Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Správní delikty a přestupky dle stavebního zákona
Svoboda, František ; Cvik, Eva Daniela (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o správních deliktech a přestupcích podle stavebního zákona v České republice. Nejprve je z obecného pohledu přiblížen vývoj ve správním trestání až po současnou právní úpravu již se zaměřením na jednotlivé skutkové podstaty správních deliktů a přestupků podle stavebního zákona. V souladu s cílem se diplomová práce zaměřuje zejména na platnou a účinnou právní úpravu, na základní zásady a pravidla správního řízení, aplikaci příslušných právních předpisů a na postupy ve správních řízeních s rozlišením podle charakteru trestané osoby. Postupy a možná rozhodnutí ve správních řízeních jsou v diplomové práci představeny jak z pohledu prvoinstančního správního orgánu, tak z pohledu odvolacího správního orgánu včetně dalších způsobů obrany proti rozhodnutím. Diplomová práce také na základě získaných údajů od pracovníků stavebních úřadů určitou formou popisuje vývoj chování osob v Plzeňském kraji v respektování stavebního zákona a shrnuje vyskytující se problémy ve správních řízeních. Zabývá se také souvislostmi správních řízení a faktorů, které způsobují porušování stavebního zákona, a nabízí možná řešení pro lepší informovanost osob všeobecně o existenci právních předpisů a možných sankcích za jejich porušení.
Přestupkové řízení v podmínkách města Tábora
Kupková, Zuzana ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce podává komplexní pohled na přestupkové řízení vykonávané správními orgány příslušnými k projednávání přestupků. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to teoretickou a praktickou. Úvodem teoretické části je vymezení základních pojmů včetně přehledu platné právní úpravy přestupkového řízení. Stěžejní částí je pak ucelený popis řízení o přestupku před jeho zahájením, průběhu a jeho skončením v 1. stupni. Praktická část diplomové práce se pak zaměřuje na činnost přestupkového oddělení Městského úřadu v Táboře, konkrétně za období let 2011 až 2015. S ohledem na zkoumané období je nejprve provedena analýza změn v legislativě majících zásadní vliv na přestupkové oddělení za posledních pět let. Praktická část se dále zabývá zhodnocením statistiky přestupkové agendy v Táboře. Jako doplnění tohoto rozboru přestupků je provedený rozhovor s vedoucím pracovníkem přestupkového oddělení. Vzhledem k získaným poznatkům jsou v závěru práce předloženy návrhy opatření vedoucí ke zlepšení chodu přestupkového oddělení Městského úřadu v Táboře.
Kontrolní činnost obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi
Hlaváčová, Martina ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením kontrolní činnosti obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi. V teoretické části diplomové práce je proveden rozbor právní úpravy související s kontrolní činností platné ke dni 30.6.2015. Empirická část diplomové práce přiblíží proces kontroly a komparaci postupů jednotlivých fází kontroly dle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád). Dále popisuje praktické zkušenosti i problémy, se kterými se museli kontrolní pracovníci obecního živnostenského úřadu vypořádat při správních činnostech v souvislosti s novelou kontrolního řádu. Součástí této práce je i dotazníkové šetření, jehož vyhodnocením jsou získány odpovědi, jak vnímají podnikatelské subjekty kontrolní šetření vedená v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Z důvodu komplexnosti je zdokumentován vývoj počtu podnikatelů ve správním obvodu správního úřadu, počtu vykonaných kontrolních šetření, jejich zaměření a případné sankce, sledované v časové ose 10 let zpětně. Závěr práce přinese shrnutí kontrolní činnost jak z pohledu obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi, tak z pohledu podnikatelských subjektů.
Správní řád a jeho využití při povolování staveb podle stavebního zákona
Hercíková, Dita ; Kykal, Jiří (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
Diplomová práce charakterizuje správní postupy při povolování staveb podle stavebního zákona a správního řádu. Právní úprava nového stavebního zákona, která je účinná od roku 2007 byla během devíti let několikrát novelizována. Mimo jiné v roce 2013 takzvanou velkou novelou stavebního zákona. Cílem nového stavebního zákona i jeho novel je co nejvíce zjednodušit a zrychlit jeho aplikaci. Stavební zákon je speciálním právním předpisem a podpůrně při jeho aplikaci působí správní řád, který je obecným právním předpisem. Současná právní úprava správního řádu je účinná od roku 2006. Správní řád upravuje obecné postupy, které nejsou ve speciálních zákonech zakotveny. V rešeršní části diplomové práce jsou proto popsány postupy při vydávání jednotlivých typů povolení podle stavebního zákona, které navazují na obecné postupy podle správního řádu. Výsledková část je zaměřena na komparaci postupů při vydávání povolení a postupů při odvolacím řízení ve Středočeském kraji, které jsou následně porovnány s výsledky při stejných postupech v České republice. Vyhodnoceny jsou zde i důvody, které vedly k dosaženým výsledkům. Statistické vyhodnocení se zabývá vlivy, které mění počty vydaných povolení. V závěru diplomové práce jsou pak uvedeny náměty ke změně stavebního zákona, které vycházejí z poznatků zjištěných ve výsledkové a diskuzní části diplomové práce.
Základní zásady činnosti orgánů veřejné správy v teorii a praxi
SCHWARZOVÁ, Denisa
Bakalářská práce představuje soubor základních zásad činnosti orgánů veřejné správy a jejich uplatnění v praxi. Teoretická část je zaměřena na obecné informace o veřejné správě a jejích činnostech, dále na popis jednotlivých základních zásad činnosti správních orgánů a také na správní soudnictví. Uvedené informace byly čerpány z odborné literatury, článků či soudní judikatury a sloužily jako podklad k samotnému výzkumu. V praktické části je popsáno uplatňování zásady legislativního očekávání správními orgány v praxi a nastíněno na vybraném rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Dále je vyhodnoceno dotazníkové šetření týkající se uplatňování základních zásad činnosti pěti vybraných regionálních úřadů (úřad práce, okresní správa sociálního zabezpečení, stavební úřad, katastrální úřad a úřad finanční) z pohledu klientů i úředních osob. Následně je na základě výzkumu zhodnocena kvalita výkonu veřejné správy v souvislosti se základními zásadami činnosti správních orgánů.
Řešení podání v praxi vybraných KHS České republiky a problematika mimořádné události související s metanolovou kauzou.
LEŠTINOVÁ, Jana
V diplomové práci jsem mapovala práci krajských hygienických stanic při řešení podání a práci při mimořádné události v rámci metanolové kauzy. Pro praktickou část jsem zvolila kombinaci kvantitativní a kvalitativní formy výzkumu. Sběr dat proběhl formou dotazníku, obsahující 5 otevřených otázek. Tento dotazník jsem zpracovala osobně a následně zaslala elektronickou cestou na všech čtrnáct krajských hygienických stanic České republiky. Výzkumný soubor tvořily KHS Jihočeského kraje, KHS Vysočina a KHS Západočeského. Metodou sekundární analýzy dat byly jednotlivé odpovědi následně zpracovány a vyhodnoceny. Pro potřeby dotazníkového šetření byl vytvořen dotazník, který se skládal ze čtrnácti uzavřených otázek, týkajících se zejména znalostí a postojů dotazovaných respondentů na dané téma. Dotazníkového šetření se zúčastnili občané České republiky s trvalým bydlištěm na území Jihočeského kraje. Dotazník byl umístěn na několika internetových serverech. Výzkumu se zúčastnilo 206 respondentů. Dotazníkové šetření probíhalo od března 2014 do července 2014. Stanovila jsem si několik cílů výzkumu. Prvním cílem bylo zjistit počet podání ke kontrole, které přijaly vybrané KHS České republiky v letech 2008 2013. Na KHS Jihočeského kraje, na KHS Vysočina i na KHS Západočeského kraje měl počet obdržených podání během posledních šesti let stoupající trend. Nejméně podání ke kontrole obdržela KHS Jihočeského kraje v roce 2009, KHS Vysočina v roce 2009 a 2010 a KHS Západočeského kraje v roce 2011. Lze vysledovat narůstající trend počtu podání ke kontrole u těchto vybraných KHS. Všechny tyto hygieny byly nejvíce podáními zaměstnávány v roce 2013, a to o desítky případů než v letech minulých. Dalším z dílčích cílů bylo zjistit, kolik alkoholu bylo během tzv. metanolové kauzy (v průběhu mimořádné události) na KHS Jihočeského kraje přijato, kolik alkoholu bylo otestováno a jaký podíl tvořil závadný alkohol s obsahem metanolu nebo isopropanolu. Územní pracoviště Jihočeského kraje v průběhu mimořádné akce, v prosinci 2012, odhalily z celkového počtu 670 vzorků 16 pozitivních na metanol či isopropanol. 11 z nich překročilo technologický limit na obsah isopropanolu a 5 na obsah metanolu. Součástí diplomové práce bylo také zmapovat informovanost občanů Jihočeského kraje o metanolové kauze a zjistit jejich názor na skutečnost, zda bezpečný alkohol (bez nadlimitního obsahu metanolu) poznají subjektivně bez testování. Dotazníkové šetření ukázalo, že 100 % dotazovaných, celkem tedy 206 respondentů, bylo informováno o metanolové kauze a měli o ní alespoň základní informace. 45 (22 %) z nich si myslí, že nebezpečný alkohol sami doma rozeznají. 53 (26 %) dotázaných osob nemělo informaci o možnosti testování podezřelých lihovin na hygienických stanicích. Ze 153 (100 % informovaných respondentů o testování) si 3 (2 %) nechávali osobně podezřelý alkohol testovat. Posledním cílem práce, bylo zjistit názor obyvatel týkající se hygienických stanic. Konkrétně zda by měly mít na svých internetových stránkách umístěn návod, jak podat stížnost, či podnět. 100 % (206) dotázaných respondentů se shodlo na tom, že by byla žádoucí přítomnost návodu ohledně zasílání a obsahu podání "stížností" na webových stránkách hygienických stanic. Výzkum zároveň ukázal, že 203 (99 %) dotázaných Jihočechů se domnívá, že by měly být orgány státní správy ohledně poskytování informací vstřícnější, než aktuálně jsou. Pouze 3 (1 %) na tuto otázku odpověděli, že přistup státní správy je dostatečně vstřícný.
Správní řízení prováděné při realizaci pozemkových úprav
FREIBERKOVÁ, Veronika
Obsahem bakalářské práce je problematika současné platné právní úpravy v souvislosti s pozemkovými úpravami a správním řádem. Snažila jsem se komplexně rozebrat celou oblast pozemkových úprav. Řízení o pozemkových úpravách je velmi specifické, už jen proto, že ustanovení správní řádu se použijí jen minimálně. Rozebrala jsem jednotlivé fáze řízení a pozornost jsem věnovala ustanovení opatrovníka, náležitosti rozhodnutí a opravným prostředkům, které jsou ustanovené ve správním zákoně. V závěrečné části je vypracovaná praktická část na základě podkladů získaných z Pozemkového úřadu Klatovy. Práce je rovněž doplněna o judikáty, řešící konkrétní problematiku v praxi.
Opravné prostředky ve správním řízení
PELECHOVÁ, Ilona
Bakalářská práce ?Opravné prostředky ve správním řízení? je teoretická bakalářská práce. Jako taková se opírá hlavně o podrobný výklad správního řádu. Práce se snaží podat komplexní obraz správního řízení. Zabývá se vysvětlením základních pojmů užívaných ve správním řízení. Pro pochopení současných principů platících v této právní oblasti je velmi stručně načrtnut vývoj správního práva v českých zemích. Cílem práce je podrobně popsat a definovat platnou právní úpravu správního práva se zaměřením na opravné prostředky ve správním řízení, včetně možnosti využití soudního přezkumu. Dalším cílem práce se pak následně stává posouzení možností účastníka správního řízení v případě jeho nesouhlasu se správním rozhodnutím nebo podezřením na pochybení správních orgánů v rámci správního řízení.
Posouzení situace "Vily Anička" z hlediska zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu ("Stavební zákon")
Neumannová, Dita ; Šulcová, Irena (vedoucí práce) ; Jelínek, Luděk (oponent)
Ve své bakalářské práci bych chtěla posoudit vliv Stavebního zákona v aplikaci na stavbu secesního rodinného domu "Anička" (dále jen "Vila Anička"), číslo popisné 492, ulice Gončárova, na stavebním pozemku p.č.574 v katastrálním území Hradec Králové. V prvních kapitolách bych chtěla obecně popsat a charakterizovat proces odstranění stavby, územního a stavebního řízení, vliv dotčených orgánů a jejich stanoviska ke stavbě a projektové dokumentaci, dále posoudit podmínky a požadavky pro provádění a užívaní stavby. Druhou částí bakalářské práce bych chtěla přiblížit projekt Generali Hradec Králové, kdy společnost Generali Pojišťovna a.s. měla v úmyslu postavit nový administrativní objekt na místo "Vily Anička". Investiční záměr vybudování nového objektu byl narušen podáním návrhu na zapsání Vily Anička jako památkově chráněné budovy ze strany odborníků v oboru architektury. Jako stěžejní v povolovacím procesu Stavebního zákona bylo vyhlášení "Vily Aničky" kulturní památkou, které mělo zásadní dopad na povolení odstranění stavby a následného stavebního řízení. .Cílem mojí bakalářské práce je v širším kontextu posoudit dopad projektu Generali Hradec Králové z hlediska ochrany veřejných zájmů, územního plánování a urbanistických hodnot v daném území vůči zájmům prosazovaných investorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.