Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bazální stimulace u dětí
TLAMSOVÁ, Alena
ABSTRAKT Bazální stimulace u dětí Koncept bazální stimulace je neodmyslitelnou součástí života u lidí s tělesným, mentálním nebo duševním postižením. Je přínosem i u pacientů, kteří mají jakýmkoli způsobem postiženo vnímání, ale i v péči o nedonošené děti. Koncept bazální stimulace se nachází v období realizace a zavádění do praxe. V současné době pracují v České republice s konceptem různá zdravotnická a sociální zařízení. Kvalitativním šetřením pomocí nestandardizovaného rozhovoru jsme se snažili zjistit, zda má bazální stimulace přínos do rozvoje dítěte. Byly zvoleny dva cíle. C1: Zjistit z pohledu všeobecných a dětských sester přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. C2: Zjistit z pohledu rodiny přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. Cíle byly splněny. V šetření jsme oslovili osm všeobecných a dětských sester. Tři sestry pracují na neonatologickém, novorozeneckém a dětském oddělení Nemocnice Písek a.s. Další dvě sestry pracují na neonatologickém a novorozeneckém oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Zbývající tři sestry pracují v dětském stacionáři Světluška o.p.s. v Českých Budějovicích. Dalším výzkumným vzorkem byly rodiče čtyř dětí, u kterých se provádí bazální stimulace. Z analýzy výsledků vyplynulo, že všeobecné a dětské sestry si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče. Dále z výsledků vyplynulo, že také rodiče si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a také vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
GORNIAKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá sebepojetím dětí ve třídě, které mají specifické poruchy učení. Tyto děti jsou staršího školního věku. První část práce vymezuje pojmy související s daným tématem a které mají poskytnout čtenáři základní informace o této problematice. Další část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení s dětmi, u nichž tyto poruchy nebyly diagnostikovány. Pro výzkum byly použity standardizované testy, které umožnily zjistit míru extroverze, introverze, neuroticismu u žáka, také to, zda se u dítěte projevuje snaha o sociální deziderabilitu, dále jeho postavení mezi ostatními spolužáky, jeho představ o školních schopnostech a dovednostech v jednotlivých předmětech. Zda tedy specifické poruchy učení mohou negativně ovlivňovat psychickou stabilitu dítěte a zda mají podíl na jeho možném neurotickém vývoji.
Rozměry pojmu spisovnost
Prošek, Martin
K definování pojmu "spisovnost" v české lingvistice.
Sémantika axiómu komprehenz
Materna, Pavel
Třída určená instance axiómu komprehenze je dána pojmem jakožto procedurou.
Formování české novověké společnosti a její interpreti - historici. Úvahy o české historiografii 19. století a o koncepci českých dějin první poloviny 19. století a jejím naplnění
Hlavačka, Milan
Kritické úvahy o české historiografii 19. století a o koncepci českých dějin první poloviny 19. století včetně návrhu na její naplnění.
Syntetické pojmy a priori
Duží, M. ; Materna, Pavel
Pojmy jsou explikovány jako objektivní procedury ('konstrukce' v transparentní intenzionální logice). Všechny matematické pojmy jsou a priori. Analytické matematické funkce jsou efektivní procedury, které vypočítávájí rekurzívní funkce. Syntetické matematické pojmy buď identifikují nerekurzivní funkci nebo identifikují rekurzívní funkci neefektivním způsobem. Syntetických pojmů a priori je více než analytických pojmů a priori.
Pojem a slovo: ke společenským parametrům myšlenkových obsahů
Koťátko, Petr
Stať přináší argumenty pro metajazykovou konstrukci myšlenkových obsahů chápanou jako nejpřímočařejší způsob, jak zachytit spolehání individuálního subjektu na dělbu jazykové a intelektuální práce.
Jsou pojmy a priori?
Materna, Pavel
Článek dokazuje, že pojmy - jsou-li chápány jako abstraktní procedury - jsou s výrazy spojeny jako jejich významy, tedy a prioti, a že jejich vazba na jimi identifikovaný předmět je rovněž a priori.
Konceptuální modelování a ontologie z pohledu logiky
Duží, M. ; Materna, Pavel
Jsou explikovány pojmy 'pojem, ontologie' z hlediska transparentní intenzionální logiky. Významy jsou chápány jako pojmy, tj. abstraktní procedury, a definovány jako uzavřené konstrukce. Z tohoto hlediska je naznačeno srovnání s existujícími nástroji reprezentace znalostí v sémantickém webu.
Syntetické pojmy apriori
Materna, Pavel
Racionální jádro Kantova tvrzení, že existují syntetické soudy a priori lze formulovat takto: některé a priori (především matematické) pojmy nemohou svůj předmět určit efektivním způsobem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.