Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Irská tradiční hudba v české škole
Křivancová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá irskou tradiční hudbou a jejím možným uplatněním v hudební výchově na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část práce informuje o irské tradiční hudbě a historických a geografických podmínkách, ve kterých se rozvíjela. Praktická část se zabývá možnostmi jejího zapojení do školní výuky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce jsou obrazové, zvukové a multimediální přílohy, noty, videa a pracovní listy.
Kulturní přínos muslimů evropské civilizaci
Procházková, Dominika ; Kašpar, Oldřich (vedoucí práce) ; Korecká, Zuzana (oponent)
v českém jazyce V této práci pojednávám o muslimském kulturním přínosu v Evropě, zvláště v oblasti Španělska (historický Al-Andalus). V úvodní části práce se zabývám celkovým přínosem v oblasti vědy (matematika, astronomie, lékařství), hospodářství a obchodu, kultuře, zmiňuji také otázku náboženskou. Hlavní část je pak věnována středověké arabské hudbě ve Španělsku, zejména osobnosti Ziryaba, který se o její import významně zasloužil a jejímu vlivu na dnešní flamenco. V poslední části se zaobírám moderní arabskou hudbou v Západním světě.
Dětské instrumentální soubory na 1. stupni ZŠ
Fialová, Pavla ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost dětských instrumentálních souborů na území hlavního města Prahy. V první části sledujeme postavení hudebního nástroje v rámci vývoje hudební výchovy na českých školách. V další kapitole se věnujeme psychologické stránce osobnosti člověka. Její rozvoj podporují hudební schopnosti a dovednosti získané hrou na hudební nástroj a zejména působením v ansámblu, kde je třeba vnímat každou další osobu a nástroj. Důležitým bodem jsou také učitelé instrumentálních souborů. Věnujeme se otázce využití nástrojů, které mají učitelé v současných školách k dispozici. Ve výzkumné části práce jsme se zaměřili na konkrétní ansámbly na území Prahy. Cílem bylo zmapovat, co motivuje žáky ke hře v souboru a zároveň zjistit, co vede vedoucí souborů k jejich založení, jak si představují svou práci a co by ocenili ve své pedagogické praxi.
Využití hudebních nástrojů a hudebně-didaktických pomůcek v mateřské škole
KŮSTOVÁ, Tereza
V teoretické části bakalářské práce se zaměřím na vývoj a využití hudebních nástrojů melodických i rytmických, na vlastní učební a hudebně-didaktické pomůcky při práci v mateřské škole. V praktické části svoji pozornost zaměřím na hudební výchovu v jiných mateřských školách, prostuduji učební materiály, se kterými pedagogičtí pracovníci pracují, a zjistím, jaké didaktické pomůcky se v mateřských školách používají. Budu sledovat, zda učitelky mateřských škol hrají na hudební nástroje a jaké jsou používány nejčastěji. Jako výzkumnou metodu svého šetření jsem si zvolila dotazník.
Rozvoj značky podniku
Benedikovičová, Lucia ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zameriava na problematiku rozvoja brandingu spoločnosti zaoberajúcej sa predajom hudobných nástrojov. V prvej časti práce sú vymedzené teoretické poznatky k téme branding. V analytickej časti sú poznatky aplikované na skúmanú firmu. Na základe porovnania jednotlivých prvkov brandingu danej firmy a konkurencie sú spracované návrhy aktivít pre podporu rozvoja značky.
Digitální modelovaní zvuku orchestru
Puczok, Daniel ; Pellant, Karel (oponent) ; Doložílek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je úvodem do problematiky simulování zvuku hudebních nástrojů a celého orchestru. Jsou zde uvedeny základní fyzikální charakteristiky potřebné k simulování těchto zdrojů zvuku. Podrobně se v této práci pojednává o vytváření datových struktur obsahujících směrové charakteristiky v programu ODEON a jejich konverzi z programu CATT-Acoustic. Získané datové soubory byly použity k simulaci zvuku orchestru a k porovnávání vlivu směrovosti vyzařování na parametry prostorové akustiky.
Pojištění v oblasti umění
Lhotská, Tereza ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Trojan, Jaromír (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojištěním v oblasti umění. V první části jsou v jednotlivých kapitolách uvedeny oblasti umění, které se v praxi pojišťují. V práci je rozebráno pojištění kulturních památek, uměleckých děl, nástrojů a kulturních akcí. V každé kapitole jsou popsány specifika oblastí a druhy nejčastěji využívaných pojištění včetně příkladů z praxe. V poslední kapitole první části je nastíněna situace v zahraničí a její porovnání s českým trhem. Jako příklad zahraničí pojišťovna byla vybrána AXA Art. Druhá část je věnována pojištění České filharmonie. Ta v sobě propojuje orchestr, historickou budovu a galerii. Významnou část zaujímá i pojištění příspěvkových organizací ministerstvem kultury. V diplomové práci přímo neuvádím pojištění ve filmovém průmyslu.
Problematika záznamu zvuku se zaměřením na vzdělávání
DITRICH, Vít
Tato bakalářská práce se zabývá záznamem zvuku, zejména hudebních nástrojů. Nejprve jsou objasněny fyzikální vlastnosti zvuku, základní pojmy a úvod do akustiky. Následuje kapitola o zdrojích zvuku a o tom, jak zvuk vzniká a na jakém principu fungují hudební nástroje. Dále se zaměříme na nejčastější typy mikrofonů, na jejich správné a vhodné použití. Po nutném teoretickém základu se zaměříme na jednotlivé hudební nástroje a na to, jak který nejlépe zaznamenat, aby byl zvuk co nejvěrnější. Ke konci práce si objasníme zpracování zvuku, jak probíhá proces nahrávání a na jednoduché úpravy, které můžeme provádět v hudebních editorech. Nakonec se podíváme, jaké máme možnosti uložení nahrávky, a na to jaké zvukové formáty se v hudebním světě používají.
Užití moderní duchovní hudby v liturgii katolické církve v českých zemích
POLÍVKOVÁ, Milada
Práce se zabývá použitím moderní hudby při liturgickém slavení. První kapitola se zabývá biblickými zmínkami o hudbě, druhá a třetí se zabývá církevními dokumenty o hudbě v liturgii. Čtvrtá kapitola popisuje hudební nástroje a jejich využití. Pátá kapitola přibližuje počátky moderní duchovní hudby v českých zemích až do současnosti. Šestá kapitola popisuje jednotlivé žánry moderní duchovní hudby. Výčet žánrů začíná od počátečních spirituálů a gospel songů. To jsou tradiční duchovní zpěvy, které původem pocházejí z Afriky a Ameriky. Dále pokračuje křesťanským jazzem a rockem. To jsou žánry, které z těchto tradičních zpěvů vycházejí. Pokračuje křesťanským folkem, na něj navazují písně z Taizé. Šestá kapitola končí elektroakustickou duchovní hudbou. Sedmá kapitola popisuje zpěvníky. Zabývá se obdobím od totalitního režimu do současnosti. Práci uzavírá osmá kapitola, která má název Prognózy do budoucna a snaží se nastínit, kudy by se moderní duchovní hudba mohla ubírat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.