Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 303 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Opatření proti korupci v právu EU
Bařinová, Petra ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Hubková, Pavlína (oponent)
Korupce představuje hrozbu stability ekonomiky a politiky na úrovni evropské i světové, a proto vzniká celá řada protikorupčních opatření a je kladen stále větší důraz na nadnárodní kooperaci v tomto směru. K tomu, aby byla opatření dostatečné efektivní, je nezbytná provázanost celého systému protikorupčního boje. Práce se zabývá propojením právních předpisů EU, jejichž účelem je prevence a represe korupčního jednání a které vytvářejí právní rámec protikorupčním opatřením národního charakteru, s protikorupční politikou v členských státech se zaměřením na Českou republiku tak, aby byl zřejmý celý koncept protikorupčního boje. Na to navazuje hodnocení protikorupčních politik a doporučení. Velký prostor je věnován právu trestnímu, ale zmiňuje také finančně-správní oblast, dále stručně popisuje protikorupční organizace a orgány EU i mezinárodní spolupráci v této oblasti.

Beyond Charlemagne's legacy: Normative Empire and the Independence of the Judiciary in Conditionality
Vienne, Cassiopee ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Přístupová rokování do EU po roce 2004 přinesly významné změny do Evropského zvykového práva v oblasti rozšiřování a zvýšili míru spoléhání Komise na kondicionalitu při uplatňování svého vlivu na současné i potenciální členské státy. Následný vývoj evropských norem v předvstupové fázi byl přenesen i na stávající členské státy a vedl k sformování normativní velmoci. Tento výzkum, opírajíc se o aktuální empirickou evidenci, revidoval koncept normativní velmoci popsaný v literatuře. Výzkum se zabýval otázkou, proč stále významnější role kondicionality v aplikování principu nezávislosti soudnictví přispěla k metamorfóze EU na normativní velmoc. Argumentace tohoto výzkumu vychází ze studia případů Bulharska, Chorvatska a Rumunska. Kromě geografické příbuznosti spojuje tyto tři případy přebujelá korupce přítomná zejména v politických a soudních institucích, co je jedna z hlavních překážek jejich přístupu do EU nebo dosažení plného členství. Analýza vlivu Komise v oblasti soudní reformy během přístupové fáze a po získání členství je doplněna podrobnými studiemi Mechanismu spolupráce a ověřování (CVM) a hodnotících zpráv od roku 2004 až po současnost. Hlavním zjištěním výskumu je, že monitoring Komise po přistoupení Bulharska a Rumunska, a přístupová jednání s Chorvatskem vedly k redefinici evropských...

Vybrané aspekty práva životního prostředí v právní teorii a praxi
Liška, Petr ; Pikola, Pavel (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Diplomová práce, která byla zpracována pod názvem Vybrané aspekty práva životního prostřední v právní teorii a praxi, vznikla na základě mezioborové spolupráce mezi FŽP a PEF ČZU. Základní myšlenkou zpracování této diplomové práce, je studie trestněprávního vývoje ochrany životního prostředí z hlediska zájmů společnosti od účinnosti zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon až do současné doby, kdy výše uvedený trestní zákon byl nahrazen zákonem č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. Jde o provedení studie poměrně dlouhého časového období a to od roku 1961 do roku 2015. V popisné části jsem se prvotně snažil charakterizovat rozsah zájmu diplomové práce, v rámci odvětví trestního práva s důrazem na trestní právo hmotné. Současně jsem se snažil vymezit jeho vztah k právu mezinárodnímu a našemu právnímu řádu České republiky, který stojí především na dvou základních ústavních zákonech a to Ústavě České republiky (tj. ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů) a Listině základnách práva a svobod (tj. ústavní zákon č. 2/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Následně jsem se v praktické části snažil charakterizovat vývoj trestných činů v kontextu znění výše uvedených hmotněprávní trestních zákonů, s ohledem na státní zřízení státu v dané době, rovněž v kontextu zájmů společnosti této doby, především se zaměřením na oblast ochrany životního prostředí a aplikaci trestního práva, jakož to práva charakterizovaného zásadou ultima ratio, tedy jakož posledního možného prostředku. Rovněž jsem provedl bližší analýzu a komparaci statistických dat, týkajících se registrované trestné činnosti ze strany Policie České republiky, které mi byly poskytnuty Policejním prezidiem ČR, Odborem analýz. V závěru poukazuji na zjištěné výsledky, které nejvíce upozorňují na latenci trestné činnosti proti životnímu prostředí na území České republiky, jakož i na problémy týkající se vyčíslení škody. V tomto směru se orgány činné v trestním řízení snaží tento problém vyřešit formou přibrání znalce v souladu s ustanovením § 105 odst. 1 zákona č. 141/1961 Sb., trestní řád, kdy tento přibraný znalec dle požadavku orgánů činných v trestním řízení vyhotoví znalecký posudek, ve kterém se objektivně vypořádá se stanovením škody, jejíž stanovení je mimo jiné důležité pro správnou právní kvalifikaci trestného činu proti životnímu prostředí. V závěru se dále rovněž snažím nastínit možná opatření, která by přispěla ke zlepšení současného stavu trestního řízení u trestných činů proti životnímu prostředí s důrazem na vlastní

Nezávislý audit vybrané společnosti - spolupráce externího a interního auditora
Hledíková, Renáta ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl charakterizovat roli a význam auditu v podnikové sféře. Po bližším definování auditu jako takového se zaměřuje zejména na standardy a právní předpisy, provázející auditorskou praxi, postupy práce auditora a objasnění rozdílností mezi interním a externím auditem, spolu s návrhem možné spolupráce těchto dvou disciplín. Stěžejní část pak přichází po teoretickém úvodu, a to provedením jednoho z možných postupů nezávislého auditu ve vybraném podniku XZ, a.s., na kterém jsou aplikovány všechny teoretické znalosti a náležitosti podle uvedených standardů a nároků České auditorské komory.

Projekt fúze družstev
Freudlová, Radka ; Basovníková, Marcela (oponent) ; Beranová, Michaela (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeměnami obchodních společností a družstev, a to konkrétně vnitrostátní fúzí sloučením dvou družstev. Teoretické poznatky, získané z legislativních norem, jsou v praktické části aplikovány do skutečného procesu fúze. Výstupem je navržení účetního postupu fúze dvou družstev a vymezení dopadu fúze na majetkovou a kapitálovou strukturu pokračujícího družstva.

Vymáhání daňových pohledávek u fyzických osob
Serynová, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou vymáhání daňových pohledávek u fyzických osob. Teoretická část je zaměřena na právní úpravu vymáhání daňových pohledávek. Praktická část se věnuje současné situaci, kterou ilustrují fiktivní příklady. Na základě zjištěných informací při spolupráci s finančním úřadem Brno II. jsou navrženy možnosti zlepšení vymáhání daňových pohledávek pro daný finanční úřad.

Biodiverzita Chile: zahraniční spolupráce na její ochraně
Kuncová, Klára ; Opatrný, Josef (oponent) ; Vágner, Jiří (vedoucí práce)
Péče o zachování biodiverzity je jedním z environmentálních témat dnešní doby. Zvláště v rozvojových zemích, kde je bohatství biologické rozmanitosti největší, je třeba využívat zahraniční spolupráci k rozvíjení konceptu trvale udržitelného rozvoje. Chile se především od 80. let začalo zapojovat do mezinárodních snah péče o biodiverzitu a od let 90. toto úsilí stále sílí. Stalo se signatářem všech hlavních globálních úmluv, spolupracuje se státy regionu a dohody o environmentální spolurpáci podepsalo i v rámci některých smluv o volném obchodu. V naplňování některých závazků plynoucích z podepsaných úmluv však má Chile jisté rezervy. Nedostatky jsou nacházeny zejména v kontrole dodržování platné legislativy. Regionální spolupráce probíhá úspěšně na multilaterální úrovni, v bilaterálních vztazích je však zejména s Peru a Bolívie potřeba nejdříve urovnat dlouhodobé neshody, aby mohla být započata efektivní spolupráce v obastli životního prostředí. Práce nabízí v českém jazyce informace o vývoji a současném stavu chilské biodiverzity. Představuje také dokumenty a projekty multi- a bilaterální zahraniční spolupráce, které mají ambice podílet se na zlepšování stavu biologické rozmanitosti Chile.

Pracovní činnosti jako součást terapeuticko-formativních aktivit v dětských domovech
LOMOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku přípravy dětí umístěných v dětských domovech na reálný život mimo zařízení. Jednou z možností, jak dosáhnout zlepšení současného stavu je využití terapeuticko ? formativních přístupů v běžné pedagogické praxi vychovatelů. Jako vhodnou se jeví zejména činnostní a pracovní terapie. Cílem bakalářské práce je proto příprava, realizace a evaluace edukačního projektu využívajícího pracovní činnosti k rozvoji kompetencí, neboli dovedností, schopností, znalostí a postojů potřebných k samostatnému životu dětí z dětských domovů. Text práce je rozdělen do čtyř částí. První kapitola je zaměřena na dětské domovy jakožto školská zařízení pro výkon ústavní výchovy, tedy zejména na jejich legislativní zakotvení, funkci, charakteristiku cílové skupiny a současné trendy v této oblasti. Ve druhé části jsou vymezeny a představeny terapeuticko ? formativní přístupy, které jsou součástí pedagogické praxe u nás nebo v zahraničí. Patří mezi ně mimo jiné terapie hrou, činnostní a pracovní terapie, terapie s účastí zvířat, expresivní terapie či psychomotorické terapie. Třetí část je věnována významu práce a pracovních činností v životě člověka. Práce je zde pojata jako jedna ze základních lidských aktivit, která směřuje nejen k hmotnému zabezpečení, ale také k uspokojení psychických potřeb a pozitivní změně sociální role jedince. Čtvrtá kapitola obsahuje zpracovaný a v praxi ověřený edukační projekt, který vychází z výstupů předchozí analýzy informačních zdrojů a v souladu s nimi je zaměřený na rozvoj kompetencí k samostatnému životu, v tomto případě konkrétně na přípravu stravy. V metodické části projektu jsou specifikovány cíle, stanoveny metody, formulovány hlavní zásady realizace a vymezen systém hodnocení. Následuje popis struktury projektu, záznam z jeho realizace a závěrečná evaluace. Projekt je vytvořen na základě studia odborných zdrojů, přičemž jsou zohledněny potřeby a specifika cílové skupiny. Je určen pro 8 dětí z dětských domovů ve věku od 12 do 18 let. Z jeho názvu ?Gurmánský výlet do Itálie? je patrné, že obsahem je příprava jídel italské kuchyně, která je v současné době velmi populární. Hlavními obecnými cíli projektu je podpořit přípravu dětí na samostatný život po ukončení ústavní výchovy a rozvoj pozitivního vztahu k běžným pracovním činnostem. Konkrétní cíle jsou nácvik základních kuchařských dovedností, příprava několika jednoduchých jídel, získání znalostí o surovinách potřebných k přípravě jídel, propojení zeměpisných údajů o Itálii a reálií získaných v průběhu školní výuky s konkrétními informacemi spojenými s regionální gastronomií a motivace k dalšímu osobnímu rozvoji kuchařských dovedností. Hodnocení projektu je třístupňové a zahrnuje sebehodnocení realizátora, hodnocení projektu ze strany účastníků a hodnocení získaných kompetencí účastníků realizátorem s využitím hry a rozhovoru. Projekt byl realizován ve spolupráci s Dětským domovem v Boršově nad Vltavou v únoru až květnu 2013. Na základě provedeného hodnocení lze konstatovat, že plánovaných cílů bylo dosaženo a projekt se osvědčil. Vytvořený edukační projekt může být bez dalších úprav realizován s jinou skupinou dětí, tedy v jiném dětském domově, případně po tematické úpravě opětovně se stejnou skupinou dětí, což by mohlo mít pozitivní efekt v upevnění získaných znalostí a dovedností a dalším zlepšení vztahu k přípravě stravy v běžném životě.

Analýza připravenosti nemocnic s akutní lůžkovou péčí na území Pardubického kraje v případě přímého ohrožení krajské nemocnice Pardubice látkou CBRN.
KRATOCHVÍLOVÁ, Martina
Tato práce se soustředí na zjištění připravenosti nemocnic s akutní lůžkovou péčí na území Pardubického kraje v případě přímého ohrožení Pardubické krajské nemocnice, a. s. (dále jen "PKN") chemickou, biologickou, radiologickou nebo nukleární látkou (dále jen "CBRN"). Práce se opírá o traumatologické plány, které byly stanoveny jako ukazatel připravenosti nemocnic při řešení hromadného neštěstí, v porovnání s právní normou, tzn. Vyhláškou číslo 101 z roku 2012 Sb., o podrobnostech obsahu traumatologického plánu poskytovatele jednodenní nebo lůžkové zdravotní péče a postupu při jeho zpracování a projednávání, v platném znění (dále jen "vyhláškou 101 z roku 2012"). První část teoretické práce je zaměřena na zmapování platných legislativních norem, které upravují podmínky pro poskytování zdravotní péče, obsah traumatologických plánu a postupů složek IZS při přípravě na řešení mimořádných událostí (dále jen "MU"). Další část se zabývá charakteristikou CBRN látek. Dále se pozornost této práce zaměřuje na definování terorismu a CBRN terorismu. Součástí této kapitoly je krátké historické shrnutí použití látek CBRN a jejich současná hrozba. V následující částí je popsán Bezpečnostní systém ČR a jeho prvky. Považuji za důležité se zmínit o existenci tohoto systému v souvislosti s předcházením vzniku MU a krizových situací a k eliminaci jejich následků. V další části této práce jsou popsány vybrané dokumenty, které mají přímý vztah k bezpečnostní politice státu a současně k tématu diplomové práce, neboť lze uvést, že většina těchto dokumentů byla zpracována mimo jiné i na základě současných hrozeb CBRN. V předposlední části jsou charakterizovány jednotlivé nemocnice s akutní lůžkovou péčí na území Pardubického kraje. Součástí je analýza rizik tohoto kraje, která vychází z Havarijního plánu Pardubického kraje. Domnívám se, že znalosti možných ohrožení, které vycházejí právě z analýzy rizik, jsou důležité při přípravě na řešení mimořádných událostí i v oblasti poskytování zdravotní neodkladné péče. Analýza rizik a ohrožení, podle vyhlášky 101 z roku 2012, je mimo jiné součástí traumatologických plánů nemocnic. Poslední část teoretické práce se zabývá popisem jednotlivých typů traumatologických plánů a některých postupů v rámci aktivace těchto plánů. I přestože, téma práce je zaměřeno spíše na traumatologické plány nemocnic, v rámci spolupráce zdravotnické záchranné služby a orgánů kraje při řešení následků MU, považuji za důležité věnovat pozornost i traumatologickému plánu zdravotnické záchranné služby a traumatologickému plánu, který je součástí havarijního plánu kraje. Na základě praktických zkušeností, bylo stanoveno, že připravenost nemocnic s akutní lůžkovou péčí na území Pardubického kraje v případě ohrožení PKN, je dostačující. Následně bylo provedeno relativní porovnání vzájemné provázanosti traumatologických plánů vybraných nemocnic a jejich vyjádření indexem připravenosti. K porovnání bylo využito metody komparativní analýzy. Souhrnným indexem připravenosti IPi byl vyjádřen stav připravenosti jednotlivých nemocnic. Podkladem pro tvorbu indexu připravenosti IPi jsou sledované parametry, jejichž konkrétní hodnoty, byly odvozeny na základě informací obsažených v traumatologických plánech. V závěru práce jsou pomocí výše uvedených metod vyhodnoceny výsledky. Bylo zjištěno, že míra připravenosti prověřovaných nemocnic, na základě stanovených parametrů, je ve třech případech nedostatečná, pouze Chrudimská nemocnice, a.s. dosáhla vyhovujícího výsledku. Na základě těchto výsledků, byla stanovena konkrétní opatření, která je nutno provést ke zvýšení připravenosti jednotlivých nemocnic. Využití a přínos diplomové práce je směřován především do praktické roviny. Přínosem jsou navrhnutá opatření, v rámci aktivace traumatologických plánů, nemocnic s akutní lůžkovou péčí na území Pardubického kraje.

Plánování obce zaměřené na řešení krizových opatření
UHROVÁ, Šárka
V současné době je moderní svět citlivý a křehký. S rostoucím počtem mimořádných událostí způsobených přirozenými přírodními příčinami roste i potřeba se proti nim efektivně bránit a minimalizovat jejich dopady na životy, zdraví, majetek a životní prostředí. Tato potřeba je realizována v oblasti krizového řízení, někdy také nazývané krizový management, jež se v České republice nachází na výborné úrovni. Krizové řízení je pevně ukotveno v české legislativě, zejména v souboru, kterému se říká krizová legislativa, a popisováno v odborných publikacích. Jedná se o soustavu orgánů krizového řízení podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, které mají úkoly a povinnosti, aby zajistily potřebnou ochranu. V této práci je tato soustava podrobně popsána spolu s další a nedílnou součástí krizového řízení - krizovým plánováním. Produktem krizového plánování je krizová dokumentace, která slouží orgánům krizového řízení k řešení mimořádných událostí a krizových situací, což jsou mimořádné události velkého rozsahu, při nichž byl vyhlášen krizový stav. V této oblasti je jeden sporný bod, kterým se tato práce zabývá - zdali má obec coby právnická osoba zpracovávat plán krizové připravenosti pro objekty využitelné k plnění krizových opatření. Tento bod je zahrnut v cíli práce, kterým je zhodnocení současné plánovací dokumentace obce zaměřené na řešení krizových opatření, a pokrývá ho i výzkumná otázka, jestli obce zpracovávají plány podle doporučení Ministerstva vnitra nebo příslušné obce s rozšířenou působností. Bylo zjištěno, že obce zpracovávají krizovou dokumentaci v případech, kdy by mohlo být jejich správní území ohroženo mimořádnou událostí. Doporučené plány jsou zpracovávány v menším počtu případů. V případě, že obce mají ve svém vlastnictví objekt, který by mohl být využit při plnění krizových opatření, až na výjimky pro něj nezpracovávají doporučený plán krizové připravenosti. Na základě těchto zjištění v práci navrhuji plán, který by obce mohly použít jak k řešení mimořádných události či krizových situací, tak pro objekty využitelné k plnění krizových opatření ubytování a stravování. Plán by sestával ze tří částí. První by obsahovala základní informace o obci (počet obyvatel, rozloha, vodní plochy, informace o krizovém štábu apod.), druhá by byla rozdělena na další dvě částí. Část A by se zabývala řešením mimořádných událostí a krizových situací v podobě seznamu úkolů, které by obec musela splnit, v časové posloupnosti od zjištění ohrožení po dokumentaci škod. Tato část by se členila do tří oddílů. První by se týkal úkolů, které by obec musela splnit před tím, než mimořádná událost nastane, druhý oddíl by obsahoval postupy při již nastalé mimořádné událostí a třetí úkoly po jejím ukončení. Část A by mohla obsahovat i rozepsání spolupráce s Hasičským záchranným sborem kraje a orgány krizového řízení podle platných zákonů. Část B by se týkala objektů ve vlastnictví obce, které by bylo možné využít k plnění krizových opatření ubytování nebo stravování. Obsahovala by seznam těchto objektů, postupy, kdy a jak uvést objekt do pohotovosti, a informace o potřebném počtu lidí, množství surovin apod. včetně způsobu, jak je zajistit. Třetí částí plánu by byly přílohy. Dokumentace by byla pro obce přínosná, měly by přesný a přehledný materiál, podle kterého by bylo možné postupovat. Šlo by o dva plány v jednom, obcím by to usnadnilo manipulaci i organizaci. Mohl by být zpracováván i v případech, že obci nehrozí bezprostřední ohrožení z důvodu jejích geografických podmínek.