Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vidění, fotografie a nové éry technologií
Stecker, Marcel ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.
Život a dílo slezského fotografa a malíře Józefa Raszky (1875-1929)
Klepáčová, Veronika ; BÁRTA, Jaroslav (vedoucí práce) ; Buddeus, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a dílem slezského fotografa a malíře Józefa Raszky (1875-1929). Při jejím zpracování byl kladen důraz na vyhledávání a sběr informací v archivech a jejich následné zpracování v jeden celek. Celkově je práce rozdělena do čtyř hlavních částí. První kapitola se snaží načrtnout přehled historických událostí během Raszkova života v regionu, kde žil. Další dvě kapitoly detailně popisují Raszkův život a postup při bádání. Všechny výše zmiňované kapitoly by měly čtenáři představit tuto jedinečnou a kontroverzní osobnost a seznámit jej s Raszkovou složitou povahou a zajímavými životními postoji. Poslední kapitola pak aplikuje tyto poznatky při interpretaci Raszkova díla. Nedílnou součástí práce jsou také fotografické ukázky a katalog, který se nachází na konci práce a který obsahuje reprodukce všech Raszkových známých fotografií. Přínosem práce by mělo být mimo jiné připomenutí téměř zapomenutého regionálního umělce a také zdůraznit dokumentační hodnotu jeho fotografií.
Rafal Milach
Veškrna, Vojtěch ; POSPĚCH, Tomáš (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Přiblížení a rozbor díla jednoho z významných polských dokumentaristů současnosti. Jeho dlouhodobé práce o státech směrem na východ a vztahu k technologiím ve své tvorbě.
Thomas Demand
Kolský, Jan ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
V této práci se zaměřuji na dílo německého umělce Thomase Demanda. Nejprve tak činím na úrovni Demandovy metody a v druhé části textu se zaměřuji na tři rozdílná čtení jeho tvorby. Záměrem této práce je právě prezentace Demandova díla v koherentním kontextu a posouzení či syntéza různých interpretačních čtení, se zvýšenou pozorností vůči vztahu Demandova díla k realitě, tj. reprezentaci, a divákovi v rámci jeho percepce Demandových fotografií. Jako zásadní v Demandově tvorbě identifikuji moment sdružující motiv absence, uzavřenosti a vnitřnosti, které jsou společné všem interpretacím. Navrhuji také čtení Demandovy tvorby jako anticipující principy digitálního obrazu, potažmo fotografie.
Čínský humanistický fotograf Xue Huake
Shan, Xiaohui ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; KOLÁŘ, Viktor (oponent)
Xue Huake je současný čínský dokumentární humanistický fotograf. Má za sebou mnoho úspěšných fotografických projektů. Je zakladatelem Katedry fotografie na Čínské akademii umění a vedoucím katedry od samotného vzniku. Je též členem Čínské pedagogické fotografické společnosti, předsedou Zhejiangské lidové fotografické společnosti a doživotním členem Královské fotografické společnosti s nejvyšším oceněním (Fellowship of the Royal Photographic Society). V posledních letech se jeho díla často vystavují v známých galeriích a jiných uměleckých institucích v Číně i v zahraničí. Za dobu působení v oblasti fotografie obdržel profesor Xue mnoha ocenění, např.: je prvním Číňanem, kdo obdržel první cenu Mezinárodní výstavy fotografií Epson. Hlavní knižní díla: Fotografie z cest, Tajemství světla a stínu, Nebeský pohřeb, Tibeťané, Procházka starými uličkami Chang-čou atd.
Hans-Peter Feldmann, 44 stran
Stejskalová, Eliška ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; , (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
Fenomen helsinské školy
Zahradníčková, Kateřina ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Vančát, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl čtenáře seznámit s fenoménem Helsinské školy a to především s těmi méně známými fakty . Velká míra pozornosti je zde věnována historickému vývoji výuky fotografie ve Finsku, která tomuto fenoménu předcházela. Tato kapitola je pro přehlednost chronologicky řazena od počátků až do současnosti. Další důležitá část je věnována charakteristice pojmu Helsinská škola a Timothymu Personsnovi jako zakladateli. Poslední a tedy třetí kapitola je věnována výběru šesti umělců Helsinské školy. jejich práce je zde popsána formou monografie. Po přečtení této práce by měl mít čtenář jasnou představu o tom co předcházelo vzniku Helsinské školy, co je pro ní charakteristické a jací členové jí tvoří. Chtěla bych čtenáři toto téma přiblížit z co nejvíce možných úhlů, které svým propojením dají celistvý obraz Helsinské školy.
Marketingová komunikace portálu DigitalColor
Jelenská, Andrea
Jelenská, A., Marketingová komunikace portálu DigitalColor. Bakalářská práce. Brno: 2015. Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingové komunikace fotografického portálu DigitalColor. V teoretické části jsou definovány pojmy a nástroje pojící se k marketingové komunikaci. Praktická část je soustředěna na samotný návrh propagace a s tím související analýzu současné marketingové komunikace portálu, analýzu konkurence a segmentaci s identifikací hlavní cílové skupiny. Na základě zjištěných poznatků byly provedeny nové návrhy marketingové komunikace portálu spolu s kalkulací nákladů.
Reflexe ekonomických krizí ve fotografii
Diringerová, Alžběta ; CZUMALO, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.