Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
MARŠÍKOVÁ, Alena
Tématem mé bakalářské práce je finanční analýza konkrétního podniku. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu finanční analýza a její roli v hospodaření podniku, definici metod finanční analýzy. Dále se také zaměřuje na ukazatele poměrové analýzy jako je likvidita, rentabilita, zadluženost, aktivita a tržní efektivita.Finanční analýzu provádím u podniku zemědělské družstvo Krásná Hora nad Vltavou a.s. a porovnám ho s jiným zemědělským družstvem jehož jméno nesmí být zveřejněno , tedy podnik 2. Metodika je část, která se snaží nastínit způsob výpočtu ukazatelů poměrové analýzy. Praktická část se skládá z výpočtu poměrových ukazatelů, srovnání s jiným podnikem v daném oboru, interpretací výsledků a zhodnocení ekonomické situace podniku. Závěrem se navrhují konkrétní opatření, která by měla vést k větší efektivnosti daného podniku.
Využití kalkulace s přiřazováním nákladů aktivitám (Activity Based Costing) v podnikovém řízení
Sabo, Ladislav ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Staněk, Vladimír (oponent)
Práce je zaměřena na alternativní přístup k alokaci režijních nákladů, který vznikl v druhé polovině 90. let. Activity Based Costing (ABC) je způsob řízení nákladů založený na pohledu na náklady přes aktivity, které jsou v organizaci prováděny. Jejich následné nákladové ocenění je prováděno na základě rozřazení režií do více skupin režijních nákladů s diferenciovanými vztahovými veličinami, které nemusí být závislé na objemu. Práce je kromě teoretického rozboru problematiky doplněna o průzkum rozšířenosti ABC v České republice a především analýzu již vytvořeného strategického ABC modelu, na kterém je zkoumán především stupeň dodržení teoretických přístupů při praktickém vytváření ABC modelu.
Celoroční vzdělávací program pro ekologickou výchovu v MŠ Ratměřice Příroda kolem nás od jara do zimy
MUSILOVÁ, Martina
Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na poznávání přírody v období dvanáctí kalendářních měsíců, tedy včetně letních prázdnin. Jsou zde uvedeny jednoduché, pro předškolní děti vhodné aktivity podporující vztah k přírodě a životnímu prostředí. Třetina programu je prakticky odzkoušena, doplněna fotografiemi a hodnocením poznatků dětí před provedením bloku a následně po něm.
Internacionální marketingové aktivity firmy ARKU Maschinenbau GmbH v období krize
Kolář, Petr ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Přistoupilová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnotit internacionální marketingové aktivity zkoumaného subjektu, kterým je firma ARKU Maschinenbau GmbH v období světové hospodářské krize, na základě porovnání firemní reality s vytvořenou teoretickou základnou. Metodologická část práce kompletuje informace z oblasti marketingu, přesněji internacionálního marketingu a doplňuje je o základní východiska krizového managementu a fakta týkající se probíhající světové hospodářské krize. Aplikační část se zabývá popisem internacionálních marketingových aktivit firmy ARKU Maschinenbau GmbH, neboť jich většina byla, více, či méně, působením krize ovlivněna. Práce rovněž popisuje a hodnotí reakce firmy na hospodářskou krizi a s tím spojená opatření marketingového i jiného charakteru, která byla firma nucena v souvislosti s krizí přijmout.
Městská organizace Svazu důchodců ČR a její příspěvek k prevenci sociálního vyloučení ve městě Prachatice
KNEIFLOVÁ, Alena
Tématem bakalářské práce je podíl Městské organizace Svazu důchodců ČR na prevenci sociálního vyloučení ve městě Prachatice. Cílem práce je analyzovat činnost MěOSD ČR za rok 2010 a ukázat na možnosti v této oblasti. V teoretické části se zabývám rozborem základních pojmů, jako jsou stárnutí, stáří, sociální vyloučení, aktivity, životní styl a kvalita života. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum provedený na základě analýzy plánů, statistiky organizace MěOSD ČR a interpretace rozhovoru s místopředsedkyní MěOSD ČR. Smysl práce spatřuji ve zmapování činnosti organizace a jejích aktivit, které by mohly přispět k prevenci sociálního vyloučení seniorů. Výzkum naznačil možnosti, které může přinášet organizace svým členům při zkvalitnění života.
Aktivity klientů s mentálním postižením v Centru pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka Jindřichův Hradec
FITTLOVÁ, Michala
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na definování pojmů zdravotně postiženého jedince, mentální retardaci, aktivity klientů s mentálním postižením a volný čas v Centru pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka. Výzkum je rozdělen na dvě části: kvantitativní část, kdy pro sběr dat byl použit dotazník pro personál zařízení a druhý dotazník pro management zařízení. V kvalitativním výzkumu byl použit rozhovor s rodiči klientů a s klienty. Cílem práce bylo zmapovat a zhodnotit aktivity klientů Centra pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka Jindřichův Hradec (Cíl 1), zjištění názorů rodičů na aktivity klientů v zařízení (Cíl 2) a na základě zjištěných údajů popsat a zhodnotit stávající stav aktivit v zařízení (Cíl 3). Všechny cíle byly splněny. Pro kvantitativní výzkum byly předem stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza I - Nabídka aktivit zařízení CPASS Bobelovka nepokrývá veškeré zájmy klientů, tato hypotéza se nepotvrdila. Hypotéza II - Management zařízení považuje aktivity klientů za dostatečné a kvalitní, tato hypotéza se potvrdila. Na základě kvalitativního výzkumu byly stanoveny hypotézy III a IV. Hypotéza III - Rodiče klientů jsou spokojeni s aktivitami nabízenými zařízením CPASS Bobelovka. Hypotéza IV: Klienti jsou spokojeni s aktivitami v zařízení.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.
Zážitková pedagogika a její přístup k výchově a vzdělávání u dětí a mládeže
PILAŘOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá uvedením a analýzou přístupu výchovy zážitkovou formou. Teoretická část charakterizuje základní pedagogické pojmy výchovy a vzdělávání, zážitkovou pedagogiku a její komponenty. Popisuje historický vývoj zážitkové pedagogiky a rozpracovává podstatu jejího pedagogického přístupu. Poskytuje výběr přehledu aktivit zážitkové pedagogiky s využitelností ve školním volném čase. Praktická část obsahuje sondu pro zjištění používání pedagogického přístupu zážitkové pedagogiky při aktivitách ve školním volném čase. Pro sondáž byly zvoleny lyžařské výcvikové kurzy. Ve všech třech kurzech pedagogové používají prvky zážitkové pedagogiky, ale jejich postupy nejsou dokonale propracovány na této bázi z důvodu neznalosti. Největší nedostatky se objevily ve fázi reflexe. Zjistila jsem, že pro výchovu dětí a mládeže je nutné mít jak odborné znalosti, tak i pozitivní pedagogický přístup. Významným hlediskem je osobnost pedagoga, protože podle něj se odvíjí vše ostatní. Na základě své práce usuzuji, že zážitková pedagogika má jako výchovný pedagogický přístup velkou budoucnost a bude čím dál více využívána ve výchově a vzdělávání dětí a mládeže.
Výuka angličtiny ve Španělsku v rámci programu SOCRATES/ COMENIUS- Asistent při výuce jazyka
KONOPKOVÁ, Dagmara
Tato diplomová práce se zabývá mým pobytem na škole C.P.I. Tino Grandio, Guntín, Španělsko, kde jsem ve školním roce 2006/2007 měla možnost působit jako asistent při výuce angličtiny v rámci programu SOCRATES/COMENIUS. V teoretické části představuji program SOCRATES a zároveň se zabývám španělským systémem školství. Dále se pak v této části soustřeďuji na Společný Evropský Referenční Rámec a Evropské Jazykové Portfolio a jejich výskyt ve španělském a českém kurikulu. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na hostitelskou instituci C.P.I. Tino Grandio, konkrétně např. na její technické vybavení, na učebnice, metody a cíle výuky angličtiny. V závěru praktické části jsou představeny některé aktivity uskutečněné v hodinách angličtiny, kde jsem působila jako asistent. Též se zde zaměřuji na to, jaký přínos měl můj pobyt na hostitelské škole a na to, co přinesla tato zkušenost mně. Dále zde poukazuji na problémy, s nimiž jsem se setkala. V úplném závěru hodnotím celý pobyt na C.P.I. Tino Grandio.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.