|
Irská tradiční hudba v české škole
Křivancová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá irskou tradiční hudbou a jejím možným uplatněním v hudební výchově na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část práce informuje o irské tradiční hudbě a historických a geografických podmínkách, ve kterých se rozvíjela. Praktická část se zabývá možnostmi jejího zapojení do školní výuky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce jsou obrazové, zvukové a multimediální přílohy, noty, videa a pracovní listy.
|
|
Kulturní přínos muslimů evropské civilizaci
Procházková, Dominika ; Kašpar, Oldřich (vedoucí práce) ; Korecká, Zuzana (oponent)
v českém jazyce V této práci pojednávám o muslimském kulturním přínosu v Evropě, zvláště v oblasti Španělska (historický Al-Andalus). V úvodní části práce se zabývám celkovým přínosem v oblasti vědy (matematika, astronomie, lékařství), hospodářství a obchodu, kultuře, zmiňuji také otázku náboženskou. Hlavní část je pak věnována středověké arabské hudbě ve Španělsku, zejména osobnosti Ziryaba, který se o její import významně zasloužil a jejímu vlivu na dnešní flamenco. V poslední části se zaobírám moderní arabskou hudbou v Západním světě.
|
|
Dětské instrumentální soubory na 1. stupni ZŠ
Fialová, Pavla ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost dětských instrumentálních souborů na území hlavního města Prahy. V první části sledujeme postavení hudebního nástroje v rámci vývoje hudební výchovy na českých školách. V další kapitole se věnujeme psychologické stránce osobnosti člověka. Její rozvoj podporují hudební schopnosti a dovednosti získané hrou na hudební nástroj a zejména působením v ansámblu, kde je třeba vnímat každou další osobu a nástroj. Důležitým bodem jsou také učitelé instrumentálních souborů. Věnujeme se otázce využití nástrojů, které mají učitelé v současných školách k dispozici. Ve výzkumné části práce jsme se zaměřili na konkrétní ansámbly na území Prahy. Cílem bylo zmapovat, co motivuje žáky ke hře v souboru a zároveň zjistit, co vede vedoucí souborů k jejich založení, jak si představují svou práci a co by ocenili ve své pedagogické praxi.
|
| |
|
Využití hudebních nástrojů a hudebně-didaktických pomůcek v mateřské škole
KŮSTOVÁ, Tereza
V teoretické části bakalářské práce se zaměřím na vývoj a využití hudebních nástrojů melodických i rytmických, na vlastní učební a hudebně-didaktické pomůcky při práci v mateřské škole. V praktické části svoji pozornost zaměřím na hudební výchovu v jiných mateřských školách, prostuduji učební materiály, se kterými pedagogičtí pracovníci pracují, a zjistím, jaké didaktické pomůcky se v mateřských školách používají. Budu sledovat, zda učitelky mateřských škol hrají na hudební nástroje a jaké jsou používány nejčastěji. Jako výzkumnou metodu svého šetření jsem si zvolila dotazník.
|
|
Rozvoj značky podniku
Benedikovičová, Lucia ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zameriava na problematiku rozvoja brandingu spoločnosti zaoberajúcej sa predajom hudobných nástrojov. V prvej časti práce sú vymedzené teoretické poznatky k téme branding. V analytickej časti sú poznatky aplikované na skúmanú firmu. Na základe porovnania jednotlivých prvkov brandingu danej firmy a konkurencie sú spracované návrhy aktivít pre podporu rozvoja značky.
|
|
Digitální modelovaní zvuku orchestru
Puczok, Daniel ; Pellant, Karel (oponent) ; Doložílek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je úvodem do problematiky simulování zvuku hudebních nástrojů a celého orchestru. Jsou zde uvedeny základní fyzikální charakteristiky potřebné k simulování těchto zdrojů zvuku. Podrobně se v této práci pojednává o vytváření datových struktur obsahujících směrové charakteristiky v programu ODEON a jejich konverzi z programu CATT-Acoustic. Získané datové soubory byly použity k simulaci zvuku orchestru a k porovnávání vlivu směrovosti vyzařování na parametry prostorové akustiky.
|
|
Pojištění v oblasti umění
Lhotská, Tereza ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Trojan, Jaromír (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojištěním v oblasti umění. V první části jsou v jednotlivých kapitolách uvedeny oblasti umění, které se v praxi pojišťují. V práci je rozebráno pojištění kulturních památek, uměleckých děl, nástrojů a kulturních akcí. V každé kapitole jsou popsány specifika oblastí a druhy nejčastěji využívaných pojištění včetně příkladů z praxe. V poslední kapitole první části je nastíněna situace v zahraničí a její porovnání s českým trhem. Jako příklad zahraničí pojišťovna byla vybrána AXA Art. Druhá část je věnována pojištění České filharmonie. Ta v sobě propojuje orchestr, historickou budovu a galerii. Významnou část zaujímá i pojištění příspěvkových organizací ministerstvem kultury. V diplomové práci přímo neuvádím pojištění ve filmovém průmyslu.
|
|
Problematika záznamu zvuku se zaměřením na vzdělávání
DITRICH, Vít
Tato bakalářská práce se zabývá záznamem zvuku, zejména hudebních nástrojů. Nejprve jsou objasněny fyzikální vlastnosti zvuku, základní pojmy a úvod do akustiky. Následuje kapitola o zdrojích zvuku a o tom, jak zvuk vzniká a na jakém principu fungují hudební nástroje. Dále se zaměříme na nejčastější typy mikrofonů, na jejich správné a vhodné použití. Po nutném teoretickém základu se zaměříme na jednotlivé hudební nástroje a na to, jak který nejlépe zaznamenat, aby byl zvuk co nejvěrnější. Ke konci práce si objasníme zpracování zvuku, jak probíhá proces nahrávání a na jednoduché úpravy, které můžeme provádět v hudebních editorech. Nakonec se podíváme, jaké máme možnosti uložení nahrávky, a na to jaké zvukové formáty se v hudebním světě používají.
|
|
Užití moderní duchovní hudby v liturgii katolické církve v českých zemích
POLÍVKOVÁ, Milada
Práce se zabývá použitím moderní hudby při liturgickém slavení. První kapitola se zabývá biblickými zmínkami o hudbě, druhá a třetí se zabývá církevními dokumenty o hudbě v liturgii. Čtvrtá kapitola popisuje hudební nástroje a jejich využití. Pátá kapitola přibližuje počátky moderní duchovní hudby v českých zemích až do současnosti. Šestá kapitola popisuje jednotlivé žánry moderní duchovní hudby. Výčet žánrů začíná od počátečních spirituálů a gospel songů. To jsou tradiční duchovní zpěvy, které původem pocházejí z Afriky a Ameriky. Dále pokračuje křesťanským jazzem a rockem. To jsou žánry, které z těchto tradičních zpěvů vycházejí. Pokračuje křesťanským folkem, na něj navazují písně z Taizé. Šestá kapitola končí elektroakustickou duchovní hudbou. Sedmá kapitola popisuje zpěvníky. Zabývá se obdobím od totalitního režimu do současnosti. Práci uzavírá osmá kapitola, která má název Prognózy do budoucna a snaží se nastínit, kudy by se moderní duchovní hudba mohla ubírat.
|