Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vznik a vývoj českého národního symfonického orchestru
Khomenko, Igor ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Českým národním symfonickým orchestrem. První kapitola popisuje okolnosti vzniku tohoto tělesa, především se zabývá vznikem firmy ICN Polyart, který přímo souvisí se vznikem ČNSO. Kapitoly následující se pak věnují vývoji a působení orchestru, od založení v roce 1993 až do současnosti. V těchto kapitolách podrobněji pojednávám o koncertní činnosti orchestru, jmenuji místa, kde ČNSO v průběhu let vystupoval a také zmiňuji dirigenty a sólisty, kteří se těchto koncertů účastnili. V krátkosti představuji zakladatele orchestru Jana Hasenöhrla, věnuji se i osobnostem šéfdirigentů: Zdeňka Košlera, Paula Freemana a Libora Peška. V rozsáhlé příloze předkládám abecední soupis všech nahraných cd, který jsem získal přímo z kanceláře ČNSO.
Současné cesty k umělecké hře na kytaru.
Vrtiška, Vojtěch ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá základními technickými a psychologickými předpoklady pro dosažení umělecké hry na kytaru. Způsob řešení technických otázek je nastíněn z hlediska historického i současného. Práce obsahuje srovnání metod A. Segovii a S. Tennanta s mým osobní zhodnocením. V případě hrací pozice a techniky pravé a levé ruky uvádím vlastní postřehy a náměty.
Vývoj violy na území Sovětského svazu od 20.století po současnost
Chernoklinov, Ilia ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; MALÝ, Lubomír (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je vývoj violy na území Sovětského svazu od 20. století po současnost. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována formování violové interpretace v hudební kultuře 20. století. V jednotlivých podkapitolách jsou popisovány role violy v hudbě 20. století, významní představitelé a repertoárově-žánrové charakteristiky. Druhá kapitola pojednává o rozvoji sovětské violové školy. V jednotlivých podkapitolách jsou uvedena jména a biografie zakladatelů sovětské violové školy, její historie a vývoj. Třetí kapitola se zaměřuje na violový repertoár v ruské hudbě. Jednotlivé podkapitoly popisují roli violy v orchestru, ve skladbách sovětských skladatelů a v nové hudbě konce 20. století. Poslední čtvrtá kapitola odhaluje osobnost Jurije Bašmeta. V jednotlivých podkapitolách je popisováno tvůrčí spojenectví se skladateli a je hodnocen vývoj soudobé violové hudby.
Houslařský rod Dvořáků
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Tato práce pojednává o slavném českém houslařském rodě Dvořáků a všeobecně o vývoji houslařství na území dnešní České republiky. Text je rozdělen do tří kapitol. Těžištěm práce je druhá kapitola, která je věnovaná všem čtyřem členům houslařského rodu Dvořáků. První část popisuje historický vývoj a tradici houslařství na našem území. Zároveň se snaží objasnit z jakých kořenů Dvořákové vzešli, na co navazovali, co za sebou zanechali a jaký je jejich samotný vliv na dnešní houslařství. Poslední kapitola spojuje umění houslařské a interpretační, ty spolu úzce souvisí a dávají význam jedno druhému. Cílem práce je připomenout houslařství jako plnohodnotný umělecký obor, jenž naši houslaři povznesli na nejvyšší úroveň.
Tradiční a soudobá hudba Kazachstánu 2. poloviny 20. století na příkladech tvorby současných autorů
Khinkov Aitbayeva, Nargiza ; FILAS, Juraj (vedoucí práce) ; KURZ, Ivan (oponent)
Tato práce pojednává o tradiční a soudobé hudbě Kazachstánu zejména ve 2. polovině 20. století. Cílem nebylo pouze poukázat na dva rozdílné světy skladatelů folkloristů a akademiků, ale vyzdvihnout predevším ty skladatele, u kterých většinou dochází k propojení prvku těchto odlišných stylů. Ve své práci predkládám generační rozdělení skladatelů podle různých muzikologů, které doplňuji o svou vlastní generační tabulku, která není pouhým sloučením publikovaných přehledů, ale je rozšířena o novou generaci. Mimoto se vybraným autorům věnuji detajlněji a tyto poznatky dokládám na příkladu děl zvolených skladatelů. Zejména analyzuji skladby těch autorů, kteří se liší jak hudebním stylem, tak hudebním jazykem, a predevším odlišnými názory v metodách komponování skladby.
Vývoj tradiční korejské hudby se zaměřením na strunné nástroje
Kim, Sang-A ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Kim, S. Vývoj tradiční korejské hudby se zaměřením na strunné nástroje, Praha, 2014 Diplomová práce. Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta. Cílem práce je popsat vývoj korejské hudby od roku 220 př. n. l až do současnosti. Zaměřuji se na hudební styly a nástroje v průběhu korejské historie. Soustředila jsem se převážně na strunné nástroje, které jsou podrobně popsány ve čtvrté části této práce a na charakteristiku a proměny jednotlivých hudebních stylů. Dále se tato práce zabývá historickými souvislostmi a objasňuje tak vliv královských dynastií na vývoj korejské hudby. Výsledky této práce poskytují jasný přehled o celkovém hudebním vývoji tradiční korejské hudby od počátků až po nástup hudby klasické.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.