Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí210 - 219další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dům č.p. 98
Hauser, Filip ; Lang, Dominik (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve mlýně se odrážejí všechny historické události, které Stráž nad Nežárkou zasáhly. Mlýn se díky nim stává místem, které nese v souvislosti s dějinami města silný genius loci. …Života mlynářské rodiny i všech zaměstnanců mlýna či pily se dotýká ekonomická krize, která přichází začátkem 30. let. Ve mlýně ji ale ustávají důstojně. „Můj tatínek vzpomínal, jak se musel snažit v té době udržet práci pro své zaměstnance na pile i ve mlýně a byl rád, že nikoho tehdy nepropustil.“ V letech těsně před válkou se osazenstvo mlýna rozrůstá o vojáky, kteří tu byli během mobilizace ubytovaní. Nejprve to byla vojenská četa cyklistů. „Pan četař chodil do rodiny poslechnout si zprávy z rádia. Po jejich odjezdu byli ubytováni zase další vojáci.“ Ke konci války se kolem města formují partyzánské skupiny, Jaruška si vzpomíná, jak bylo několik Němců zastřeleno a ona na schodech Svatého Jána přihlížela tomu, jak vezou na žebřiňáku mrtvá těla pohřbít k mostu. O několik týdnů později se do města dostávají Němci, vyhánějí všechny muže na náměstí a prohledávají domy. Při nalezení čehokoli podezřelého jsou připraveni střílet. Jeden stárek ze mlýna, který patřil do zmíněné partyzánské skupiny, přichází k mamince. „On řekl: ‘Já tam nesmím jít, já opravdu nemůžu. Tak vám jenom říkám, že půjdu na třetí podlaží do mlýna a nasoukám se do sila.’ A maminka to věděla, že jo, a oni přišli a skutečně jako procházeli barák a tak. Tak maminka říkala, že když jí to řekl, tak šla do ložnice a vyndala si babiččin nebeklíč a modlila se.” Odešla válečná léta a mlýn se stává předmětem kolektivizace. A ačkoli si Jaruška vzpomíná na nového vedoucího jako na dobrého člověka, se kterým se dalo mluvit, mlýn je léty v komunistické správě velmi silně poznamenán. Mění se na sklad, všechno vybavení je vyhozeno a nahrazeno jiným. Začínají tak léta necitlivého užívání, v jejichž důsledku bude rekonstrukce po navrácení původním majitelům velmi náročným úkolem a výzvou pro budoucí generace, které žádné z těchto událostí na mlýně už nepamatují… Tato práce se snaží reflektovat historické události týkající se budovy panského mlýna ve Stráži nad Nežárkou a osobní prožitky jeho obyvatel. Instalacím předcházela dokumentární práce mapování historie místa a osobního příběhu Jaroslavy Válkové, která ve zmíněném mlýně vyrůstala a jejíž rodina mlýn po generace budovala. V autorské reflexi jsem se rozhodl věnovat vztahu člověka a domu a posunout tento vztah do určitého typu podobenství vycházejícího z předešlé dokumentární činností. Vznikly tak 3 instalace přímo v budově mlýna. Dům jako reflexe mě samotného. Dům jako nestálý konstrukt. Dům jako osobní konstrukt.
Spící chodba
Přikrylová, Veronika ; Jeřábková, Edith (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Série objektů vycházející z nábytku, která podléhá snovému rozkladu. Výchozím tématem bakalářské práce Spící chodba je schopnost autorské reflexe na přesně dané, a tím i limitované, zadání vybraného teoretika.
Možné hranice aranže
Homola, Ondřej ; Zálešák, Jan (oponent) ; Franta, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce hledá meziprostor v zaměňování artefaktu a instalace a mezi prácí umělce a “architekta výstavy” se záměrem zpochybnit roli autorství uměleckého díla a polemizovat nad jeho hodnotou. Kolážovým přístupem spojuje galerijní prostor, aranžerství a artefakt. Odvolává se na modernologický a archívní obrat v současném umění.
Touha
Bačíková, Alžběta ; Baladrán, Zbyněk (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Téma práce má základ v textových úvahách o putujícím subjektu a jeho vůli pronikat skrze překážky a hranice. Cílem jeho touhy není žádný objekt, nýbrž je směřována k nedosažitelnému. Touha je motorem k produkci obrazů, rozšiřujících obzory možného. Vede k rozvíjení imaginárního světa plného zvratů. Práce je vizualizací myšlení. Proces tvorby má dvě části. V první fázi je shromážděno velké množství kreseb jako základní stavební materiál. Následné uspořádání do diagramu je obrazem sítě vnitřních obsahových souvislostí kreseb. Výsledkem je prostorvý diagram konstruovaný pomocí dřevěních latí.
18 let FaVU
Rullerová, Tereza ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
úvod: • dílo Bakalářské práce vychází z předchozích zájmů a výtvarných projevů autorky, jimiž jsou: koncept, akční umění, instalace, readymade, kulturní management, kurátoství a s nimi související dokumentace akcí konceptuální obsah díla: • zájem o tematizaci / zkoumání hranice mezi imaginací, vizualitou, formativní skutečností uměleckého světa a reakcí publika cíl: • vytvořit intermediální instalaci, pietní prostor závěr • závěrem a dosaženým cílem bude reálné výstavní místo plné pomníků FaVU, schopné být přemístěno kamkoli, například k dálnici D1 forma: intermediální instalace s multioborovým přesahem: • prvky environmentu (vytvoření speciálního místa), technologie: • pozn.: technologii zde vnímám spíše jako myšlenkový, konceptuální proces •práce najatých kameníků na žulových deskách (vybroušení a tvorba reliéfních nápisů jmen jednotlivých vedoucích ateliérů) • převoz pomníků a instalace pomníku (fotodokumentace ve výsledném katalogu)
Tiché výpovědi
Kubínová, Hana ; Šejn, Miloš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním mizení přirozeného prostředí mnoha živočichů v posledních šedesáti letech v důsledku rozšiřování městské zástavby města Brna. Ve vybraných nejvíce zastavěných městských částech byly vytvořeny instalace z odpadků nalezených na daném místě. Instalace vrhaly stíny zvířat, které zde měly dříve přirozené prostředí. Zvířata byla následně fotograficky zdokumentována.
Zdravotně technické instalace v penzionu
Ondrášek, Filip ; Vrána, Jakub (oponent) ; Wierzbická, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá odváděním splaškových a dešťových odpadních vod a zásobováním vodou v penzionu. Teoretická část práce řeší vedení instalací a dispoziční řešení hygienických zařízení. Technická část práce řeší vnitřní rozvody zdravotně technických instalací v penzionu.
Návrh zdravotně technických instalací v bytovém domě
Jurek, Tomáš ; Maurerová, Lenka (oponent) ; Wierzbická, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá odváděním splaškových a dešťových odpadních vod a zásobováním vodou v bytovém domě. Teoretická část práce řeší zpětné využívání splaškových odpadních vod. Technická část práce řeší vnitřní rozvody zdravotně technických instalací v bytovém domě.
Zdravotně technické a plynovodní instalace v bytovém domě
Vaněrka, Zdenek ; Bárta,, Ladislav (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá odváděním odpadních a dešťových vod, zásobováním vodou a plynem v bytovém domě. Teoretická část práce řeší dispoziční uspořádání hygienických zařízení v bytových domech. Technická část řeší vnitřní rozvody zdravotně technických a plynovodních instalací v bytovém domě.
Videomapping jako rozrůstající se fenomén
Melichárková, Kristýna ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím videomappingové projekce v reklamním odvětví. Předmětem diplomové práce je videomapping, jeho využití v současnosti a úvaha nad využitím do budoucna. Dílčím cílem je seznámit čtenáře s pojmem videomapping a s procesem při vytváření jednotlivých projekcí. Přínosem práce je porovnání videomappingové a statické reklamy na konkrétním příkladu, na kampani Štědrá dovolená 2016. Práce je doplněna o příklady videomappingových projekcí, které byly konány na nejrůznějších místech, promítány na odlišné objekty a za rozdílným účelem. V samotném závěru jsou uvedeny argumenty, podporující využití videomappingové reklamy do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí210 - 219další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.