Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klamavá reklama z hlediska "průměrného spotřebitele"
Hobzová, Anna ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Vavrečka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá evropskou právní úpravou ochrany spotřebitele před klamavou reklamou za použití institutu průměrného spotřebitele. Za cíl si klade zjistit, zda tento institut ve své současné podobě efektivně funguje, a spotřebitele tak chrání. Pomocí výkladu pojmů a aplikace metody průměrného spotřebitele v modelových situacích práce dochází k závěru, že nynější způsob využívání tohoto prostředku ochrany spotřebitele je nedostatečný. Práce proto představí i autorkou navrhované řešení.
Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Teprtová, Irena ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.
Nekalé obchodní praktiky v evropské i tuzemské právní úpravě a judikatuře
Štouračová, Vanda ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním nekalých obchodních praktik vůči spotřebiteli. Nejprve jsou nekalé obchodní praktiky popsány v právní úpravě EU a ČR, a to v rozdělení na klamavé a agresivní. Rovněž je zařazen i popis klamavé reklamy. Vedle nekalých obchodních praktik jsou popsány i neseriózní obchodní praktiky, které se pohybují na hraně této právní úpravy. Na závěr jsou uvedeny vybrané evropské a české judikáty, jejichž prostřednictvím je v praxi přiblížena problematika této právní úpravy na konkrétním rozhodování soudních orgánů.
Consumer protection in the food sector, focusing on misleading advertising
Poszmiková, Silvia ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá klamavou reklamou a ochranou spotřebitele před tímto nekalosoutěžním jednáním. Hlavní oblastí zájmu je klamavá reklama potravin. Na této komoditě práce znázorňuje, které orgány jsou příslušné v procesu ochrany spotřebitele před klamavou reklamou. Práce se také zabývá výkladem pojmů souvisejících s klamavou reklamou, a to nekalou soutěží a reklamou obecně. Informovanost spotřebitelů o možnostech jejich ochrany před klamavou reklamou a jejich ochota pustit se do hájení svých zájmů je zhodnocena v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.