Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém Common Rail na šestiválcovém traktorovém motoru
Černoch, Josef ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá instalací moderního vysokotlakého vstřikovacího systému Common Rail na šestiválcový traktorový motor. Tento systém nahrazuje vstřikovací systém s řadovým čerpadlem. Instalace systému Common Rail na stávající motor je navržena s minimálními konstrukčními změnami bloku motoru a hlavy motoru. To je výhodné pro minimalizaci nákladů výroby při přechodu na vysokotlaký systém vstřikování. Diplomová práce obsahuje konstrukční návrh a pevnostní analýzu nového komponentu vysokotlakého vstřikovacího systému.
Ejektory, jejich konstrukce a využití
Dohnal, Jiří ; Kárník, Jan (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má čtenáře seznámit s problematikou ejektorů. Tyto stroje patří do skupiny proudových čerpadel, jejichž představení je věnována úvodní část. V další části následuje představení a charakteristika ejektorů, vliv konstrukce na jejich funkci a charakteristika ejektorů podle různých kombinací kapalin a plynů jako hnacího a hnaného média. Nejrozsáhlejší část tvoří rešerše širokého využití různých ejektorů v průmyslu, zdravotnictví a dalších oblastech lidského života. V závěru této práce jsou nastíněny výpočetní vztahy pro návrh ejektorů, kde je hlavním problémem jejich účinnost.
Vstřikovací systémy raketových motorů
Vrbica, Kryštof ; Cejpek, Ondřej (oponent) ; Malý, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí trysek raketového motoru na kapalné látky. Teoretická část popisuje dělení do skupin a princip funkce raketových trysek. Následující rešeršní část detailně rozebírá nejčastěji využívané trysky včetně jejich možných verzí. Tato část se týká souosých, čepových a impinging trysek. Důraz je kladen na výtokový součinitel, chování spreje a definici optimální geometrie pro kvalitní atomizaci. Práce je zakončena návrhem zkušebních trysek a jejich experimentálním porovnáním. Testována je souosá tryska a dvě verze impinging trysky s ohledem na chování spreje, jejich výtokové součinitele, Sauterův střední průměr a rychlost kapek. Součástí práce jsou návrhové výkresy potřebné pro výrobu experimentálních trysek.
Vysokotlaké vstřikovací systémy
Bernátek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na vysokotlaké vstřikovací systémy. Uvádí některé typy naftových i benzínových palivových systémů. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody daných systémů a jejich základní konstrukční rozbor.
Konstrukční návrh a optimalizace třmenu vstřikovače
Moravec, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „konstrukční návrh a optimalizace třmenu vstřikovače“ se zabývá návrhem upínacího třmenu, jehož funkcí je zajištění přesné polohy vstřikovače systému Common Rail. Tvar třmenu vstřikovače je navrhován v modelovacím programu, a to jak s ohledem na zástavbový prostor spalovacího motoru, tak na způsob výroby. Navržená geometrie je následně podrobována napěťové analýze v programu využívající metodu konečných prvků. Konečnou fází návrhu je optimalizace geometrie třmenu vstřikovače s využitím stejné metody za účelem snížení hmotnosti komponentu.
Návrh a pevnostní kontrola montážního přípravku pro stacionární montáž vozíků lineárního vedení uzavírací jednotky vstřikolisu
Kecík, Samuel ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom a pevnostnou kontrolou montážneho prípravku pre stacionárnu montáž vozíkov lineárneho vedenia uzatváracej jednotky vstrekolisu. Navrhovaný prípravok musí spĺňať určité podmienky, ako pevná konštrukcia, čo najmenšia veľkosť, univerzálnosť na všetky veľkosti uzatváracích jednotiek. Napäťová analýza je riešená analyticky pomocou prútovej teórie so zanedbaním vlastnej tiaže prútov. V závere práce je porovnanie výpočtu pomocou metódy konečných prvkov v programe ANSYS Workbench.
Zařízení pro analýzu výtrysku paliva z palivové trysky
Krahulík, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je návrh a realizace testovacího zařízení pro měření charakteristiky výtrysku paliva z trysky vstřikovače vozidlových spalovacích motorů. Testovací zařízení bylo navrženo pro testování vstřikovačů pro přímé vstřikování zážehových motorů, konkrétně motoru 1.5 TSI vyskytujícího se u automobilů koncernu Volkswagen. Konstrukce umožňuje testování velkého spektra vstřikovačů pouze s malými úpravami testovacího zařízení. Návrh byl vypracován v programu Solidworks 2020. Práce se rovněž zabývá výrobním postupem jednotlivých součástek a také popisu použitých komponent pro měření a řízení testovacího zařízení.
Vstřikovací systém s tlakovým zásobníkem pro pohonné jednotky užitkových aplikací
Suchánek, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá vstřikovacím systémem s tlakovým zásobníkem pro pohonné jednotky užitkových aplikací. V rámci řešení práce proběhla komplexní analýza vstřikovacího systému s uvedením principu a funkce nezbytných komponent, včetně předvedení na konkrétních vozidlech a nastínění budoucího vývoje. Systém vstřikovaní je možné rozdělit do 3 částí: nízkotlaká, vysokotlaká a řídicí. Nízkotlaká část popisuje palivový filtr a podávací čerpadlo. V rámci vysokotlaké části jsou uvedeny v souvislostech komponenty, jimiž jsou vstřikovač, vysokotlaké čerpadlo a tlakový zásobník. Řídicí část pak představuje řídicí jednotku, snímače a akční členy nezbytné pro řízení tlaku a množství paliva. Pro uvedení uceleného přehledu systému vstřikovaní s tlakovým zásobníkem bylo provedeno měření a vyhodnocení parametrů systému common rail na konkrétní pohonné jednotce pomocí diagnostického zařízení. Měřením se ověřil maximální deklarovaný tlak výrobcem vozidla, současně byl ukázán průběh tlaku paliva v tlakovém zásobníku v různých režimech provozu motoru.
Vstřikovací systémy raketových motorů
Vrbica, Kryštof ; Cejpek, Ondřej (oponent) ; Malý, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí trysek raketového motoru na kapalné látky. Teoretická část popisuje dělení do skupin a princip funkce raketových trysek. Následující rešeršní část detailně rozebírá nejčastěji využívané trysky včetně jejich možných verzí. Tato část se týká souosých, čepových a impinging trysek. Důraz je kladen na výtokový součinitel, chování spreje a definici optimální geometrie pro kvalitní atomizaci. Práce je zakončena návrhem zkušebních trysek a jejich experimentálním porovnáním. Testována je souosá tryska a dvě verze impinging trysky s ohledem na chování spreje, jejich výtokové součinitele, Sauterův střední průměr a rychlost kapek. Součástí práce jsou návrhové výkresy potřebné pro výrobu experimentálních trysek.
Vysokotlaké vstřikovací systémy
Bernátek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na vysokotlaké vstřikovací systémy. Uvádí některé typy naftových i benzínových palivových systémů. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody daných systémů a jejich základní konstrukční rozbor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.