Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Recykláty do podkladních vrstev vozovek
Žďára, Zbyněk ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány informace o stavebních recyklátech a jejich možném využití do podkladních vrstev vozovek. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá popisem těchto materiálů, jejich výrobou, jejich užitím do konstrukce vozovek a pozornost je věnována také jejich problematickým vlastnostem a zahraničním zkušenostem. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je možné využívat směs betonového a asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek s nízkým dopravním zatížením. Dalším cílem bylo porovnat vlastnosti směsí s různým obsahem obou recyklátů a zjistit, jak se změní únosnost těchto směsí, pokud jsou vystaveny zvýšené teplotě.
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
Nestmelené směsi do podkladních vrstev vozovek
Žůrek, Jakub ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností využít alternativní materiály do podkladních vrstev vozovek. Vybrané zrnité materiály z lomů (frakce 0/22) a recyklát, jejich možné zatřídění v rámci používaných podkladních vrstev a posouzení vhodnosti pro danou konstrukční vrstvu. Dále se práce zabývá vhodností laboratorních zkoušek, které se u nás v současnosti používají, a klade si otázku, zdali jsou tyto zkoušky ideální či nikoli. Teoretická část shrnuje aktuálně používané podkladní vrstvy, jejich vlastnosti, technologii provádění a vysvětluje současný systém zkoušení. Cílem praktické části je pak stanovit mechanické vlastnosti zkoumaných materiálů, ty vzájemně porovnat a posoudit.
Asfaltový recyklát do podkladních vrstev vozovek
Winterová, Karin ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování aktuální rešerše o používání asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek. Kromě tuzemských poznatků se zabývá také zahraničními zkušenostmi využití zkoumaného materiálu a sleduje aktuálně používané technologie pro zpracování asfaltových recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek. V praktické části jsou poté ověřeny možnosti využití asfaltového recyklátů v nestmelené a stmelené podkladní vrstvě vozovky.
Úprava zemin v podloží vozovek
Šefránková, Radka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou nevhodných zemin v podloží vozovek. Teoretická část popisuje technologie úpravy a materiály používané pro zlepšení zemin u nás a v zahraničí. Hlavním cílem praktické části je sledovat únosnost neupravených a upravených zemin a výsledky porovnat.
Namrzavost nestmelených směsí vozovek pozemních komunikací
Surá, Kateřina ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena v teoretické části na rozbor nestmelených směsí, jejich provádění a kontrolu shody. Dále se zabývá určením míry namrzavosti přímou a nepřímou metodou v České republice a členských státech Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na provedení zkoušek na vybraných vzorcích nestmelených směsí u nichž byl postupně zvyšován obsah jemných částic a to přímou a nepřímou metodou určení míry namrzavosti a také vyhodnocení přímé metody upraveným způsobem, jež nepředepisuje příslušná norma. V závěru práce je provedeno zhodnocení vzorků a porovnání jednotlivých metod navzájem mezi sebou.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Namrzavost zemin a materiálů v podloží vozovek
Mašek, Jakub ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato předložená diplomová práce se zabývá problematikou stanovení míry namrzavosti zemin v podloží pozemních komunikací. V teoretické části jsou porovnány způsoby zkoušení namrzavosti v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie a dále je zde popsán vývoj indexu mrazu v České republice. Praktická část je zaměřena na laboratorní zkoušení namrzavosti zadaného vzorku zeminy přímou metodou mrazových zdvihů. Dále se pak zabývá simulací pronikání mrazu podložím a možností zkrácení doby zmrazování při přímém zkoušení namrzavosti.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně pozemních komunikací
Puda, Adam ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v teoretické části věnuje deformacím způsobených účinkem mrazu, především však mrazovým zdvihům, jejich postupným rozvojem a faktory ovlivňující jejich vznik. Dále rozdílnými způsoby měření míry namrzavosti v České republice a jejich porovnání. Seznámení s odlišnými metodami měření míry namrzavosti ve vybraných zemích v rámci Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na průběh mrazového zdvihu vzorků s a bez použití tepelněizolační látky.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně násypů pozemních komunikací
Juchelková, Lenka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá způsoby stanovení míry namrzavosti zemin a materiálů v podloží pozemních komunikací. Teoretická část srovnává způsoby zkoušení míry namrzavosti v České republice a vybraných zemích Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na sledování změny chladící teploty v závislosti na konkrétní metodě stanovení míry namrzavosti. Na závěr jsou jednotlivé metody a výsledky zkoušek porovnány mezi sebou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.