Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická prevence pro přirozený rozvoj dětí v předškolním vzdělávání
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku (ne)využívání nabídky logopedické prevence rodiči dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je logopedie, logopedická prevence, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči (rizika, která se mohou ve vývoji řeči projevit) a artikulace. Opírá se o dostupné odborné prameny z oboru logopedie. Praktická část je realizována metodou kvalitativního šetření a obsahuje polostrukturované rozhovory s rodiči. Hlavním cílem je zjistit odpověď na výzkumnou otázku: "Jak aktivní je zájem ze strany rodičů a jaký je hlavní důvod rodičů vyhledat odbornou pomoc?" Konkrétně se jedná o výzkum v jedné mateřské škole na jihu Čech.
Psychosociální důsledky balbuties u mladých dospělých
Šolaja, Tatiana ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce jsou psychosociální důsledky balbuties u mladých dospělých. V rámci teoretické části je v první kapitole vymezena koktavost, konkrétně její definice, stadia (hraniční, incipientní, fixovaná a chronická koktavost), symptomatologie a etiologie. Druhá kapitola se věnuje diagnostice a terapii koktavosti, je rozdělena na podkapitoly diagnostiky a terapie. Třetí kapitola zabývající se koktavostí u mladých dospělých obsahuje podkapitolu o specifikách mladé dospělosti a života s koktavostí v tomto věku. Na teoretickou část navazuje část empirická. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, s jakými psychosociálními důsledky se mladí dospělí balbutici potýkají a jak je možné je minimalizovat. Pro docílení tohoto záměru byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Veškerá potřebná data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které proběhly ve dvou fázích - první rozhovory proběhly se samotnými balbutiky a po zakódování získaných dat proběhly rozhovory s odborníky, kteří poskytli své názory na informace od balbutiků. Výsledky výzkumného šetření byly využity pro zodpovězení stanovených výzkumných otázek a taktéž pro vymezení zakotvené teorie.
Narušená komunikační schopnost dětí žijících v bilingvním prostředí
Procházková, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku narušené komunikační schopnosti u dětí žijících v bilingvním prostředí. V bakalářské práci se využívají teoretické poznatky o bilingvismu, narušené komunikační schopnosti a správném vývoji a zároveň je doplněna praktickou částí, která se věnuje případovým studiím dětí s narušenou komunikační schopností pocházející z bilingvního prostředí v různém věku. Na začátku byl stanoven hlavní cíl práce, od kterého se odvíjely dílčí cíle práce a výzkumné otázky. Na výzkumné otázky je v závěru práce zodpovězeno. V bakalářské práci se vyskytují čtyři případové studie, které dokazují, že na narušenou komunikační schopnost má vliv zejména nastavení rodiny a jejich motivace ke zlepšení komunikační schopnosti dítěte a zároveň jejich vztah k českému jazyku. V bakalářské práci je ukázán pozitivní dopad každodenního a pravidelného dělání logopedické intervence a zároveň negativní dopad laxního přístupu. Zároveň se ukázalo, že děti pro svoji běžnou potřebu a hru volí většinou svůj druhý jazyk, nikoli český. Dalším zjištěním, kterému se bakalářská práce věnuje, je skutečnost, že děti které jsou schopny používat alespoň minimálně český jazyk, mají většinou lepší vztahy s vrstevníky, než děti které jazyk odmítají. Poznatky z této bakalářské práce lze...
Využití prvků tanečně pohybové psychoterapie v aktivitách pro předškolní děti s narušenou komunikační schopností
PÁTKOVÁ, Eva
Práce se bude zabývat tématem pohybových činností v mateřské škole pro děti s narušenou komunikační schopností, možnostmi obohacení těchto činností o přístupy tanečně pohybové psychoterapie. Teoretická část bude rozebírat psychomotorický vývoj předškolního dítěte a možnosti pohybových činností v rámci docházky do mateřské školy, nejčastější diagnózy dětí s narušenou komunikační schopností a tanečně pohybovou terapií i s jejími principy (se zaměřením na děti s narušenou komunikační schopností). Cílem praktické části práce bude vytvořit a v praxi odzkoušet program zaměřený na možnost sebevyjádření dětí skrze pohyb, tanec a hudbu. V MŠ pro děti s narušenou komunikační schopností bude vytvořený program realizován a zkušenost s tímto programem (pozorování, zpětná vazba od dětí, zpětná vazba od pedagogů) bude zaznamenána, vyhodnocena a navrhnou se případné úpravy v pohybových činnostech.
Motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností
MIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.
Analýza problematiky dyslalie u předškolních dětí z pohledu rodičů
HUMLEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá aktuálním problémem dyslalie u předškolních dětí. Teoretická část se člení na tři kapitoly, které obsahují teoretický základ ke zpracovávané problematice. První kapitola vymezuje komunikaci, narušenou komunikační schopnost a představuje obor logopedie a logopeda, jakožto klíčovou osobu, která provádí nápravu narušené komunikační schopnosti. Praktická část se zabývá postojem rodičů k problematice dyslalie u předškolních dětí. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné šetření obsahuje vzorek 178 respondentů - rodičů a k nim pak vztažený rozhovor s učitelkou v mateřské škole hlavního vzdělávacího proudu s více než 30letou praxí. Z výzkumného šetření vyplývá, že neexistuje vztah závislosti mezi úrovní znalosti a informovanosti a úrovní dosaženého vzdělání osloveného rodiče a ani v rámci dodatečných analýz nebyla nalezena žádná další souvislost. Dle výsledků z provedeného šetření, ale i dle odborníkůzáleží především na rodiči, na jeho svědomitosti a odpovědnosti.
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Karolína
V teoretické části bakalářské práce je popisována problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, s vývojovým opožděním a mentálním postižením s důrazem na předškolní věk, začlenění do mateřské školy a možnosti podpory a rozvoje v prostředí mateřské školy. Praktická část je věnována případové studii dítěte s vývojovým opožděním v mateřské škole, zejména odhalování jeho speciálních vzdělávacích potřeb a způsobům jejich naplňování v mateřské škole. Informace jsou získávány pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s matkou dítěte, pedagogy a speciálním pedagogem.
Logopedická intervence v mateřské škole z pohledu rodičů
FRÜHAUFOVÁ, Klára
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak funguje komunikace mateřských škol a rodičů ve věci logopedické intervence a jaká je její uspokojivost pro rodiče. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vymezení oboru logopedie, vývoj řeči, logopedickou intervenci, narušenou komunikační schopnosti, roli mateřské školy v logopedické intervenci. Teoretická část se také zabývá komunikací mateřské školy a rodiny a platformami, které ke komunikaci slouží. Praktická část obsahuje výsledky smíšeného výzkumného šetření. Je tvořena částí kvantitativní, realizovanou pomocí dotazníků a částí kvalitativní uskutečněnou prostřednictvím rozhovoru s logopedickou asistentkou.
Rozvoj dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku (s využitím metodické pomůcky Klokanův kufr)
OBOŘILOVÁ, Aneta
Bakalářská práce zpracovává téma Rozvoj dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku. Obsah práce je zaměřen na děti v běžných mateřských školách a mateřských školách zřízených podle § 16 odstavec 9, zejména v logopedických třídách. Bakalářská práce je členěna na čtyři kapitoly. Úvodní teoretická část práce se zaměřuje na specifika dítěte předškolního věku. Druhá kapitola se zabývá vývojových zvláštností dítěte s naroušenou komunikační schopností. Popisuje vybrané poruchy dětské řeči, včetně jejich možností diagnostiky a terapie. Další důležitou součástí kvalifikační práce je popisování práce v běžné mateřské škole a v logopedické třídě mateřské školy. V empirické části, poslední kapitole, jsou použity metody kvantitativního výzkumu. Hlavní otázkou pomocí dotazníkového šetření je pohled pedagogických pracovníků, kteří využívají komplexní diagnostickou, kompenzační a edukační pomůcku Klokanův kufr.
Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy
Drdová, Petra ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce na téma "Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy" se věnuje problematice realizace logopedické intervence u dětí, vyrůstajících v zařízeních ústavní výchovy a vyžadujících logopedickou péči. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje řeči a její funkci, popisuje ontogenetický vývoj řeči, narušenou komunikační schopnost a stručně charakterizuje jednotlivé druhy narušení. Zabývá se logopedickou intervencí v celé její šíři, tedy diagnostikou, terapií i prevencí. Součástí je i krátký vhled do systému logopedické intervence v zahraničí. V neposlední řadě se teoretická část práce soustředí na oblast náhradní výchovné péče a popisuje její vliv na vývoj dítěte. Cílem praktické části práce bylo zjistit poznatky o realizaci logopedické intervence ve vybraných zařízeních ústavní výchovy v Praze a ve Středočeském kraji. Výzkumné šetření bylo uskutečněno za využití kvalitativního a kvantitativního způsobu sběru dat - polostrukturovaný rozhovor a elektronické dotazníky. Závěr práce obsahuje odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky a zároveň jsou zde formulována doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Logopedie; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; náhradní péče; ústavní výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.