Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Kolajová, Lenka ; Junková, Vendula, (vedoucí práce)
Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Vlasatá, Andrea ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci nejčastějšího rizikového chování na základních školách, kterým je šikana, a to pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části seznamuje čtenáře s důležitými informacemi o šikaně a podstatě dramatické výchovy, které jsou základem pro ucelené pochopení této problematiky. Teoretická část je zároveň podkladem pro vytvoření projektu prevence šikany s využitím metod a technik dramatické výchovy, který je obsažen a reflektován v praktické části diplomové práce. Součástí praktické části je také výsledek dotazníku, který se zaměřil na zjišťování názoru učitelů prvního stupně základní školy na prevenci šikany a na využití metod a technik dramatické výchovy v této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, metody a techniky, rizikové chování, šikana, prevence, školní třída, 1. st. ZŠ
Využití arteterapeutických metod při práci s handicapovanými dětmi
Němcová, Jindřiška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití arteterapeutických metod a technik u dětí s kombinovaným postižením. První kapitola je věnována charakteristice kombinovaného postižení, vymezení více vad a vlivu na osobnost dítěte. Druhá kapitola pojednává o možnostech terapií, které lze u dětí s více vadami aplikovat. Největší důraz je v práci kladen na arteterapii. Ve třetí kapitole popisujeme nejrůznější arteterapeutické metody a techniky, které lze využívat u dětí s více vadami. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s výtvarným projevem dětí, zaměřuje se zejména na kresbu, malbu a modelování. V empirické části popisujeme občanské sdružení, ve kterém bylo šetření prováděno, a výsledky z výzkumu jsou popsány v pěti dětských kazuistikách. Klíčová slova Kombinované vady, mentální retardace, tělesné vady, dětská mozková obrna, smyslové vady, autismus, arteterapie, ergoterapie, muzikoterapie, trampoterapie, canisterapie, hipoterapie, snoezelen, metody a techniky, kresba, malba, modelování
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Sociální práce v nemocnici - používané metody a techniky
MRÁČKOVÁ, Iva
Diplomová práce se věnuje tématu sociální práce v nemocnici. Sociální práce ve zdravotnictví je oblastí, kde se péče zdravotní prolíná s péčí sociální a je nezbytnou součástí léčebného a ošetřovatelského procesu. Cílem práce bylo zmapovat používané metody a techniky sociální práce v nemocnici České Budějovice. Byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1. Jaké metody a techniky používá sociální pracovník při práci s pacientem? 2. Jaká sociální pomoc je ze strany pacientů v nemocnici nejčastěji využívána? 3. Jsou pacienti informováni o možnostech sociální péče po propuštění z nemocnice? K dosažení cílů této práce byl proveden kvalitativní výzkum metodou dotazování, použita byla technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum probíhal během března až června 2012. Praktický výzkum probíhal za přímé spolupráce se sociálními pracovnicemi z nemocnice České Budějovice a s klienty, kteří byli propuštěni do domácího prostředí po předchozí hospitalizaci v nemocnici v Českých Budějovicích a po propuštění využili pomoci sociálních služeb. Výzkumem bylo zjištěno, že zdravotně sociální pracovnice se řídí v procesu sociální práce nejvhodnějšími metodami a používají nejnovější pracovní postupy při řešení nepříznivé sociální situace včetně přístupu ke klientovi. Klienti mají možnost kontaktovat sociální pracovnici v nemocnici a využít její pomoci při zmírnění nebo odstranění negativních sociálních důsledků nemoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.