|
Fuselage design of TL-4000 aircraft
Holiš, Michal ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with design of the composite fuselage for four seater single-engined tourist airplane TL-4000 within CS-23 regulations with focus on the rear part of the airplane. In this thesis there is created design of the internal structure with crew and passengers consideration. From internal structure design is FEM mesh created with following computation and analysis laminate and sandwich structure layout of the structure with MSC.Patran/Nastran and ComPost software for combinations of air loads.
|
|
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.
|
| |
| |
| |
|
Návrh cvičného letounu s tandemovým uspořádáním sedadel
Dycka, Jan ; Urík, Tomáš (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce trupu letounu VUT 001 Marabu a jeho MKP napěťově-deformační analýzou. Dále je zde řešen návrh pilotního prostoru s ohledem na základní ergonomické požadavky. Součástí práce je hmotový rozbor, výpočet a následný výběr rozhodujících případů zatížení. Ty jsou aplikovány na MKP model draku a pomocí systému MSC Patran/Nastran je stanovena napjatost v jednotlivých vrstvách kompozitní konstrukce.
|
|
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
|