Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,569 záznamů.  začátekpředchozí21564 - 21569  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.49 vteřin. 

Česká adaptace dotazníků učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS)
KOVÁČOVÁ, Klára
Bakalářská práce zjišťuje platnost vlastního překladu dotazníku učební motivace PALS v českých podmínkách. Metoda vychází z teorie cíle Carol Dweckové a je jí věnována teoretická část práce spolu se základním přehledem v oblasti školní motivace. Výzkum byl proveden na vzorku 549 žáků 8. a 9. ročníků a výsledky byly porovnány s původní studií Carol Midgleyové et al. (2000). Po provedení faktorové analýzy a analýzy reliability je zřejmé, že je třeba použité položky zjednodušit a více přizpůsobit českému jazyku, ale i přesto výsledky výzkumu ukazují, že tato metoda dobře rozlišuje cíle i v českých podmínkách a po získání dalších výzkumných dat je její platné využití v praxi možné.

Metodika pro budování inovativního softwarového produktu
Novák, Adam ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na oblast metodik pro budování softwarových produktů v kontextu inovací. Úvodní část práce rozebírá oblast inovací a kreativity. Dále je zdůvodněno, proč jsou stávající metodiky pro budování inovativního softwarového produktu nedostatečné, a je nutné vytvářet metodiku novou. Hlavním cílem této práce bylo navrhnout metodiku pro budování inovativního softwarového produktu. Tomu se věnuje další část práce. Nová metodika vychází ze stávajících agilních metodik vývoje informačních systémů, nejlepší praxe v oblasti inovačního managementu a přístupů v oblasti startupů. Na základě nich jsou stanoveny požadavky a vybrány jednotlivé komponenty, ze kterých je nová metodika vytvořena. Pro novou metodiku byl také připraven model v nástroji Eclipse Process Framework Composer. Následně byla metodika ověřena u potenciálních uživatelů.

The Irish Peasant Novels of Emily Lawless Hurrish: A Study & Grania: The Story of an Island
Bonnerová, Kateřina ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Tato diplomova praee si vytyka za eil zaprve zasadit irskou spisovateIku Emily Lawless, (1845 - 1913), do Iiterarnfho a historieko-poIitickeho kontextu jeji doby a zadruhe detaiIne rozebrat jeji dva romany pojednavajfci 0 soueasnem irskem venkovu a jeho obyvatelfch. Autorka byla ve sve dobe znama, jejf diIa eetl dokonce tehdejsf britsky predseda vIMy, William Gladstone, kdyz si pfipravovaI podklady pro prosazenf easteene vladni samostatnosti pro Irsko v londynskem parlamentu. Anglicka etenarska verejnost prijala oba romany s nadsenim, tehdejsi kritiky hovofily 0 nezaujatosti, s jakou se Lawless podarilo priblfzit tehdejsf irskou realitu a utrpenf irskyeh roIniku anglickemu etenari, a pomoci mu tak lepe pochopit politicke a soeialnf denf v sousednfm Irsku. Zamerem teto prace je pokusit se definovat, jaky obraz irskeho venkovana Lawless vytvarf a porovnat jej s nazory a se ztvarnenimi stejneho tematu jej fmi soueasniky. Irsky venkov se totiz v dobe irskeho "narodniho obrozenf" stal vzorem a vysnenym zakladem pro budouci samostatny mirodni stat. Ponevadz ale zakladem kazdeho mlrodniho statu musf nutne by! presne definovany narod, potYkalo se Irsko v prllbehu celeho devatenaeteho stoletf az do poeatku stoleti dvacateho s otazkou, jak a na eem irskou totoznost postavit. Tuto skuteenost dale stezoval fakt, ze...

Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...

Modelling 3D Forest Structure for Improved Retrieval of Forest Biophysical Properties
Janoutová, Růžena ; Albrechtová,, Jana (oponent) ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
The main goal of the thesis was to improve quantitative estimation of vegetation parameters of spruce stand using spectral simulations of three-dimensional radiative transfer model. In the first step, the precise computer 3D model of a spruce tree was created. Since implementation of such precise representation was computationally too demanding for a larger forest canopy, the 3D model had to be simplified. The optimal simplification was found using available spectral airborne data and through comparison with the original 3D spruce model. The optimal simplification yielded an acceptable compromise between computation requirements and accuracy of radiative transfer simulations reproducing the forest stand reflectance. The optimized simplification was subsequently used in retrievals estimating the vegetation parameters from a spectral satellite image. Accuracy of the estimates was validated through comparison with field measurements of retrieved parameters.

Hospodářský vývoj Finska
Chmel, Ondřej ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit hospodářský vývoj finské ekonomiky po druhé světové válce s konkrétním zaměřením na období od závěru 80. let do současnosti. V diplomové práci bude analyzován vývoj hlavních makroekonomických ukazatelů v čase v reakci na vývoj v Evropě, ve světě i domácí scéně. Diplomová práce se především zaměřuje na vysvětlení současné prosperity finské ekonomiky a úspěchu v mezinárodních srovnání úrovně konkurenceschopnosti. V této souvislosti je nutné zhodnotit příčiny, které vedly nejen k restrukturalizaci výrobní základny, ale také ji umožnily. Pro pochopení transformace finské ekonomiky na znalostní ekonomiku je nutné pochopit hlubokou hospodářskou krizi v počátku 90. let, která se stala motorem pro mnoho důležitých změn v následujícím období. Tyto změny umožnily silný rozvoj informačních a komunikačních technologií.