| |
| |
| |
|
Hudba v komerčním prostředí, její působení na psychiku a nákupní chování člověka
Mrkvová, Tereza ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o hudbě v komerčním prostředí, jejím působení na psychiku a nákupní chování člověka. Cílem této práce je charakterizovat postavení hudby v komerčním prostředí, možnosti jejího využití v současnosti a do budoucna a také způsoby ovlivnění vnímání a chování zákazníků. První kapitola stanovuje, zda lze pomocí hudby působit na člověka a ovlivňovat ho. Konkrétně dochází k ovlivnění nálady, emocí, vnímání prostředí a chování člověka. Druhá kapitola charakterizuje teorie vysvětlující působení hudby na člověka, v následující kapitole jsou tyto teorie vztaženy na konkrétní možnosti ovlivnění chování člověka a doloženy pokusy provedenými v minulosti. Ve čtvrté kapitole jsou popsány stávající a nové trendy ve využití hudby, jako je například ambientní hudba, sonic branding, senzorický merchandising a další. Pátá kapitola je věnována etickým a zdravotním otázkám použití hudby v komerčním prostředí ve spojitosti s podvědomým ovlivněním člověka pomocí hudby. Poslední kapitola pojednává o vývoji využití hudby v komerčním prostředí do budoucna. Hudba je velmi důležitou součástí komerčního prostředí, které má velké množství různých využití, ale její potenciál není v současnosti plně doceněn. Pomocí hudby dochází k ovlivňování zákazníka především po stránce psychické, ale má vliv také na náladu, emoce a dokonce chování a nákupní rozhodování zákazníka.
|
|
Nákupní chování uvnitř populace
Krejčíková, Kateřina ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na rozdíly v nákupních chování napříč populací. Jednotlivé odlišnosti jsou hledány jednak před věkové skupiny a jednak přes pohlaví. Práci doplňuje praktický výzkum, který se skládá jednak ze sekundárního výzkumu této problematiky z provedených studií a jednak z provedeného asistovaného nákupu a dotazníkového šetření.
|
|
Typologie zákazníků (firma IKEA)
Mikšovská, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat zákaznickou typologii společnosti IKEA a na základě kvalitativního marketingového šetření zjistit, zda doposud užívaná tradiční segmentační kritéria jsou v českém prostředí dostačující. První část práce se zaměřuje na přiblížení společnosti IKEA, její historii, základní hodnoty, specifika a chování na globálním i českém trhu. Následující kapitoly jsou věnovány obecné i konkrétní segmentaci zákazníků. V praktické části jsou teoretické poznatky podloženy a vysvětlovány menším marketingovým průzkumem provedeným přímo v IKEA. Práce je doplněna fotografiemi, které dokumentují průběh marketingového šetření.
|
|
Analýza nákupního chování zákazníka
Kálal, Tomáš ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Kynclová, Vladimíra (oponent)
Práce pojednává o nákupním chování zákazníků v Písku. Nejdříve charakterizuje nákupní chování, poté popisuje písecký region z hlediska geografického. Následně jsou čtenáři přiblíženy velkoplošné jednotky v Písku. Poslední částí práce je analýza ankety o nákupních preferencích v Písku.
|
|
Vývoj maloobchodu v ČR po roce 1993
Nymsa, Jakub ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Práce na základě dostupných statistických údajů a výsledků agenturních šetření zachycuje hlavní vývojové trendy odvětví maloobchodu a maloobchodní sítě v České republice spolu se změnami postavení českých obchodníků a nákupního chování spotřebitelů od roku 1993 do současnosti s přesahem do roku 2010.
|
| |
|
Nákupní chování českého spotřebitele
Cimrmanová, Jana ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce se zaobírá nákupním chováním českého spotřebitele, definuje rámec nákupního chování a vlivy, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů. Dále obsahuje vysvětlení kupního rozhodovacího procesu a jeho etap. Praktická část popisuje současnou všeobecnou situaci v České republice, zabývá se maloobchodními řetězci a odhaluje postoje a chování specifické právě pro české spotřebitele. Tato část navíc obsahuje zpracování výsledků průzkumu Market&Media&Lifestyle společnosti Median z roku 2004 a postihuje odlišnosti nákupního chování mužů a žen a rozdíly v nákupním chování mezi věkovými kategoriemi.
|