Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,952 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Terapeutická komunita pro lidi se schizofrenií
KORČÁKOVÁ, Leona
Práce se zabývá metodikou terapeutické komunity pro lidi se schizofrenií. Obsahuje popis jednotlivých pracovních kroků, které je možné použít při práci s touto cílovou skupinou v takto koncipovaném zařízení. Jsou tu popsány užitečné a méně užitečné postupy, jak se osvědčily v horizontu osmi let, které doposud nebyly písemně zpracovány. Tento projekt je v České republice doposud ojedinělý. V práci jsou zakotveny existující psychosociální teorie a metody, se kterými je možné se při práci s klienty setkat a které se osvědčily v praxi. Metodika je porovnána s požadavky, které jsou kladeny jako Standardy kvality sociálních služeb.

Návrh komunikačního mixu pro hlavní činnost společnosti Roll&Styl, s. r. o.
Urbánková, Renáta ; Juríková, Romana (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá podrobným rozborem společnosti s ručením omezeným Roll&Styl, která sídlí na Slovensku. Zaměřuje se především na propagaci firmy a části produktů, které jsou pro podnik nejvýnosnější. Postupným řešením problému prostřednictvím různých nástrojů a analýz dochází v oblasti komunikačního mixu společnosti k odhalování nedostatků. Následuje jejich odstranění a navržení nových komunikačních opatření, které budou pro podnik výhodné.

Do jaké míry je etické asimilovat Romy
VROBELOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá aktuálními problémy české společnosti. Lidem žijícím na okraji společnosti, je často znemožněn přístup ke kvalitnímu vzdělání a zaměstnání, které by jim zvyšovalo možnost opětovného začlenění zpět do společnosti. Za jednu ze skupin nejvíce postižených či ohrožených sociálním vyloučením jsou již delší dobu vnímáni příslušníci romských lokalit. Česká republika je v oblasti sociálního začleňování často kritizována za svůj pasivní přístup při řešení problematiky vyloučených romských lokalit. Váha tohoto problému je dána nejen jeho rozsahem, dopady ale také náklady, počtem lidí a lokalit, které zasahuje. Překonat sociální vyloučení, které znamená postavení mimo hlavní sociální a ekonomickou dynamiku země, znamená návrat do procesu integrace a asimilace a do sociální struktury české společnosti, včetně sociálních, ekonomických a kulturních schopností se v této dynamice a struktuře udržet a zvládnout potřebné kompetence a vzorce životního způsobu, zejména jeho ukotvení na vzdělání, zaměstnání a mzdě. První části práce se věnují vysvětlení pojmů a historickými souvislostmi vývoje romského etnika u nás. Mapován je přístup k Romům až do současnosti. Další kapitola se zabývá právy a povinnostmi všech občanů České republiky, vývojem a současným právním zakotvením národnostních menšin v České republice. Poslední kapitola nahlíží na otázku asimilace a integrace v měřítku současnosti. Romští občané žijící v České republice se musí asimilovat minimálně ve věci dodržování zákonů, práv a povinností stejně tak jako každý jiný občan České republiky.

International Distribution as Communication Tool: What builds Experience and Value Creation in the Luxury Retail Setting?
Tisovski, Marija ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Přibová, Marie (oponent)
The thesis argues that the distribution formats can be significant strategic communication and differentiation tools for luxury brand and that the intangible determinants within the space can provide balancing link between company trying to manage its brand expression and consumers search for the meaningful experiences. The dissertation uses a luxury retail setting, as the highest in distribution hierarchy to analyze these relations. This ensures a level of diversification from mass retail approach. In addition, this brings back to the store as source of value creation and experiences that one should expect from a luxury brand. The aim: To explore conceptually the nature of value creation and how the relationship gets between a retailer and customer translated and communicated by a means of store, also to identify the key determinants for the value creation within the formats while looking at which levels it brings to ability to co - create the experiential value with consumer. Method: The two primary methods used are: in-depth, semi-structured interview with professionals or key informants and field notes in ethnographic context with a sample of 52 international marketing students. The secondary data collection draws upon extensive, relevant and significant academic literature review including books, professional journals, online resources, etc. Findings: The work identified two value drivers: Symbolic Desire and Exclusive Excitement. Excitement and Desire were found to be the main emotions to trigger the consumer within the luxury setting and to translate a product into service or experience of a kind. Second, research identified the two experiential prospects of: Become and Belong. These show all the way the interaction builds and develops to immerse the customers in a branded world and experiences. As a result the thesis suggests two new approaches; Experiential Value Co-Creation and In - Store Typology. Such orientation offers an outline for adjusting the service and mapping the generic groups of luxury consumers. Moreover, in-store experiential typology offers four types of spaces and/or segments within the setting: Expertise, Exclusivize, Aspirational and Popularize.

Marketing of Luxury Products
Shamina, Yana ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
The world of luxury products for many years was reserved only for the selective and exclusive audience. It looked like it was impossible to experience it or to get in for someone from outside. Marketers of luxury brands have created such an environment where clients could feel exclusivity and enjoy timeless quality, values, history and heritage of the brand. It is very important to maintain the traditional values for luxury brands but in order to stay in touch with the target audience, luxury producers have to face and adapt to rapidly changing environment. There are a lot of debates about comparability of the Internet and luxury, as digital world is too impersonal comparing with core competence of luxury: exclusivity, outstanding experience and human touch in everything including craftsmanship, personal selling and customer relations. In current environment luxury companies cannot ignore the importance of the Internet as a communication and transaction tool and have to stay in touch with its target audience. The main contribution of this dissertation thesis is an analytical framework "features of importance for online luxury consumer satisfaction" that will help luxury marketers to understand online luxury consumers, their motivations, behavior and preferences. Additionally, framework presents the up-to-date data that can be executed while creating digital marketing communications strategy. The influence of content, social, process and technology gratifications on the online luxury consumer satisfaction was investigated. By incorporating the quantitative approach it was possible to make a deep analysis of the research problem. To obtain the necessary data the group structured questionnaire was used to analyze the proposed research model. A total of 133 respondents were accepted for the investigation. Analysis of correlation proved the positive relation between gratifications and luxury consumer satisfaction, even thought, proposed gratifications had different influence on the satisfaction. Content and technology gratifications had the most strong and positive influence on the satisfaction. However, from the obtained results it is visible that social gratification had the least important but still positive effect on the luxury consumer satisfaction. The obtained results are a valuable asset for the luxury companies as research revealed the main directions and themes on which luxury marketers should stress while creating online communication strategies.

Hunters or gardeners? Plant-microbe interactions in rootless carnivorous Utricularia
SIROVÁ, Dagmara
Various aspects of the ecophysiology of rootless carnivorous Utricularia plants were assessed, with focus on nutrient acquisition and mutualistic interactions within trapping organs. The study includes extracellular enzyme measurements, the evaluation of commensal microbial community structure and function, stable isotope labelling to determine plant carbon allocation, and ion chromatography analyses of trap fluid composition

Influence of geometric configurations of the human vocal tract on the voice production
Vampola, T. ; Horáček, Jaromír
The three-dimensional (3D) finite element (FE) model of the human vocal tract was constructed, based on CT measurements of a subject phonating on [a:]. A special attention is given to the higher frequency range (above 3.5 Hz) where transversal modes exist between piriform sinuses (PS) and valleculae (VA) and where the higher formants can create a formant cluster known as the speaker’s or singer’s formant. Since the human ear is most sensitive to frequencies between 2 and 4 kHz concentration of sound energy in this frequency region (F4-F5) is effective for communication.

New roles of libraries in Teaching, Learning and Research
Geleijnse, Hans
The Open Access movement started as an answer to the ‘journals crisis’ and has developed into worldwide initiatives to speed up and renew the process of scholarly communication and to improve the access to research publications and data. Open Access is currently being promoted by researchers and librarians, but also by university boards, national governments, funding bodies and the European Commission. The development of University mandates, Open Access Journals, institutional and subject repositories will be discussed. The focus will be on the developments in Europe and on the involvement and role of research libraries. Experiences with repositories learn that it is important that the deposit of publications is integrated in the workflow of the researcher and that repositories are seamlessly linked with the research information system. It is a great challenge to renovate the process of scholarly communication in such a way that open access can be provided to scholarly information, with maintaining the principles of quality control, certification and peer review. Research communities can play a key role in the development of new models and the creation of sustainable solutions, but leadership of university managers is essential to pave the way and to create the conditions for change.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Úzkopásmová PLC komunikace s modemy Yitran
Chernikau, Ivan ; Sysel, Petr (oponent) ; Mlýnek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se převážně věnuje úzkopásmovému přenosu dat energetickými sítěmi nízkého napětí. Byly probrány možnosti, které nám úzkopásmový přenos dat po silnoproudých vedeních přináší. Pak byly rozebrány možnosti úzkopásmového modemu IT700 společnosti Yitran. V různých režimech byla ověřena komunikace mezi modemy. V praktické části byl změřen vliv spotřebičů na ztrátovost paketů (chybovost přenosu) a vliv vzdálenosti na chybovost a rychlost přenosu. Měření bylo provedeno v běžně používané energetické síti Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v budově T12. Dále byla realizovaná vlastní aplikace pro vzdálené ovládaní relé prostřednictvím silnoproudého vedení, PLC komunikace a modemů IT700 společnosti Yitran.

Dendrochronologie vybraných autochtonních dřevin na gradientech prostředí
ČEJKOVÁ, Alžběta
Dendrochronologické metody a přístupy byly využity pro výzkum ekologických a historických aspektů vybraných lesních společenstev, jejich vývoje ovlivněného lidskou činností spojeným mimo jiné s historickým využitím dřeva. Práce se zabývala přírůstovými reakcemi autochtonních dřevin s rozdílným typem morfologie stavby dřeva v různých typech lesních společenstev zahrnujících smrčiny, olšiny a lužní lesy. Zároveň tato práce ukázala nutnost dynamického rozvoje regionálních chronologií pro Českou republiku.