Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí204 - 213dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kouzelná dobrodružství rozmarného vtělení
Zapletal, Aleš ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb středních a velkých formátů. Základem těchto figurálních kompozic jsou zátiší z běžně používaných předmětů a potravin, které na malbách oživuji jejich přetvořením do figur a portrétů. Tyto fantastické hrdiny stavím do humorně znepokojivých setkání a situací, ve kterých oživlé předměty imitují lidské konání. V tom je ale omezuje jejich jen částečně lidská tělesnost.
Tělo (intimita)
Kojetská, Monika ; Pepe, Dita (oponent) ; Hlavenka, Tomáš (vedoucí práce)
Touto sérií navazuji na mou předchozí tvorbu, ve které se zabývám ženským tělem. Zachycuji tělo v intimních momentech -avšak šifruji ho, aby ho už skoro nebylo znát. V obrazech využívám lehkou ironii a nadsázku. V této sérii pracuji s ženským tělem jako s objektem voyera,který kulatým průhledem čočkou, dalekohledem, nebo fotoaparátem ženu pozoruje. Vše ale udržuji v abstrahované a stylizované poloze. Pracuji s šifrou, díky které vnímáme zprvu obraz jako barevné a tvarové malířské formy pozvolna rozkrývající ženské tělo. Využívám větší míru abstrahovanosti, kdy formy těla balancují na hraně mezi figurálností a abstrakcí. Baví mě moment, kdy v obraze není vše čitelné na první pohled. Chci, aby divák tělo hledal, objevoval a zkoumal. Nejde mi o zachycení krásy těla, ani jeho reálné vizuální podoby. Pracuji spíše s lehkou ironií voyeurských pohledů právě zvolením některých deformací částí těla.
Jedna práce
Maša, Vojtěch ; Stratil, Václav (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce Jedna práce je navození obhajoby v rámci mé bakalářské obhajoby. Zorganizoval jsem a předkládám jako svou bakalářskou práci následující: Václav Stratil na sebe vzal roli studenta a obhajuje svoji jednu kresbu, která je nainstalovaná během obhajoby. Svou obhajobu napsal písemně a ta je k dispozici v rámci mé bakalářské práce. Vedoucí práce studenta Václava Stratila je Jiří Ptáček, který napsal posudek vedoucího práce pro Václava Stratila. Já – Vojtěch Maša – jsem oponentem Václava Stratila a napsal jsem mu oponentský posudek.
V lese
Pucharová Kramářová, Vendula ; Dub, Petr (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Mé práci předcházela tvorba fotografií v nočním lese, která pro mě byla moc důležitá kvůli pocitu tajemna a mystična. Krajinu nepřepisuji realisticky podle fotografií, stylizuji ji a schematizuji. Zajímám se o krajinu nekultivovanou, se spadenými větvemi a trouchnivými pařezy. Maluji olejem, některá místa promalovávám, jiná nechávám nahozená s patrnými malířskými gesty.
Ochránce Země plazů
Hrdličková, Romana ; Kvíčala, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Ochránce Země plazů pojednává o podobnosti lidí a zvířat, konktrétně chameleonů. Obsahuje tři olejomalby na plátně.
Festival smažených řízků
Helán, Martin ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zabýval malbou zátiší s jídlem. Hlavním klíčovým slovem této práce je banalita. Je to bezvýznamnost některých situací, které jsem použil jako motiv k vytvoření obrazově působivých momentů. Maloval jsem jídlo jako oslavu této zdánlivě neduchovní a banální věci, jako dar od boha, který je součástí naší všední každodennosti.
Přístavba víceúčelového domu v Mělníku, práce vnitřní a dokončovací
Sládek, Lukáš ; Valenta, Michal (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je technologie provádění podlah v objektu přístavby víceúčelového domu v Mělníku. Tato práce obsahuje technologický předpis, který je zaměřený na technologickou etapu podlahy, časové plánování, které obsahuje dokončovací práce stejně tak jako rozpočet, bezpečnost práce a zařízení staveniště.
Reinterpretace barokního zátiší
BARTŮŠKOVÁ, Sally
Bakalářská práce, jež se zabývá tématem barokního zátiší, se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled vzniku a vývoje tohoto žánru v Holandsku, ve Španělsku, v Itálii, Francii a v českých zemích. Zmíněný přehled je doplněn o techniku malby, kompozici a obrazové symboly. Následuje přehled současného zátiší, který je doplněn o seznam českých i světových autorů. Jako součást praktické části byl namalován obraz na téma reinterpretace barokního zátiší do současnosti technikou olejomalby. Práce obsahuje obrazový materiál dokumentující realizaci malby.
Parafráze uměleckého díla proměny v čase
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématem parafráze v oblasti klasického malířství, podává informace o vytváření parafrází v kontextu vývoje výtvarného umění od 16. století po současnost a hledá odpovědi na otázky, které se vztahují k důvodům jejich vzniku. Co bylo příčinou a z jakého důvodu se umělci uchylovali k tvorbě parafrází. Jaké hodnoty oslovily umělce k tomu, aby vytvořil parafrázi na dílo, které je často časově velmi vzdálené. Teoretická část je nepatrným glosářem, jehož smyslem je ukázat škálu nejrůznějších přístupů. Praktická část je zaměřena na tvorbu autorských parafrází, které vznikly na základě teoretické části a využívají různé pohledy a přístupy zpracování, které fenomén parafráze nabízí.
Figura a možnosti její dimenze
HRABÁNKOVÁ, Tereza
Tereza Hrabánková, Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, bakalářská práce Figura a možnosti její dimenze, vedoucí práce Dr. Dominika Sládková. Práce je rozdělená na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zamýšlí nad zobrazováním lidské figury ve výtvarném umění v období starověku, mapuje nejvýznamnější umělce zabývající se figurální tvorbou a jejich díla a podává informace o dimenzi figury ve smyslu její velikosti a proporcionálních vztahů. Teoretická část se dále zabývá historií videoartu v Čechách a videoartem se zaměřením na animovaný film. Stručně také popisuje historii výtvarné výchovy a způsob zobrazování lidské figury u dětí. Praktická část je zaměřena na postup při tvorbě animovaného filmu. Výsledná animace se skládá z cyklu kreseb a maleb, ze kterých pak vznikne krátký film, jež bude mít za cíl seznámit žáky základních uměleckých škol s proporcionálními zákonitostmi lidské figury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí204 - 213dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.