Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Municipal transportation system of Bratislava
Králik, Peter ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sopko, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabýva městskou hromadnou dopravou v Bratislavě. Je zde zobrazen její vývoj, současnost i budoucnost, která je spojená s projektom Bratislavské integrované dopravy. V první části jsem vymezil základní pojmy spojené s městskou hromadnou dopravou. Ve druhé části jsem se věnoval jejímu fungování v Bratislavě a v poslední části je znázorněn předpokládaný vývoj do roku 2020.
Veřejná doprava ve Švýcarsku se zaměřením na kanton Curych a srovnání s PID
Beneš, Zdeněk ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Blahovský, Jan (oponent)
Cílem práce je analýza veřejné dopravy ve Švýcarsku a především pak analýza integrovaného dopravního systému v kantonu Curych a také analýza Pražské integrované dopravy a jejich porovnání. Práce se v první části zabývá definicemi a charakteristikou veřejné dopravy, městské hromadné dopravy a integrovaných dopravních systémů. Detailně se zabývá historií, statistikou, organizací a ekonomikou integrovaných systémů obou srovnávaných lokalit. Na základě teoretických východisek následně práce porovnává vybrané parametry integrovaných systémů kantonu Curych a Pražské integrované dopravy. Práce přináší závěry o rozdílech a srovnáních veřejné dopravy ve dvou ekonomicky i historicky poměrně rozdílných oblastech.
Analýza vytíženosti vybrané oblasti MHD Ústí nad Labem
Hrstka, Daniel ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Matras, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je představení MHD v Ústí nad Labem a podání analýzy a zhodnocení provozu linky 16 skrze vlastní dopravní průzkum. Metodou zjišťování informací je sčítání lidí v autobusech a zapisování si záznamů do sčítacího formuláře. Data jsou poté přeneseny do MS Excel, kde je vytvořena databáze a pomocí níž je vytvořena kontingenční tabulka. Informace z kontingenční tabulky se převádí do přehledných tabulek a grafů. Vyhodnocují se nejprve globální ukazatele nabídky a poptávky a maximální vytíženosti linky, poté se zpracují globální zastávkové a mezizastávkové obraty a nakonec se vytváří grafy pro každý spoj sledované linky v oblasti mezizastávkových obratů. Nakonec je vše vyhodnoceno pomocí variabilních nákladů a hledají se nejrůznější kombinace potenciálních úsporných opatřeních. Zohledňují se jednak ekonomické faktory a pak také negativní dopady úsporných opatření a hledá se přijatelný kompromis.
Dopravní obslužnost v regionu Jičína
Novotný, Ondřej ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce seznamuje čtenáře se zkoumanou oblastí, zde působícími dopravci a integrovaným dopravním systémem. Hlavním cílem je analýza situace veřejné dopravy v regionu.
Srovnání MHD ve vybraných evropských městech se zaměřením na využití jednotlivých dopravních prostředků
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Proroková, Olga (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preferencí používaných v MHD, tarifů a prostorového uspořádání, dále pak integrovaných dopravních systémů a prostředků používaných v hromadné dopravě. Cílem praktické části je blíže představit systémy MHD pro jednotlivá města, porovnat je z několika základních hledisek, se zaměřením na využívání a vedení linek pro různé dopravní prostředky (tramvaje, autobus, trolejbus, metro). Zkoumanými městy jsou Praha, Amsterdam a Budapešť.
Využití systému GIS pro vyhodnocení a návrh zastávek a sítě veřejné dopravy v Českých Budějovicích
KUČERA, Jiří
Mým zadáním je vypracovat hodnocení vhodnosti zastávek MHD České Budějovice a návrh nových zastávek dle požadavků na efektivní využití MHD. V tomto případě je vhodné použití systému GIS. Za předpokladu, že máme správné podklady, můžeme vyřešit celou řadu otázek týkajících se daného tématu. K tomu abych mohl tuto problematiku řešit, jsem si vybral jako hlavní kritérium demografii města České Budějovice (viz. Příloha č. 1). Je zde brán zřetel na věk a počet obyvatel v každé lokalitě a v okolí každé zastávky. Ve výsledku této práce jsem zjistil, že některé nevyhovují a navrhuji další. Postup k získání těchto závěrů jsem detailně popsal v této práci. V závěru celého výzkumu docházím k rozhodnutí, že současný stav je nedostačující a musí být doplněn o další zastávky. Způsob doplnění je popsán v této práci.
Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti regionálního svazku obcí Vltava
CHROMÁ, Martina
Cílem této práce je popsat mikroregion Regionální svazek obcí Vltava (dále RSO Vltava) se zaměřením na oblast komerčních služeb, provést situační analýzu mikroregionu a vymezit předpoklady rozvoje v dané oblasti komerčních služeb. Regionální svazek obcí Vltava je tvořen 18 členskými obcemi. Významnou pozici v RSO Vltava zaujímá město Český Krumlov, a to nejen co do velikosti, ale je také zapsané na Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Nezaměstnanost v RSO Vltava v některých obcí výrazně přesahuje míru nezaměstnanosti Jižních Čech. V některých obcích v RSO Vltava je závislá zejména na dopravní dostupnosti místa prostředky veřejné hromadné dopravy, vzdálenosti od Českého Krumlova a především Českých Budějovic. Nabídka komerčních služeb v RSO Vltava je vzhledem k vytíženosti regionu dostatečná. Podnikatelé nabízející služby ubytovací a stravovací se často potýkají s nedostatkovým využitím svých kapacit. Problémem oblasti je její orientace na letní sezónu. Představitelé obcí se snaží nalákat turisty do oblasti i v zimní sezóně. V řešeném území roste poptávka po kvalitním ubytování. Mezi významná ubytovací zařízení v RSO Vltava patří ubytování v soukromí a v penzionech. Dominantním požadavkem oblasti je snížení sezónnosti, kterého bude nutné dosáhnout značným rozšířením sportovních a kulturních příležitostí využitelných i mimo letní období. Velkým potenciálem pro rozvoj služeb a cestovního ruchu pro sebe obce vidí v rozvoji venkovského cestovního ruchu, cykloturistiky či hippoturistiky. Svým charakterem je vhodný pro rekreaci rodin s dětmi i starší generací.
Regionální hromadná doprava Karlovarského kraje
KRAFT, Stanislav
Diplomová práce se zabývá geografickými aspekty organizace veřejné hromadné dopravy osob v Karlovarském kraji. Ta je zde pojímána zejména jako alternativa vůči individuální automobilové dopravě a zároveň jako služba ve veřejném zájmu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. Kapitola {\clqq}metodika zpracování`` se věnuje popisu jednotlivých metod, které jsou použity pro popsání prostorových aspektů hromadné dopravy ve zkoumaném území (dopravně geografická regionalizace, hierarchie dopravních středisek, prostorová diferenciace úrovně dopravní obslužnosti sídel). Následující kapitoly se věnují fenoménu dopravy a hodnocení současného stavu dopravy ve světě, Evropské unii a České republice. V rámci této problematiky je analyzován i současný stav hromadné dopravy v České republice. Následující kapitola se věnuje vybraným geografickým charakteristikám Karlovarského kraje. Poslední kapitola obsahuje rozsáhlé hodnocení organizace hromadné dopravy v Karlovarském kraji a syntézu celé zkoumané problematiky.
Analýza MHD Brno
Šafanda, Filip ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce pojednává o systému MHD v teoretické podobě. O jejích charakteristikách a jednotlivých typech dopravních prostředků. Je zde také zmíněna stručná historie jejího vývoje. V praktické části je zaměřena na analýzu MHD města Brna, na jednotlivé druhy městské hromadné dopravy. V závěru se zaobírá některými problémy týkajících se MHD v Brně.
Srovnání MHD v Praze a Vídni
Siegerová, Lucie ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Práce porovnává městskou hromadnou dopravu v Praze a ve Vídni se zaměřením na jízdné, informační služby, provozně - technické parametry a ekonomické ukazatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.