Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření flexibility komponent podvozku vozidla
Gadas, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem kinematiky a elastokinematiky náprav vozidel, návrhem a výrobou přípravku pro měření poddajnosti jednotlivých komponent podvozku, a následným provedením měření a vyhodnocením dat. Cílem je vyjádřit průběh tuhosti součástí podvozku vozu Formule Student Dragon X, která bude přiřazena počitačovému modelu podvozku v multi-body softwaru, čímž se dosáhne realističtějšího výpočtového modelu pro návrh kinematiky a dynamiky vozidla.
Řešení pohonu vačkového hřídele pomocí ozubených kol
Barvík, Rostislav ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Pro rozměry pohonu vačkového hřídele motoru Zetor, který je řešený pomocí převodu ozubených kol se šikmým ozubením bude vytvořen dynamický model v MBS (multi body system) a provedou se příslušné analýzy. Vytvoří se model i s čelním ozubením přímým. Závěrem bude srovnání obou variant.
Uložení rotorů turbodmychadel na valivých ložiscích
Šárovec, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout uložení rotoru turbodmychadla na valivých ložiskách. Diplomová práce se skládá ze dvou rešeršních kapitol zabývajících se rotorem turbodmychadla a výpočtem valivých ložisek. V další kapitole je popsána aplikace na konkrétním případě rotoru za pomoci multi body systemu Adams – View. V závěrečné kapitole jsou srovnány výsledky rotoru uloženého na ložiskách s ocelovými a keramickými valivými elementy. Dále pak srovnání valivých ložisek s kluznými ložisky, z čehož vyplývá, že díky valivým ložiskům došlo ke snížení ztrátového výkonu při maximálních otáčkách o více než 50 %.
Trubkový držák lyžiny rally vozu Škoda Fabia Super 2000
Ondruch, Marek ; Žlebek, Jindřich (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem trubkového držáku ližiny na rally vůz Škoda Fabia Super 2000. Ke zhodnocení stávající varianty a navazujících navrhovaných konstrukčních variant je využito MKP programu. Na základě zjištěných výsledků byla vybrána nejvhodnější varianta, která zároveň splňuje požadovanou tuhost a snížení hmotnosti.
Analýza konstrukce na účinky zemetřesení
Švejcar, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vybrané konstrukce zatížené seismicitou. V programu Dlubal RFEM byl vytvořen základní model, na němž byla provedena spektrální analýza s využitím spekter odezvy a časová analýza s využitím akcelerogramů z databáze programu. Výstupy získané z těchto analýz byly vzájemně porovnány. Následně byly tytéž výpočty provedeny na upravených modelech a výsledky vnitřních sil a deformací konstrukce byly srovnány s výstupy získanými na původním základním modelu.
Simulace idiofonického nástroje
Múčka, Martin ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá dynamickou simulací chování reálného zvonu v čase. Model je vytvořen podle principů fyzikální diskretizace jako pružinový v softwaru FyDiK3D. Aby mohl být model prohlášen za odpovídající skutečnosti, je třeba dokázat chování použitých struktur na elementárních úlohách mechaniky. Ukazuje se provázanost mezi tuhostí normálových a diagonálních pružin. Je popsáno, jak lze využít importovacích nástrojů softwaru při tvorbě modelu. Výsledný model se přibližuje svým chováním reálnému zvonu.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely
Holoubek, Jan ; Bažant,, Zdeněk (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely. Na střechu průmyslové haly obdélníkového půdorysu o rozměrech 26,5 x 24,5 m v Hlinsku se investor rozhodl dát fotovoltaické panely. Předběžný diagnostický průzkum prokázal pouze ohybovou výztuž v poli u všech posuzovaných nosných prvků. Posuzovány na únosnost v ohybu byly tyto nosné prvky: ŽB deska, ŽB trám a ŽB průvlak. Statický výpočet obsahuje i minimální vyztužení nad podporou a nutnou smykovou výztuž, kterou je nutno prokázat podrobným diagnostickým průzkumem. Statický výpočet obsahuje i posudek na průhyb ŽB trámu po přitížení. Všechny posudky byly prováděny dle momentálně platných Eurokódů. Výpočtem bylo prokázáno, že všechny nosné prvky vyhoví na únosnost v ohybu a průhyb trámu je menší než mezní hodnota uvedená v EC, tudíž střechu haly lze přitížit fotovoltaickými panely.
Korelační analýza pohybu částice v optické pasti
Koudelníček, Karel ; Jákl,, Petr (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem náhodného (Brownova) pohybu mikroskopické částice zachycené v optické pasti. Poskytuje náhled na využití v biologii. Velký prostor je věnován popisu metod, které umožňují díky náhodnému pohybu popsat past pomocí takzvané tuhosti. Nejprve jsou metody odhadu otestovány na simulovaných datech. Před využitím těchto metod na reálná data byla nutná jejich úprava, konkrétně eliminace přeslechů a frekvenčního rušení. V závěru práce byly popsány rozdíly při odhadu tuhosti z autokorelační funkce a výkonového spektra.
Měření charakteristik zkrutných tyčí a stabilizátorů
Bláha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik stabilizačních tyčí. Úkolem této práce je navrhnout měřicí zařízení pro měření zkrutné tuhosti stabilizátorů osobních automobilů, navrhnout měřicí řetězec pro zjištění veličin následně použitých k výpočtu tuhosti a výpočet celkové chyby měření. Měřicí zařízení je určené pro potřeby ÚADI FSI VUT.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.