Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické a sociologické aspekty poradenství ve vzdělávání dospělých
Langer, Tomáš ; Kopecký, Martin (oponent)
Rigorózní práce zpracovává téma, které není v andragogické teorii ani praxi příliš akcentováno, tedy téma poradenství ve vzdělávání dospělých. Cílem práce je proto vytvořit elementární teoretickou bázi, na níž lze vystavět poradenství ve vzdělávání dospělých jako specifickou subdisciplínu andragogiky. Na podkladu andragogiky (zejm. v integrálním pojetí) jako disciplíny studující problematiku vzdělávání dospělých je vystavěna teoretická báze poradenství ve vzdělávání dospělých, a to s oporou ve dvou klíčových disciplínách: psychologii, zkoumající jedince a obracející se do jeho nitra, a sociologii, pro niž je jedinec nejen entitou o sobě, ale též součástí sociálních skupin, společnosti a kultury, které jej obklopují. Práce se postupně věnuje jednotlivým psychologickým školám a směrům, jejichž myšlenky, koncepty a pojmy souvisejí s tématem poradenství ve vzdělávání dospělých. Pozornost je věnována především psychologii osobnosti, popisující a zkoumající osobnosti v její struktuře i dynamice (zde se podrobně věnuje vybraným psychologickým školám a směrům, které se vhodně uplatňují v rámci poradenství ve vzdělávání dospělých), dále psychologii vývojové, orientující se na (dospělého) člověka v průběhu jeho života a na specifika jednotlivých vývojových etap, a konečně i sociální psychologii, zkoumající...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.