Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetové uživatelské rozhraní pro tvorbu elektronických schémat
Popelka, Lukáš ; Biolek, Dalibor (oponent) ; Kadlec, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o tvorbě editoru elektrických schémat pracujícím pod webovým rozhranním. Editor generuje textový zápis schématu, tzv. netlist kompatibilní s prostředím Spice. Program je vytvořen v programovacím jazyku Java a využívá tak možnosti objektově orientovaného programování. Editor je umístěn na webových stránkách a spustitelný jako aplet. Práce se soustředí na výběr vhodného programovacího jazyka, návrh programu a jeho realizaci. Obsahem práce jsou také ukázky programového kódu, oken programu a schématických značek součástek. Přiřazení čísel uzlů součástek probíhá dodatečně a to až v případě požadavku na generování netlistu ze strany uživatele. Pro přiřazení čísel uzlů je použit algoritmus hledání do hloubky. Generovaný textový zápis netlistu součástek probíhá podle konvence uvedené v referenční příručce programu OrCAD PSpice.
Modelování geometrických ploch
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Štarha, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením geometrických ploch na počítači v rovnoběžném a středovém promítání. Práce obsahuje část matematické teorie potřebnou pro zavedení daných zobrazení. Jsou zde definovány důležité pojmy jako euklidovský a projektivní prostor, plochy a základní operace. Dále práce obsahuje popis tvorby aplikace pro zobrazení geometrických ploch za~použití vlastních procedur a funkcí (tzv. knihovny) v Delphi 7 a za použití knihovny OpenGL. Výsledkem práce je vlastní realizace popsaných postupů formou vytvoření aplikačního softwaru.
Návrhové vzory v PHP
Havel, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Ristič, Marko (oponent)
Cílem práce je podat základní přehled nad oblastmi podpory objektově orientovaného programování a návrhových vzorů v kontextu programovacího jazyka PHP. Krom rešeršní části se shrnutím vývoje podpory objektového programování v jazyce PHP a shrnutím vývoje a významu návrhových vzorů byla v další části práce vytvořena příručka vybraných návrhových vzorů, které jsou v tomto jazyce využitelné. Vybrané návrhové vzory jsou v příručce doplněny o ukázkové kódy implementace na jednoduchých a výstižných situacích, které usnadní pochopení vzoru. V závěru práce se nachází část, která obsahuje doporučení pro úpravu vstupních kurzů programování v jazyce PHP na Vysoké škole Ekonomické.
Objektově relační mapování s využitím frameworku Hibernate
Berger, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Palovská, Helena (oponent)
Bakalářská práce Objektově relační mapování s využitím frameworku Hibernate se primárně zabývá popisem problematiky perzistence dat programů napsaných v programovacím jazyce Java v relačních databázích. Nástrojem realizace perzistence je objektově relační mapování s využitím konkrétní frameworké implementace. V první části práce je definován pojem objektově relační mapování a jsou popsány problémy spojené s jeho realizací. Poté je představena ukázková aplikace, na které je demonstrován framework Hibernate, a následuje popis architektury a struktury frameworku Hibernate. V druhé části práce popisuje filozofii a podmínky vytváření mapovacích metadat pro jednotlivé objektové struktury s využitím zápisu mapovacích metadat pomocí XML a pomocí anotací. Na závěr této části je věnován prostor porovnání obou způsobů zápisu mapovacích metadat.
Analýza virtuálního stroje Javy
Bůna, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat virtuální stroj Javy. Virtuální stroj je nejprve zařazen do kontextu virtualizace, přičemž je ukázáno, proč je dnes tento virtuální stroj tak úspěšným konceptem. V další části bakalářské práce je rozebrán samotný virtuální stroj, je vysvětlena jeho struktura a základní principy, na kterých pracuje. Nakonec jsou předvedeny vybrané elementární konstrukce programovacího jazyka Java v souvislosti s virtuálním strojem.
Možnosti využití metody objektově orientovaného programovaní v organizační architektuře podniků
Martinez, Felipe ; Malý, Milan (vedoucí práce) ; Fotr, Jiří (oponent) ; Kubátová, Jaroslava (oponent)
Tématem této disertační práce jsou postupy tvorby organizační struktury. Rešerše literatury a odborných výzkumů ukazuje nedostatek postupů, procesů a pokynů k ulehčení tohoto manažerského úkolu. Tvorba takového postupu je stejně složitá jako samotná organizační struktura, která má být vytvořena. Teorie organizace zná několik modelů, které zahrnují klíčové prvky organizování, ale nenabízí adekvátní metody tvorby organizační struktury. Disertační práce reaguje na tuto mezeru dvěma směry: představením postupu tvorby organizační struktury založené na objektově orientovaném paradigmatu, a porovnáním tohoto postupu s přístupy prakticky aplikovanými podnikateli, manažery a konzultanty. Představení postupu tvorby organizační struktury založené na objektově orientovaném paradigmatu zahrnuje základní analogii pro jeho vytvoření, volbu a vysvětlení objektově orientovaného paradigmatu, podrobného průvodce pro implementaci a jeho konkrétní aplikaci. Rozsah provedené analýzy umožňuje rozbor teoretické i praktické stránky. Tato analýza zdůrazňuje význam výzkumu zkušeností s tvorbou organizační struktury. Výzkum používá kvantitativní i kvalitativní nástroje sběru dat, přičemž data jsou diskrétní povahy. Závěry vycházejí z použití několika metod: grafické znázornění dat s distribučními funkcemi, grafické a statistické analýzy, na kterých jsou založena tvrzení o existenci obecného postupu tvorby organizační struktury. Na základě popisných a grafických nástrojů porovnává výzkum zobecněný postup s navrhovaným. Závěry potvrzují soulad navrhovaného postupu tvorby organizační struktury se zobecněnou manažerskou praxí. Provedený výzkum potvrzuje stanovené hypotézy a odpovídá na výzkumné otázky. Získané výsledky otevírají možnost použít tento postup jako normativní k vytvoření organizační struktury, ukazují také využití paradigmat z jiných oborů v rámci organizačního designu. Předložené výsledky jsou také materiálem pro výuku. Přínosem disertační práce je začlenění objektově orientovaného paradigmatu do oblasti tvorby organizační struktury, čímž je zaplněna mezera na teoretické i manažerské úrovni a otevírá další možnosti výzkumu.
Využití Entity Data Frameworku v praxi
Náprstek, Michal ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Objektově orientované programování společně s relačními databázemi představuje technologie běžně využívané při vývoji softwarových produktů. Obě technologie však vychází z jiného konceptu práce s daty. Tento fakt znamená pro vývojáře relativně velké množství práce se zajištěním konzistence dat zobrazovaných a používaných v aplikace a dat ukládaných do relační databáze. Proto vznikají nástroje objektově relačního mapování, které tuto práci vývojáři usnadňují. Tématem této práce je jeden z těchto nástrojů, Entity framework od společnosti Microsoft. Cílem je odhalit na jakých principech objektově relačního mapování Entity framework funguje a následně předvést praktické využití Entity frameworku při tvorbě ukázkové aplikace.
Automatizace vyhodnocování studentských úloh ve vstupních kurzech programování na VŠE
Ďopan, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Učitelé programování ve vstupních kurzech na VŠE i jiných vysokých školách čelí v prvních ročnících, kdy vyučují stovky studentů, nepříjemnému problému s vyhodnocováním studentských domácích úloh a testů. Cílem této práce je navrhnout systém, jenž by automatizoval vyhodnocování pro učitele, kteří vyučují podle publikace OOP: naučte se myslet a programovat objektově. Na začátku práce pojednává o různých přístupech k testování. V další části se poohlíží po testovacích nástrojích ve světě se zaměřením na testování studentských programů. Po krátkém úvodu do reflexního API Javy a analýze dosavadního systému vyhodnocování na VŠE jsou definovány požadavky na vyhodnocování jednotlivých lekcí v knize. V poslední části je uživatelská příručka programu.
Framework Hibernate
Pekárek, Tomáš ; Mészáros, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku objektově relačního mapování a na framework Hibernate, který k tomuto mapování slouží. Po přečtení by měl být čtenář schopný tento framework použít pro tvorbu základních reálných aplikací. Práce dále obsahuje krátký teoretický úvod do objektově relačního mapování a to včetně rozdílů mezi objekty v objektově orientovaném programování a relační databází, které jsou známy jako "The paradigm mismatch". Pro dosažení výukového cíle práce, tedy naučit čtenáře s Hibernate pracovat, je obsažen krátký průvodce použitím frameworku. Součástí tohoto průvodce jsou i ukázkové příklady a to nejen v tištěné, ale i v elektronické podobě jakožto zdrojové kódy k příkladům. Je popsán postup začlenění frameworku do aplikace, postup při práci s objekty, techniky mapování asociací pomocí anotací a dále základní možnosti jazyka Hibernate query language. Jakožto praktickou demonstraci frameworku práce obsahuje jednoduchý program pro práci s databází hracích automatů.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.