Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
Kombinovaný vliv skelných vláken a oxidu titaničitého jako aditiv záporné elektrody na vlastnosti olověného akumulátoru.
Gerlich, Jakub ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou olovených článkov pracujúcich v režime hybridných elektrických vozidiel. V práci je zhrnuté rozdelenie typov elektrochemických článkov, ale pozornosť je venovaná najmä oloveným akumulátorom, keďže sú najviac používané práve v automobilovom priemysle. V praktickej časti je popísaný princíp výroby experimentálnych elektródových systémov. Experimentálna časť sa zaoberá meraniami, ktoré majú simulovať prevádzku článkov v režime hybridných elektrických vozidiel. Skúmaný je vplyv aditív v aktívnej hmote zápornej elektródy na parametre článkov, ako napätie, kapacita a životnosť.
Příčiny předčasné ztráty kapacity olověných akumulátorů pracujících v PSoC režimu hybridních elektrických vozidel
Bilko, Radek ; Jareš, Petr (oponent) ; Dostál, Zdeněk (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je završením celé etapy výzkumů a vyplývá ze stávající potřeby zvýšit efektivitu, výtěžnost a životnost olověných akumulátorů VRLA plánovaných pro použití do hybridních elektrických vozidel v režimu částečného nabití PSoC. Při aplikaci režimu PSoC na olověný akumulátor dochází k ireverzibilní sulfataci záporných elektrod, a tím ke ztrátě jejich nabíjecí schopnosti. Tento jev, podle nejnovějšího trendu označovaný jako PCL3, nemá žádnou souvislost s dále uvedenými jevy PCL1, PCL2, projevujícím se na kladných elektrodách. Výsledkem této disertační práce je nalezení nových typů aditiv, určení jejich optimálního množství a rozměrů tak, aby inovované složení záporných aktivních hmot bylo schopno odolávat sulfataci záporné elektrody během provozu v režimu PSoC. Součástí snahy o objasnění dějů probíhajících na záporné aktivní hmotě a způsobujících nevratnou sulfataci elektrod, je i sledování strukturálních změn elektrodové aktivní hmoty pomocí environmentálního rastrovacího elektronového mikroskopu, což pomohlo objasnit děje související se ztrátou kapacity v režimu PSoC. Zvláštní pozornost byla při výzkumech věnována studiu vlastností kontaktních vrstev mezi kolektorem a aktivní hmotou elektrod a samotných aktivních hmot olověného akumulátoru v průběhu jeho exploatace. Byly získány nové informace o vlivu opakovaného cyklování (nabíjení, vybíjení) na kritické oblasti elektrod. Měření byla prováděna na speciálně připravených experimentálních elektrodách stejnosměrnou rozdílovou metodou, což umožnilo získávat data in situ.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
Studium vnitřního odporu článku olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Vojtíšek, Miloš ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou akumulátory pro hybridní dopravní prostředky, zejména pak olověné články a výzkum parametrů ovlivňujících jejich vnitřní odpor. V první části je stručný popis hybridních elektrických vozidel, jejich rozdělení a zevrubně rozebraná funkce olověného akumulátoru. V části druhé se nachází popis sestaveného měřícího pracoviště pro měření experimentálních článků olověných akumulátorů. Jádro práce tvoří experimentální část, měření na několika olověných článcích, výsledky těchto měření v grafické podobě a jejich vyhodnocení.
Kyslíkový cyklus při pulzním nabíjení olověného akumulátoru
Havlíček, Jiří ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pulzním nabíjením olověného akumulátoru, kde při jeho nabíjení dochází ke vzniku kyslíkového cyklu. První část práce je zaměřena na možné rozdělení olověných akumulátorů a na jejich konstrukci. Dále to, na jakém principu pracuje klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami nebo gelový a AGM akumulátor pracující v režimu tzv. kyslíkového cyklu. Práce se dále zabývá tepelnými a degradačními ději uvnitř akumulátoru a to jaký mají vliv na kapacitu či životnost. V teoretické časti, jsou popsány způsoby, jakými můžeme akumulátor nabíjet a určeny jednotlivé výhody a nevýhody daných nabíjecích režimů. Praktická část je zaměřena na výrobu experimentálního článku a jeho naformování. Experimentální článek je podroben různým režimům pulzního nabíjení. Je vyhodnocován jejich vliv na teplotu uvnitř článku, intenzitu kyslíkového cyklu a kapacitu. Dále je porovnáván jejich vliv na délku nabíjení článku i s dalšími možnými režimy nabíjení.
Analýza teplotních dějů uvnitř článku olověného akumulátoru v režimu kyslíkového cyklu
Vondrák, Michal ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza tepelných dějů v olověných akumulátorech s kyslíkovým cyklem. Vysvětlena je konstrukce a princip činnosti běžného olověného akumulátoru a olověného akumulátoru s kyslíkovým cyklem. Obecně popsány jsou tepelné děje uvnitř olověného akumulátoru s kyslíkovým cyklem a jednotlivé druhy tepla vznikající při provozu akumulátoru jsou rozebrány detailně. Jedna z kapitol popisuje praktické experimenty a jejich výsledky.
Pulzní nabíjení olověného akumulátoru využívající záporných proudových pulzů
Kantor, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu a jsou nejstarším typem sekundárních článků. Tato diplomová práce poskytuje krátký úvod do olověných akumulátorů a ukazuje možné rozdělení olověných akumulátorů z několika hledisek. Práce popisuje konstrukci olověných akumulátorů, parametry olověného akumulátoru, elektrochemické a fyzikální reakce probíhající uvnitř článku akumulátoru. Dále se práce zabývá problematikou pulzního nabíjení olověných akumulátorů a pulzním nabíjením s využitím záporných proudových pulzů. V další části práce je popsána výroba sady experimentálních elektrod na pracovišti elektrochemických zdrojů. Poslední částí práce jsou experimenty se zaměřením na pulzní nabíjení s využitím záporných proudových pulzů a vyhodnocení vlivu různých pulzních režimů na články.
Startovací akumulátory
Bureš, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá startovacími akumulátory pro automobily. Účelem této práce je, aby sloužila jako studijní materiál pro studenty následujících let. Podrobně seznamuje s dnes obvyklým oloveným akumulátorem s jeho historií, konstrukcí, s chemickými pochody a dále nás s dalšími druhy a s vývojem nových startovacích akumulátorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.