Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nosná železobetonová konstrukce objektu administrativní budovy
Ferencz, Balázs ; Zlámal, Martin (oponent) ; Šimůnek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a dimenzováním vybraných konstrukčních prvků nosné železobetonové konstrukce administrativní budovy podle mezního stavu únosnosti a mezního stavu použitelnosti. Pro výpočet se používal program SCIA ENGINEER 2012. Statický výpočet obsahuje řešení stropní desky nad 4NP podepřenou částečně lokálně se sloupy a částečně liniově se železobetonovými stěnami. Dále jsou řešeny vybrané sloupy v horních třech patrech a sloup v nejnižším podlaží, schodišťové konstrukce mezi 4NP a 5NP. Součástí diplomové práce je i návrh a dimenzování založení objektu na základové desce. Výstupem statického výpočtu je výkres tvaru výztuže jednotlivých řešených prvků. Ostatní prvky nosné konstrukce nejsou řešeny.
Lineární analýza ztráty stability spalinového potrubí
Jančík, Jan ; Klučka, Ivan (oponent) ; Naď, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice ztráty stability tenkostěnného spalinového potrubí v uhelné elektrárně. Problémem tenkostěnných konstrukcí je jejich náchylnost ke ztrátě stability vlivem mimořádných podmínek, jako je například podtlak, působení větru, sněhu a zemětřesení. Cílem je provést vhodné vyztužení tak, aby model vyhovoval požadavkům normy ČSN EN 1993-1-6. To si vyžádalo hodnocení nevyztužené verze modelu pro nalezení slabých míst a následně dalších konfigurací pro aplikaci výztuh. V práci je pro určování odolnosti spalinového potrubí vůči ztrátě stability využit především přístup lineární bifurkační analýzy vycházející z lineární analýzy, případně materiálově-nelineární analýzy. Výsledkem práce je návrh vyztužení potrubí, které na základě požadavků normy u posledního modelu vyhovuje s rezervou přibližně 20 %.
Ocelová konstrukce heliportu
Klimeš, Pavel ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce heliportu s výškou 20 m, která je situována v lokalitě Praha 1 v nemocničním areálu Na Františku. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Práce obsahuje stanovení zatížení heliportu, a jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2015.3. Pomocí ručního výpočtu bylo následně provedeno posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení.
Železobetonový monolitický rám
Duda, Tomáš ; Strnad,, Jiří (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné části železobetonové monolitické konstrukce obchodního domu – rámu. Respektivě návrhem a posouzením jednotlivých nosných prvků tohoto rámu na mezní stavy únosnosti. Jedná se o příčel rámu R1, sloup S1, základovou patku P1 a stropní desku D1 nad prvním patrem této budovy.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Tvarová optimalizace typického rámu nosné konstrukce ocelové haly
Kuzbová, Šárka ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Hokeš, Filip (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvarovou optimalizací typického rámu nosné konstrukce ocelové haly. Výpočet je proveden pro dva typy parametrických modelů vytvořených jak s pomocí 1D, tak 2D konečných prvků v programu RFEM 6. Cílem optimalizačního procesu je dosažení takového stavu, kdy má konstrukce nejnižší hmotnost a zároveň vyhovuje na mezní hodnotu napětí. První model, který je vytvořen s pomocí 1D konečných prvků, je zaměřen na optimalizaci počáteční a konečné výšky průřezu prutů s náběhy. Následující model, který je vytvořen s pomocí 2D konečných prvků, je zaměřen na optimalizaci otvorů prolamovaného nosníku. Diplomová práce taktéž zahrnuje analytické ověření modelu pomocí deformační metody.
Planetárium
Sokolová, Eva ; Šmak, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem řešení diplomové práce je návrh ocelové nosné konstrukce planetária o půdorysných rozměrech 36,1 x 49,0 m. Zastřešení haly planetária je provedeno pomocí příhradových vazníků, na kterých jsou uloženy vaznice. Zastřešení promítacího sálu planetária tvoří žebrová kopule s radiálními obloukovými žebry. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly. Stěny celého objektu jsou řešeny pomocí sloupů, paždíků a stěnových ztužidel.
Zesilování ocelových prutů namáhaných osovou silou pod zatížením
Vild, Martin ; Wald,, František (oponent) ; Křivý,, Vít (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zesilováním ocelových prutů namáhaných osovou silou pod zatížením. Zesilování pod zatížením pomocí svařování je výhodné z hlediska úspory času i finančních prostředků. Pruty, které nejsou náchylné ke ztrátám stability, nepředstavují pro návrh zesílení problém a lze pro ně využít plastickou rezervu. Návrh prutů se stabilitními problémy je značně složitější, názory vědců a inženýrů na postup návrhu a využití plastické rezervy se liší a experimentů bylo doposud provedeno pouze několik. Práce je zaměřena na pruty vybraných průřezů namáhané vzpěrným tlakem. Při návrhu tlačených prutů náchylných ke vzpěru zesílených pod zatížením je potřeba ověřit únosnost původního prutu, oslabeného zvýšenou teplotou od svařování. Také je třeba zohlednit vliv původního zatížení a svařování – reziduální napětí a přetvoření – na únosnost zesíleného prutu. Cílem práce je stanovení únosnosti běžně používaných průřezů tlačených prutů zesílených pod zatížením. V rámci dizertační práce byly autorem provedeny experimenty zesílení prutů tvaru průřezu H a L a bezešvých trubek. Další experimenty byly provedeny na prutech tvaru průřezu H a čtvercových trubkách, pomocí nichž byla ověřována únosnost při svařování. S jejich pomocí byly validovány numerické modely, které pomohly rozšířit počet vzorků pro statistické vyhodnocení. Pomocí experimentů z literatury, vlastních experimentů a numerických modelů byly navrženy analytické modely na stanovení únosností původního prutu oslabeného teplotou a prutu zesíleného pod zatížením. Zjednodušený model je konzervativní a vhodný pro praktické navrhování, komplexní model je poměrně složitý a vhodný spíše pro vědecké účely. Komplexní model poskytuje informace o přetvoření a pro stanovení únosnosti využívá modifikace součinitele imperfekce. Poskytuje dobrou shodu s experimenty. Práce obsahuje také praktická doporučení pro návrh a provádění zesilování pod zatížením pomocí svařování.
Nosná konstrukce rodinného domu z tenkostěnných ocelových profilů
Bulíček, Radek ; Melcher,, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh a ověření únosnosti nosných prvků jednopodlažního rodinného domu z tenkostěnných za studena tvarovaných prvků. Součástí domu je také přistavené stání pro automobily z dřevěných prvků. Rodinný dům je obdélníkového půdorysu o rozměrech 9,5 x 10,5 m. Tvar střechy domu je sedlový se sklonem 30°, na straně přistaveného stání jsou krokve spojeny s krokvemi garážového stání. Staticky byly posouzeny tyto prvky: nosné prvky střechy domu (krokve, hambálek, střešní ztužidlo), nosné prvky stropu (stropní nosníky), dřevěný ztužující věnec, nosné prvky obvodových a vnitřních nosných stěn (sloupky), nosné prvky přistaveného stání (krokve, vaznice, sloupky). Všechny posudky byly prováděny dle momentálně platných norem. Výpočtem bylo prokázáno, že všechny navržené prvky vyhoví na únosnost a použitelnost.
Analýza poškození dopravního letounu při teroristickém útoku
Čížková, Markéta ; Jetela, Václav (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá důvody vedoucími k teroristickým útokům a stručným výčtem některých útoků na dopravní letouny. Dále se zaměřuje na letoun jako cíl teroristického útoku, zejména na drak letounu jako základní sledovanou část. Závěrem teoretické části je výčet typů leteckých konstrukcí trupu z hlediska konstrukčního řešení přenosu zatížení. Praktická část stanovuje odhad poškození vzniklého zásahem raketou s tříštivou hlavicí. Tento odhad je posléze aplikován na ilustrační případ. V následujících kapitolách je proveden výpočet kritické síly u panelu zatíženého tlakem v závislosti na různém charakteru a rozsahu poškození. Poté se práce věnuje vyhodnocení získaných výsledků, které jsou shrnuty také v závěrech práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.