|
Studie propojení mezi MÚK Ostrovačice na D1 a D52
Janyška, Miroslav ; Bijok, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je vyhledávací studie, která se zabývá navržením koncepčního podkladu silničního propojení kapacitní komunikace číslo 43 a dálnice D52. Možná trasa komunikace číslo 43 je navrhována v silničních i dálničních variantách v takzvané Bítýšské stopě a je připojena na dálnici D1 v prostoru MÚK Ostrovačice. V této diplomové práci byly navrženy silniční a dálniční varianty propojení MÚK Ostrovačice a dálnice D52 v prostoru Ledce - Rajhrad. Varianty propojení byly mezi sebou porovnány a nejvhodnější varianta zpracována ve vyšší podrobnosti.
|
|
Studie mimoúrovňové křižovatky MÚK Brno Východ
Marušák, Lubomír ; Chaker, Manar (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravou mimoúrovňové křižovatky MÚK Brno-východ (km 203) na dálnici D1. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení všesměrného napojení na silnici I/50, která má v současné době tvar rozštěpu umožňující jízdu pouze ve dvou směrech. Dále je cílem navrhnout napojení silnice II/430 do mimoúrovňové křižovatky. Součástí práce je také návrh rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání v místě MÚK z důvodu jejího zkapacitnění. Z navržených čtyř konceptů variant křižovatky byl jeden vybrán k dalšímu zpracování v rozsahu studie. Práce je doplněna také dopravním průzkumem na stávajícím uspořádání, který byl proveden pomocí statistických radarů.
|
|
I/53 Pohořelice, úsek D52 – II/416
Rucki, Marek ; Bijok, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vypracování studie pro obec Pohořelice. Obec se nachází v Jihomoravském kraji, okres Brno-venkov. Leží v blízkosti dálnice D52. Práce se blíže zabývá komunikacemi I/53, II/395 a II/416 směrem na jih od obce. Zamýšleno bylo několik variant pro území a došlo k zpracování nejvhodnější varianty v souladu s územním plánem obce. Důvodem zpracování studie je prověření oblasti na budoucí rozvoj a nalezení vhodného řešení pro zvyšující intenzity vozidel a zvýšení bezpečnosti v obci.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/55 a II/432 u Hodonína
Pěknica, Martin ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh variant úpravy průsečné křižovatky silnic I/55 a II/432 především z hlediska kapacity a bezpečnosti na ní. V první části práce bylo provedeno měření a vyhodnocení intenzit na stávající křižovatce, ze kterých bylo poté kapacitně porovnáno několik variant a dvě vyhovující byly vybrány pro další zpracování. Pro druhou část práce byla vybrána jedna varianta úpravy křižovatky (kosodélná mimoúrovňová křižovatka) která byla zpracována jako projekt pro dokumentaci pro stavební povolení.
|
|
Studie křižovatky na ulici Kníničské u Unihobby v Brně
Duda, Daniel ; Chaker, Manar (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh křižovatky na ulici Kníničské u Unihobby v Brně. Stávající upořádání je nepřehledné, kapacitně nevyhovující a křižovatka je místem častých dopravních nehod. Řešení obsahuje bezkolizní průjezd na hlavní komunikaci a tramvajové trati. Zajištěna je návaznost na dopravní infrastrukturu, včetně pěší a cyklistické dopravy. Součástí práce je dopravně-inženýrské posouzení, vyhodnocení nehodovosti a odhad stavebních nákladů.
|
|
MÚK na R52 - Moravany
Lička, Vojtěch ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá napojením ulice Vídeňské na budoucí obytné zástavby ležící mezi Přízřenicemi a Modřicemi. Tato práce je zpracována na úrovni technické studie. Předmětem této práce je návrh mimoúrovňové křižovatky na ulici Vídeňská a Moravanská. Práce je zaměřena na technické prověření variantního napojení ramp z ulice Vídeňské na ulici Moravanskou. Dalším aspektem této práce je zvýšení kvality bezpečnosti cyklistické dopravy a vytvoření dopravního uzlu městské hromadné dopravy v dané oblasti. K vyhodnocení a k vybrání nejvýhodnější varianty bylo použito SWOT analýzy. Na základě SWOT analýzy je práce dále zaměřena na detailnější návrh nejvhodnější varianty.
|
|
Mimoúrovňové křížení s železniční tratí v Blansku
Felkl, Jan ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám dopravní situací v městě Blansku. Podařilo se mi získat studii výstavby mimoúrovňového křížení s železniční tratí, kterou akceptuji a navazuji na ni dopravními průzkumy železničního přejezdu a přilehlé okružní křižovatky. Cílem práce je návrh krátkodobých řešení stávající situace a porovnání aktuálního a výhledového stavu s ohledem na výstavbu silničního nadjezdu, který bude prvním mimoúrovňovým propojením dvou částí města.
|
|
VMO Brno Jih - variantní řešení
Servus, Ondřej ; Bijok, Petr (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování variantního řešení VMO v segmentu Brno – jih, v prostoru ohraničeném přibližně ulicemi Heršpická – Mariánské náměstí – Faměrovo náměstí a na jihu dálnicí D1. Řešení bude vycházet z faktu, že bude realizována přestavba Železničního uzlu Brno (ŽUB ) a tím dojde k uvolnění koridoru dnešní Přerovské trati. Trasa VMO pak bude vedena po tělese Přerovky a budou zpracovány dvě varianty. Jako varianta A bude zpracováno propojení VMO s D1 a to trasou tzv. Bratislavské radiály (viz Územní plán MB). Jako varianta B bude trasa vedena jako tzv. Bratislavská tangenta a to od MÚK Brno – jih, podél ulice Ráječek do Hájecké. Technická úroveň zpracování trasy VMO i tras radiály a tangenty se uvažuje jako vyhledávací studie s řešením zásadních trasovacích prvků.
|
|
Studie MÚK I/20 Nová Hospoda
Gregor, Jan ; Janda, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křižovatku silnic I/20 a II/122. Současná křižovatka je průsečná úrovňová a nachází se v Jihočeském kraji. Nově jsou navrženy tři varianty mimoúrovňového křížení s dalšími možnými modifikacemi. Podrobněji byla zpracována jedna varianta. Důvodem nového návrhu je současné zvýšené riziko nehody a snížená kapacita současného stavu. Dalším důvodem je silné levé odbočování na komunikaci I/20 ve směru České Budějovice – Netolice.
|
|
Obchvat Slavkova, úsek MÚK Holubice – MÚK Slavkov jih
Smazal, Ondřej ; Nykodym, Jakub (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování technické studie obchvatu města Slavkov u Brna. Návrh se zabývá přeložením stávající silnice I/50 v úseku mezi obcí Holubice a Slavkovem. Důvodem pro vybudování obchvatu je vysoká intenzita dopravy a nevyhovující dopravně technické parametry. Komunikace navíc prochází zástavbou, což má negativní dopad na zdraví obyvatel. Silnice je navržena v kategorii S21,5/110. Součástí práce je navržení tří mimoúrovňových křižovatek, z nichž jedna je vyhotovena ve dvou variantách.
|