Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rekonstrukce a výstavba lesních cest
Lejsek, Ivo ; Tománek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ctibor, Ctibor (oponent)
Tato bakalářská práce vznikla za účelem zhodnocení současných trendů ve výstavbě a možností rekonstrukce lesních cest. Na úvod byly charakterizovány základní vlastnosti a nezbytné součásti při budováni lesní dopravní sítě a jejich způsoby výstavby. V praktické části byly zhodnoceny rekonstrukce pěti lesních cest v Pardubickém kraji, v okrese Ústí nad Orlicí, a byly porovnány jejich konstrukční skladby a možnosti odvodnění.
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Svrčina, Vít ; Valentin, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V současné době je důležité řešit znovupoužití stavebních materiálů z konstrukce rekonstruovaných nebo modernizovaných vozovek. Velmi používané technologie recyklací za studena, za horka se dnes začínají doplňovat technologiemi využití studených asfaltových směsí s „oživením“ rejuvenátory nebo změkčovadly. Tento typ asfaltových směsí je možné použít do konstrukcí vozovek s nižším dopravním zatížením. Práce se zabývá laboratorním návrhem a posouzením nestmelených a stmelených směsí R-materiálu a betonového recyklátu. Experimentálně ověřuje možnost využití funkčních zkoušek pro optimalizaci návrhu asfaltové směsi se 100% zastoupením R-materiálu s případným oživením asfaltovou emulzí s rejuvenátory.
Variantní řešení silnice I/57 v úseku Semetín-Bystřička
Kovářová, Veronika ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je, variantní řešení silnice I/57 v úseku Semetín-Bystřička. Trasa navržené komunikace, byla v části stávající komunikace zachována, pro její plné využití. Byly vypracovány 4 navržené varianty daného řešení, 3 varianty se snaží co nejvíce využít stávající komunikaci, za obcí Jablůnka, jedna navržená varianta B, vede mimo stávající komunikaci.
Jeseník, Rejvízský most
Dvořák, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Náplní diplomová práce je návrh křižovatky silnic I/44 a II/453 v intravilánu města Jeseník. Součástí návrhu je řešení pěší dopravy a napojení na přilehlé účelové komunikace.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
Dimenzování konstrukcí vozovek pomocí programu ALIZE
Kašný, Michal ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou napětí a přetvoření zatěžované konstrukce vozovky. Porovnáním dimenzování pomocí programu LayEps a Alize a seznámení jednotlivých modulů tohoto programu.
Studie silničních fréz
Poul, Ondřej ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo provést studii silničních fréz pro frézování za studena. V úvodu práce je proveden popis různých technologií frézování. Nechybí ani silový rozbor celého frézovacího procesu. Následuje kategorizace silničních fréz používaných pro frézování za studena. Dále se práce věnuje konstrukcí jednotlivých částí frézovacích strojů. V závěru je proveden rozbor provozních a technických parametrů strojů několika předních výrobců fréz.
Moderní trendy v konstrukci předních světlometů vozidel
Rada, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v konstrukci předních světlometů. První část práce představuje jednotlivá stádia vývoje systémů používaných u světlometů a jejich konstrukční řešení. Druhá část práce je zaměřena na možné varianty chlazení funkčních částí světelných modulů a doplněna o výsledky srovnávacích laboratorních testů předních výrobců automobilního osvětlení. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti nejpoužívanějších technologií u předního osvětlení vozidel.
Matematické modely pneumatik
Rubíček, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Dnes je pneumatika nedílnou součástí vozidel. Při jejím vývoji se užívá různých metod. Tato práce se některými z nich zabývá. Při jejím výzkumu je třeba znát její vlastnosti a konstrukční řešení. Základní konstrukce pneumatiky je popsána v první části. Tyto poznatky se poté hodí k dalším kapitolám. Ve druhé části jsou ukázky několika modelů pneumatiky ve formě matematických rovnic. Tyto rovnice slouží k určení silových a momentových zatížení, která působí na pneumatiku. Výsledné zatížení může být pomocné při návrhu nových typů pneumatik. V poslední části práce je popsáno, jakým způsobem lze využít matematické modely k výpočtu a také jsou zde uvedeny jiné metody, jak jinak lze získat informace o zatížení pneumatiky. Jsou zde uvedeny organizace, které se simulací či testy zabývají.
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím
Kleger, Ondřej ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Modelování a simulace jsou v současnosti velmi důležitá témata především v automobilovém průmyslu. Těchto simulací se využívá jak při vývoji nových vozidel či při jejich zdokonalování, tak zejména také pro vývoj a testování veškerých aktivních bezpečnostních systémů vozidel jako je systém proti prokluzu kol při brždění ABS, systém proti prokluzu kol při rozjezdu ASR, systém stability vozidla ESP a podobně. Pro všechny tyto systémy a jejich simulace je nutné dobře simulovat interakci kola (pneumatiky) a povrchu. Díky simulování lze podstatně jednodušeji napodobit jízdní situace a celý systém se přibližuje reálnému chování vozidla na vozovce. I přes stále přesnější simulace se však vývoj neobejde bez měření a testů reálné pneumatiky a povrchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.