Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace systémů v uzavřené smyčce
Piskoř, Dominik ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním různých modifikací metody nejmenších čtverců zmenšující posun odhadu parametrů systému v uzavřené smyčce a také identifikací elektrických parametrů modelu reálného PMSM motoru. První část práce je zaměřena na teorii a principy jednotlivých metod. Druhá část popisuje způsob implementace identifikačních metod v prostředích Matlab a Simulink. Třetí část se následně zaměřuje na vyhodnocení metod prostřednictvím statistické analýzy dat získaných simulací. Tato část zahrnuje také identifikaci elektrických parametrů modelu reálného motoru.
Light Airplane Flight Parameters Estimation
Dittrich, Petr ; Pačes, Pavel (oponent) ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis is focused on a light airplane flight parameter estimation, specially aimed at the Evektor SportStar RTC. For the purposes of flight parameter estimation the Equation Error Method, Output Error Method and Recursive Least-Squares methods were used. This thesis is focused on the investigation of the characteristics of the flight parameters of longitudinal motion and the verification, that this estimated parameters corresponds to the measured data and thus create a prerecquisite for a sufficiently accurate airplane model. The estimated flight parameters are compared to the a-priori values obtained using the Tornado, AVL and Datcom softwares. The differences between the a-priori values and estimated flight parameters are also compared to the correction factors published for the subsonic flight regime of an F-18 Hornet model.
Odstranění známého signálu z nahrávky
Hošek, Pavel ; Žmolíková, Kateřina (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace metody, která z audio nahrávky odstraní známý signál. V úvodní části práce je shrnuta teorie o vlastnostech zvuku, základech zpracování signálu a  o identifikaci  systému. Následně jsou představena data  a je uvedeno jakým způsobem bude probíhat testování. Dále je popsán vývoj metody pro odstranění známého signálu z nahrávky. Na závěr jsou pak provedeny experimenty , které zahrnují i porovnání vybraných metod. Nejlepší metody dosahovaly poměrně kvalitních výsledků a známý signál většinou dokázaly  v dostatečné míře odstranit.
Automatické ladění regulátoru pro DC motor
Tran, Adam ; Brablc, Martin (oponent) ; Najman, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom algoritmu pre automatické naladenie regulátoru pre DC motory. Algoritmus je rozdelený na identifikačnú metódu a samotné vyčíslenie regulátora. Pre kvalitnú reguláciu a robustnosť bola zvolená kaskádová regulácia. Algoritmus identifikácie identifikoval elektrickú časť motora pomocou rekurzívnej metódy inštrumentálnej premennej z dôvodu zašumeného signálu prúdového snímača. V prípade mechanickej časti bola využitá klasická metóda najmenších štvorcov. Na základe známych parametrov bol vyčíslený prúdový regulátor metódou optimálneho modulu a otáčkový regulátor pomocou symetrického optima.
Automatizované nastavení regulátoru pohonu
Adamec, Matúš ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá automatizovaným nastavením regulátoru pohonu. K splneniu tohto cieľu je potrebná identifikácia systému. Preto na začiatku tejto práce je popísaná problematika identifikácie. Z množstva popísaných metód bola vybraná spektrálna analýza. Tá bola implementovaná ako v prostredí Matlab, tak aj v jazyku C#, pričom využíva spriemerovanie a metódu Blackman-Tukey. C# aplikácia je spojená s runtime systémom TwinCAT 3 a TwinCAT 2 od spoločnosti Beckhoff, ktoré umožňujú spojenie s reálnym pohonom. Ďalej je rozobratá problematika regulácie pohonov a sú zobrazené výsledky použitia spektrálnej analýzy na reálnych pohonoch. Na záver práce je popísaný algoritmus nastavenia rýchlostného regulátora pohonu s rôznymi typmi frekvenčných meničov.
Řízení modelu helikoptéry
Štefanisko, Ivan ; Blaha, Petr (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
V tejto práci sa na úvod zoznámime s existujúcim modelom helkoptéry pre výuku dynamických systémov. Neskôr preskúmame jednotlivé možnosti riadenia modelu a navrhneme laboratórne úlohy pre vybrané predmety bakalárskeho a magisterského štúdia. Pri zoznamovaní sa s modelom helikoptéry opíšeme hardvérové časti a popíšeme teoretický matematický model. K samotnému návrhu riadenia prikročíme až po tom, ako vytvoríme jednotlivé podprogramy zamerané na získavanie uhlu natočenia ramien, pulzne-šírkovú moduláciu k ovládaniu otáčok motora či vytvorenie samotného regulártora. Riadenie navrhujeme metódou Ziegler-Nicholsa a metódou frekvenčných charakteristík. Samotné laboratórne úlohy budeme tvoriť s ohľadom na obsah vyučovaných predmetov bakalárskeho a magisterského štúdia.
Mikroprocesorem řízené ovládání osvětlení
Janča, Adam ; Petyovský, Petr (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro číslicové řízení osvětlení v místnostech. Návrh systému začíná zvolením vhodné koncepce systému s ohledem na snadnou obsluhu a propojení s dosavadní světelnou soustavou. Jádro práce je složeno zejména z identifikování regulované osvětlovací soustavy, dále návrhu regulátoru a vyhodnocení jeho výsledků.
Matematický model kotle na biomasu pro účely řízení
Máša, Vítězslav ; Klemeš,, Jiří (oponent) ; Olehla, Miroslav (oponent) ; Švarc, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením dynamického matematického modelu biomasového kotle jako regulované soustavy a praktickým využitím tohoto modelu. V úvodní části práce je představena problematika energetického využívání biomasy a popsán aktuální vývoj v oblasti automatického řízení biomasových kotlů středních výkonů (jednotky MW). Přesto, že je tématem práce tvorba matematického modelu pro účely řízení, pozornost je věnována také technologii kotlů a fyzikální podstatě dějů, které v nich probíhají. Tvorba modelu vychází nejenom z těchto důležitých poznatků, ale také z experimentálních dat získaných během měření v reálném provozu. Na základě získaných dat byly provedeny bilanční výpočty sloužící k upřesnění statických vlastností experimentální jednotky pro spalování biomasy. Ustřední část práce popisuje tvorbu dynamického matematického modelu, který vycházel právě z těchto bilančních výpočtů a dále z naměřených přechodových charakteristik systému. Sestavený dynamický model byl ověřen porovnáním s experimentálními daty pomocí simulací v programu Simulink. Model regulované soustavy je v další části práce doplněn modelem regulátoru a následnou simulací je ověřena platnost celého zapojení. Dále je proveden návrh nové struktury řízení, která s sebou přináší výrazné zlepšení kvality regulace. V závěru práce jsou uvedeny možnosti dalšího využití modelu kotle v teorii automatického řízení i průmyslové praxi.
Parallel Computing and Neural Networks in Behavioral Modeling
Vágnerová, Jitka ; Škvor,, Zbyněk (oponent) ; Dědková, Jarmila (oponent) ; Lukeš, Zbyněk (vedoucí práce)
This thesis is focused on methods for the aircraft equipment modeling. The first part provides a brief overview of classical system modeling approaches used for system description, identification, and modeling. Then adaptive, fuzzy and hybrid methods used mainly for black-box system modeling are introduced. Aim of the thesis is to develop an algorithm for identification and modeling of a general system, which can be nonlinear, dynamic and complex. Multiple inputs and multiple outputs of model are assumed. The main part of the thesis introduces a new method which falls into the hybrid systems. It combines fuzzy approach with parametrically defined rules and general regression neural network. Firstly, the fundamentals of simple general regression neural network and its smoothness parameter determination are presented. Secondly, the general regression neural network with the fuzzy rules is introduced. Third part of the thesis is focused on the parallel computing, one of the main objectives. The final algorithm is designed for the parallel machine, because the computational time can be significantly high and for the larger datasets, the model is not achievable when evaluated in single thread. Block diagram for parallel computing in Matlab and CUDA is provided, as well as the basic structure of CUDA source code. Finally, the method is verified on data obtained from the measurement of a miniaturized aircraft model using the antenna outside the aircraft and the probe inside the fuselage of the aircraft model. The validation of the method is done using mean squared error and compared to mean squared error of corresponding model performed using the multilayer neural network with backpropagation learning and Levenberg-Marquardt algorithm.
Vývoj algoritmů pro odhad stavu experimentálního vozidla
Lamberský, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem filtračních algoritmů používajících matematický model systému k zlepšení kvality filtrace. Navržené filtrační algoritmy jsou použité v řídící jednotce experimentálního vozidla (filtrování signálu pro zpětnovazební regulátory). Na experimentálním vozidle je demonstrováno zlepšení odhady polohy při použití Kalmanova filtru. V další části je popsán způsob návrhu algoritmu pro mikrokontroléry dsPIC z prostředí Matlabu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.