Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana spotřebitele v ČR a zahraničí
Holoubková, Jana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá právem ochrany spotřebitele v České republice a komparací vybrané otázky odpovědnosti za vady v českém a americkém právu. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy související s ochranou spotřebitele, nastíněn stručný vývoj dané problematiky nejen v České republice, ale i v zahraničí a nechybí ani výčet pramenů práva platných v této oblasti. V další části jsou rozebrány dopady nejnovějších novelizací dotýkajících se ochrany spotřebitele. V poslední, komparativní části, je pak porovnáván režim odpovědnosti za vady v České republice s režimem ve Spojených státech amerických.
Odpovědnost za vady a záruka podle občanského zákoníku
Šorf, Marek ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor právního stavu v otázce odpovědnosti za vady a záruky v občanském zákoníku a jejich sporných ustanovení. Práce zkoumá obecnou úpravu pro závazkové vztahy, zvláštní úpravy jednotlivých smluvních typů i specifika spotřebitelských vztahů, a to jak v zákoně č. 40/1964 Sb., tak v novém zákoně č. 89/2012 Sb. Práce se zabývá principy fungování odpovědnosti z vad a záruční odpovědnosti, práv z odpovědnosti za vady a postupu reklamačního řízení. Součástí práce je komparace české úpravy s úpravou anglickou. Z hlediska evropského práva je zkoumána správnost a vhodnost implementace směrnice 1999/44/ES do českého občanského zákoníku.
Komparativní analýza práva na ochranu spotřebitele
Dvořáková, Danijela ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Neděla, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá komparací právní úpravy ochrany spotřebitele v ČR, USA a Chorvatské republice a vybraných právních institutů. V úvodní části se věnuji obecným otázkám souvisejícím s ochranou spotřebitele, konkrétně základním pojmům, počátku vývoje práva na ochranu spotřebitele (práva ochrany spotřebitele) ve světě a důvody ochrany spotřebitele vůbec. Následuje kapitola pojednávající o pramenech současné právní úpravy ochrany spotřebitele v jednotlivých zemích. Druhou část tvoří jádro práce, neboť se již zabývá samotnou komparací vybraných otázek. Porovnáváme tak právní definice základních subjektů práva ochrany spotřebitele, a dále instituty jako jsou odpovědnost za vady a odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku.
Ochrana spotřebitele - Odpovědnost za vady při prodeji textilních výrobků
Šedivá, Jana ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat a dále detailně zpracovat problematiku týkající se odpovědnosti za vady při prodeji textilních výrobků. V návaznosti na to je jejím záměrem současně i zhodnotit praktické zkušenosti spotřebitelů v dané oblasti vyplývající z dotazníku. Práce vymezuje základní pojmy související s touto problematikou a podrobně popisuje právní vztah odpovědnosti za vady. V souvislosti s tím uvádí přehled spotřebitelských práv uplatňovaných při reklamaci s ohledem na povahu vyskytujících se vad. Dále shrnuje jednotlivé fáze reklamačního řízení a v závěru prezentuje výsledky získané vyhodnocením zaznamenaných odpovědí formou grafů a slovních komentářů.
Ochrana spotřebitele
HRBKOVÁ, Vendula
Cílem celé práce bylo nastínit obraz historie a vývoje ochrany spotřebitele v České republice a vývoj implementace standardů a směrnic Evropské unie do české legislativy. S tématikou také souviselo vymezení základních pojmů, práv a povinností a nejdůležitějších zásad a zachytit přístup k ochraně spotřebitele jak ze strany státních institucí, tak také organizací zabývajících se ochranou spotřebitele přímo.
Ochrana spotřebitele - Odpovědnost za vady při prodeji textilních výrobků
Kadorová, Martina ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odpovědnosti za vady při prodeji textilních výrobků, zejména oděvů. Práce je rozdělena do sedmi capitol, v nichž se čtenář dozvídá, co je potřeba vědět před nákupem oděvů jak o výrobku samotném, tak o povinnostech prodávajících. Další části pojednávají o odpovědnosti za vady a rozebírají právní zajištění ochrany spotřebitele v této oblasti. Poslední kapitoly se zabývají teoreticky i prakticky reklamacemi oděvů a problémy, které mohou v souvislosti s nimi nastat.
Ochrana spotřebitele při nákupu výrobků přes internet
Kristejnová, Veronika ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je z platné legislativy zjistit povinnosti prodávajícího, které by měl dodržovat nejen v průběhu nákupního procesu, ale také v ponákupní fázi. Zabývala jsem se také tím, kdo provádí dozor nad ochranou spotřebitele a jaká existují sdružení spotřebitelů. Součástí bylo provedení dotazníkového šetření, které mělo odhalit zkušenosti lidí s nákupem výrobků přes internetové obchody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.