Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost v oblasti poskytování humanitární pomoci u složek integrovaného záchranného systému, studentů středních škol a obyvatelstva na Třebíčsku
MALOUŠKOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce bylo posoudit a zhodnotit informovanost vybraných subjektů v oblasti využití humanitární pomoci pro mimořádné události. Teoretická část bakalářské práce se opírá o právní normy, odbornou literaturu a internetové zdroje. Samotná teoretická část je zaměřena na humanitární pomoc její poskytování a organizování, v práci byly také uvedeny formy a také zásoby pro humanitární pomoc. Dalšími většími probíranými oblastmi jsou významné humanitární/charitativní organizace působící na území České republiky, ochrana obyvatelstva a integrovaný záchranný systém. Pro praktickou část bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byl vytvořen dotazník, který byl předložen zvoleným subjektům z řad integrovaného záchranného systému, studentům středních škol a obyvatelstvu žijícímu na Třebíčsku. Pro zodpovězení výzkumných otázek "Jaké informovanosti v oblasti poskytování humanitární pomoci dosahují vybrané subjekty na Třebíčsku?" a "Dosahují složky alespoň 75 % úspěšnost?" bylo realizováno dotazníkové šetření. Dotazník obsahoval 18 otázek a byl členěn na čtyři části, první část byla obecná a další tři části byly odborně zaměřeny na otázky týkající se humanitární pomoci, ochrany obyvatelstva a integrovaný záchranný systém. Dotazníkové šetření probíhalo kontaktní formou pomocí tištěného dotazníku a zúčastnilo se ho celkem 120 respondentů. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny a graficky zpracovány. Vyplývá z nich, že informovanost vybraných subjektů je téměř totožná, všechny subjekty dosahují hranice úspěšnosti okolo 60 %. Tímto výzkumem bylo zjištěno, že informovanost ve zmíněných oblastech je nedostatečná, a tak poukazuje na nutnost zaměřit se na zlepšení informovanosti vybraných subjektů v dané problematice.
The price of the construction for ensuring the safety of residents
Bartal, Jakub ; Prak, Michal (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
This diploma thesis will address the issue of civil protection objects. The first part is devoted to acquainting with the terminology related to the prices in construction, population protection, civil protection objects and evacuation of the population. The second part is devoted to determining the price for specific civil protection objects. Here are the budgets for different types of shelters. The resulting prices will be compiled for price indices, which will allow a quick revaluation of an object of this type. The functionality of these indicators will be verified by compiling an additional budget for civil protection shelter. The different types of shelters are compared to each other. Minimum maintenance costs for these shelters will be determined, as well as options for the use of civil protection facilities at peace.
Naplňování norem Evropské Unie v oblasti ochrany obyvatelstva
HOUŽVIČKOVÁ, Eva
Diplomová práce na téma "Naplňování norem Evropské unie v oblasti ochrany obyvatelstva" se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. První část je věnována popisu Českého systému ochrany obyvatelstva. Tato část diplomové práce vysvětluje pojem ochrany obyvatelstva. Popisuje vývoj ochrany obyvatelstva v České republice, uvádí základní legislativu oblasti ochrany obyvatelstva a rozpracovává úkoly ochrany obyvatelstva (evakuace, varování a vyrozumění, ukrytí, individuální ochranu, nouzové přežití obyvatelstva a dekontaminaci). Druhá část teoretické části práce je věnována mezinárodnímu kontextu ochrany obyvatelstva. Popisuje Ženevské úmluvy, dodatkové protokoly k Ženevským úmluvám a dokumenty a normy Evropské unie v oblasti ochrany obyvatelstva. Třetí část vysvětluje pojem civilní nouzové plánování. V praktické části se rozebíral systém ochrany obyvatelstva (civilní ochrany) ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a systém ochrany obyvatelstva v České republice. Jako podklad pro tuto část práce posloužila zejména Národní Bezpečnostní Strategie, zákon o civilních nepředvídatelných událostech a základní česká legislativa v této oblasti. Nakonec byl porovnán systém ochrany obyvatelstva ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a České republiky. Cílem diplomové práce je objasnit problematiku ochrany obyvatelstva, popsat systém ochrany obyvatelstva v České republice a Evropské unii a porovnání této oblasti v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Na základě rozebíraných dokumentů bylo odpovězeno na výzkumnou otázku.
Tvorba výukového materiálu v prostředí 3D simulátoru
SYROVÁTKA, Radim
Cílem práce bylo vytvořit výukový materiál na tématiku ochrany obyvatelstva za použití interaktivního 3D simulátoru. Pro vytvoření výukového materiálu bylo důležité vytvořit povodňový scénář pomocí analýzy různých povodňových zpráv. Sestavený scénář byl následně nasimulován prostřednictvím 3D simulátoru, v němž bylo nutné pracovat se skriptovacím jazykem, vytvořeným speciálně pro vytváření scénářů povodní, který pracuje v enginu Unity a byl použit programovací jazyk C# ("C sharp"). Součástí výukového materiálu měly být otázky z oblasti povodní doplňující celou problematiku. Tato možnost byla znemožněna ze strany vývojářů programu, a proto byla pro tyto otázky dodatečně zvolena forma dotazníků, čímž byla zjišťována informovanost studentů oborů ve studijním programu Ochrana obyvatelstva na Ústavu radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány formou grafů pomocí programu Microsoft Excel 2010. Pro zhodnocení dobré informovanosti studentů byla dle Paretova principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. U samotného 3D simulátoru by bylo vhodné provést úpravy týkající se manipulace s osobami a dopravními prostředky, ale také vyřešit problémy s ukládáním simulovaného scénáře, kdy docházelo k jeho přeskupení a následné nemožnosti provedení požadovaných kroků scénáře. Informovanost studentů nepřesáhla stanovenou hranici 80 % správných odpovědí, a tudíž předpokládám, že původní záměr s umístěním otázek do výukového materiálu by byl přínosný a řešená problematika by byla doplněna o důležité informace.
Informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji
SOUKUPOVÁ, Adéla
V diplomové práci byla zjišťována informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji. V jednotlivých oblastech ochrany obyvatelstva by se měla s přihlédnutím k věku orientovat každá osoba. Mimořádným událostem rozličného charakteru je pravidelně vystavován každý člověk, proto je více než žádoucí vědět, jak se v dané situaci chovat. Lze pak danou mimořádnou událost lépe vyřešit a navíc dochází k minimalizaci negativních důsledků. Nejvhodnější je začít seznamovat s danou problematikou vhodným způsobem již děti v mateřských školách, pokračovat se žáky základních škol a se studenty středních škol informace dále prohlubovat. V současné době však na středních školách žádná pravidelná výuka v oblasti ochrany obyvatelstva neprobíhá. Nynější studenti jsou tudíž zatím odkázaní na jednorázové přednášky nebo na vlastní vyhledávání potřebných informací. Teoretická část práce je zaměřena na ochranu obyvatelstva a její stručnou historii v České republice a ve světě a je zde přiblížena Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020, s výhledem do roku 2030. Dále je popsán současný systém preventivně výchovné činnosti a vzdělávání na středních školách. Následuje vymezení některých pojmů v oblasti ochrany obyvatelstva (mimořádná událost, krizová situace, integrovaný záchranný systém, varování a vyrozumění, evakuace, nouzové přežití obyvatelstva, individuální ochrana, ukrytí obyvatelstva). Jako součást teoretické části práce následuje popis základních metod deskriptivní a matematické statistiky, které jsou aplikovány v navazující kapitole. Cílem diplomové práce je posoudit informovanost studentů středních škol ve Středočeském kraji v oblasti ochrany obyvatelstva a zvýšit povědomí studentů středních škol o dané problematice. Stanoveny byly dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Znalosti studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji mají normální rozdělení. Hypotéza č. 2: Studenti různých typů středních škol mají statisticky významně rozdílnou úroveň znalostí.
Vývoj a současný stav obrany a ochrany obyvatelstva
Hlavička, Petr ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Vývoj a současný stav obrany a ochrany obyvatelstva. Cíle: Popsat historický vývoj a současný stav obrany a ochrany obyvatelstva. Metody: Studium získaných pramenů, jejich utřídění v časových souvislostech. Věcná analýza stavu obrany a ochrany obyvatelstva. Výsledky: Popis historického vývoje a současného stavu obrany a ochrany obyvatelstva. Klíčová slova: Legislativa, Civilní protiletecká ochrana, Civilní obrana, Civilní ochrana, Ochrana obyvatelstva, Koncepce ochrany obyvatelstva.
Analýza znalostí žáků základních, studentů středních a vysokých škol v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí na území hlavního města Prahy
Piš, Jindřich ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
11 Abstrakt Název práce: Analýza znalostí žáků základních, studentů středních a vysokých škol v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí na území hlavního města Prahy Cíle práce: Hlavním cílem této práce je upozornit na problematiku ochrany člověka za mimořádných událostí, zjistit současný stav výuky a vědomostí žáků a studentů na pražských školách. Dílčím cílem pak je popsat problematiku ochrany obyvatelstva, její historii, legislativu a význam pro naši společnost. Metody práce: V dotazníkovém šetření byla pro sběr dat použita dotazníková metoda. Uvedený dotazník obsahuje tři části: identifikační, výzkumnou a doplňující. Dotazníkové šetření bylo realizováno ve vybraných pražských základních, středních a vysokých školách. Výsledky práce: Na základě nasbíraných dat byla vyhodnocena četnost a statistická významnost jednotlivých odpovědí. Výsledky vypovídají, že žáci a studenti mají určité povědomí o obsahu ochrany obyvatelstva. Ovšem zůstávají stále oblasti, které je zapotřebí na školách více a důkladněji probrat. Obzvláště téma ochrany člověka za mimořádných událostí. Klíčová slova: ochrana obyvatelstva, výuka na školách, civilní obrana, historie ochrany obyvatelstva
Ochrana obyvatelstva jako studijní text pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
VELC, Radovan
Ochrana obyvatelstva je v dnešním světě velmi aktuálním tématem. Téměř každý člověk v naší společnosti se během života setká s nějakou mimořádnou událostí, je proto důležité, aby každý člověk měl povědomí alespoň o základech této problematiky, znal situace, které mohou nastat a způsoby, jakými se v dané situaci zachovat. Ochrana obyvatelstva na území České republiky prošla v historii určitým vývojem, až dosáhla své dnešní podoby, kdy se při mimořádných situacích opírá o integrovaný záchranný systém. Je třeba si uvědomit, že při mimořádné situaci je však na samém počátku běžný občan, který je na místě vzniku mimořádné události a je na něm, aby vytočil číslo tísňové linky, a až do příjezdu jednotlivých složek integrovaného záchranného systému se na místě vzniku mimořádné události snažil minimalizovat její negativní účinky. Proto je důležité, aby člověk v průběhu života, ideálně systematicky v průběhu studia na základní či střední škole, měl možnost získat vědomosti, které při vzniku mimořádné události využije. Ochrana obyvatelstva je v současné chvíli zařazena do osnov jak základních, tak středních škol. Avšak ve školství existují vzdělávací programy jak pro běžné žáky, tak pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Současné trendy ve speciálním školství ve spojení s aktuální legislativou však směřují k tomu, že mnoho žáků se speciálními vzdělávacími potřebami bude integrováno do běžných tříd. Neboli žáka, kterému bylo diagnostikováno postižení, má problémy naučit se učivo prvního stupně základní školy a je zvyklý na přístup ze speciálního školství, chceme vrhnout do třídy plné žáků bez postižení s očekáváním, že žák bude prospívat. Pokud k této situaci dojde, žáci budou do mnoha předmětů potřebovat studijní materiál určený přímo pro ně. V práci je proto rovněž uvedena problematika integrace jako takové, její vliv na kvalitu výuky a případné dopady plošné integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do systému běžného školství. Cílem této práce bylo sestavit studijní text s tématikou ochrany obyvatelstva pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby byl přiměřený jejich schopnostem. Dalším důvodem pro vytvoření zmiňovaného výukového materiálu je fakt, že ve středním školství ochrana obyvatelstva jakožto součást výuky dříve spadala do občanské výchovy, avšak jako důsledek změn v rámcovém vzdělávacím programu pro střední školy nyní může být jako průřezové téma vyučována téměř ve všech předmětech, často pak spadá do tematických plánů tělesné výchovy. Učitelé tělesné výchovy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současné době nedisponují učebnicemi vytvořenými speciálně pro tuto skupinu žáků. Práce je rozčleněna na teoretickou část a část s výzkumnou otázkou a metodikou výzkumu. V teoretické části je nastíněna historie ochrany obyvatelstva v České republice s vývojem do aktuální podoby, dále současná situace ve školství spolu se současnými trendy ve vztahu k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a v neposlední řadě zařazení výuky ochrany obyvatelstva do rámcového vzdělávacího programu oborů pro danou skupinu žáků. V části práce věnované výzkumné otázce a metodice výzkumu, byla sestavena výzkumná otázka, zda jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami dostatečně vzděláváni v oblasti ochrany obyvatelstva. Vzhledem k charakteru práce bylo potřeba zjistit stav informovanosti žáků o problematice ochrany obyvatelstva, proto byly stanoveny hypotézy, jednak zda informovanost žáků v dané problematice dosahuje hranice 80 % správných odpovědí, dále zda informovanost žáků nezávisí na studovaném ročníku. K nalezení odpovědi na výzkumnou otázku byl sestaven a vyhodnocen dotazník, který byl předložen k vyplnění právě žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 15 až 18 let. Výsledky dotazníkového šetření ukazují na nedostatky ve vědomostech této skupiny žáků. Zjištění plynoucí z tohoto šetření byly důležitými prvky při tvorbě studijního materiálu, který vznikl v rámci této práce.
Obec a využívání věcných zdrojů v majetku státu při řešení krizové situace
GREGOR, Roman
Gregor R. Obec a využívání věcných zdrojů v majetku státu při řešení krizové situace. České Budějovice 2016. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Zdravotně sociální fakulta. Vedoucí práce Ing. Aleš Kudlák, Ph.D. Práce je zaměřená na problematiku obcí a vyžadování věcných zdrojů v majetku státu při řešení krizové situace. Cílem práce je posouzení možností obce při využití věcných zdrojů v majetku státu při řešení krizových situací. V souladu se zadáním se zaměřuje na princip použití věcných zdrojů zahrnující movité a nemovité věci ve vlastnictví státu, územních samosprávných celků, fyzických a právnických osob, které lze využít při řešení krizové situace. V teoretické části je popsána právní legislativa České republiky, která se týká využívání věcných zdrojů. Následující kapitola se věnuje informačním systémům, které se využívají při vyžadování věcných zdrojů. Druhá část práce je věnována výzkumu pomocí dotazníku o 13 otázkách pro starosty obcí v Jihočeském kraji. Dotazy jsou zaměřeny na možnou optimalizaci alokace věcných zdrojů k ochraně obyvatelstva při řešení krizových situací. Výzkumná otázka zněla: Jaká je informovanost ve vybraných obcích týkající se využití věcných zdrojů v majetku státu při řešení krizové situace? Dotazník byl odeslán na všechny obce v Jihočeském kraji. Zpět přišlo pouze od 9% dotázaných. Každá otázka byla zpracována zvlášť a vyhodnocena pomocí grafu. Z výsledků je dobře patrné, že zástupci obcí mají jasnou představu o věcných prostředcích. Podle předpokladu je lepší informovanost ve větších obcích či městech, kde mají starostové k dispozici odborníky krizového řízení.
Environmentální dopady povodní na území jižních Čech
TOMANOVÁ, Markéta
Téma environmentální dopady povodní na území jižních Čech bylo pro tvorbu diplomové práce zvoleno z několika zásadních důvodů. Jedním z hlavních důvodů je význam krajiny a zamyšlení se nad jejími hodnotami. Krajina je soubor jednotlivě se vyskytujících krajinných prvků a rozsáhlejších krajinných struktur, ve kterých mají jednotlivé přirozené složky svoji nezastupitelnou funkci. Vedle krajiny jsou to povodně, mající v jednotlivých směrech vliv na životní prostředí. Od roku 1997 se výskyt povodní nečekaně zvýšil, a proto se tato problematika dostává stále více do popředí. I takzvaná environmentální bezpečnost je v současnosti velmi aktuální téma, což dokládá nárůst odborných publikací i fakt, že se dostává do učebních plánů škol. Přestože je diplomová práce zaměřena na území jižních Čech, výsledky se dají aplikovat na celou Českou republiku. Do výsledného šetření bylo zahrnuto celkem osm obcí s rozšířenou působností, přičemž rozhovory byly prováděny s pracovníky odboru životního prostředí, krizového řízení, Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje, Povodí Vltavy a vybranými zemědělskými firmami. Tato diplomová práce s názvem Environmentální dopady povodní na území jižních Čech má za cíl vyhodnotit změny způsobených povodněmi v postižených oblastech na území jižních Čech. Na to navazuje položená výzkumná otázka: Jaké jsou účinky povodní z hlediska environmentálních dopadů v Jihočeském kraji? K dosažení stanovených cílů byla použita metoda literární rešerše, díky které byly popsány základní informace nezbytně nutné k pochopení dané problematiky. Dále byla využita metoda kvalitativního výzkumu, který byl prováděn na základě strukturovaných rozhovorů s odborníky v dané oblasti. Následně byly vytěžené informace logicky uspořádány a vyhodnoceny. Diplomová práce je rozdělena do dvou základních částí. První je teoretická část, která popisuje povodeň jako takovou, jak se dělí a její příčiny. Dále vysvětluje faktory, které povodeň ovlivňují, jaké jsou vlivy biotopů na povodeň a retenční schopnosti krajiny a jejich zvyšování. Rovněž uvádí, popisuje a porovnává největší povodně v České republice od 19. století, základní právní předpisy upravující problematiku vod a povodní, organizaci povodňové ochrany v České republice a v neposlední řadě environmentální bezpečnost a vymezení činnosti Českého hydrometeorologického ústavu. Druhá část diplomové práce popisuje účinky povodní z hlediska environmentálních dopadů a uvádí východiska. K tomu, aby byla příroda pestrá, nějakou změnu potřebuje. Ta může přijít i v podobě povodní, přestože je po opadnutí vody viditelná její obrovská síla a pustošivé účinky. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že dlouhodobé dopady na krajinu a životní prostředí sice jsou, avšak ne tak zásadní. Voda s sebou bere vše, co ji přijde do cesty, ale krajina si s vodou umí velmi dobře poradit. Kapky vody se vsakují do půdy nebo odtečou do vodního toku. Jak velké budou následky povodní, záleží na tom, kolik vody je schopna půda pojmout a za jakou dobu. Bohužel tuto schopnost přírody narušují nejvíce lidé svými zásahy. Brání rozlivu vody stavbami, špatně obdělávají půdu, pěstují nevhodné potraviny a likvidují remízky, které slouží jako skrýš pro živočichy. Možná kdyby se nekladl největší význam na ochranu obyvatel a jejich zdraví, lidé by se více starali o krajinu a byli vděční to, co vše jim příroda nabízí a poskytuje. Stěžejní pro tuto práci jsou navrhovaná řešení, která by zlepšila stav životního prostředí. Mělo by se dbát nejen na jednotlivá preventivní opatření, ale na předcházení povodní a zmírňování jejích následků. Východiskem je zvýšení retence, jelikož naše krajina má problémy s krátkodobým zadržováním vody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.