Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální výchova jako součást etické výchovy
HOUDKOVÁ, Isabela
Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických údajů a etických hodnot v koncepci environmentální výchovy českého základního školství. Charakterizuje způsoby profesní přípravy pedagogických pracovníků v oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, možnosti dalšího vzdělávání koordinátorů EVVO a zájem o tuto problematiku ze strany českých škol.
Výukové programy podporující vztah mezi dětmi a zvířaty
BOŽKOVÁ, Michaela
Cílem této práce je připravit vhodné aktivity, které pomáhají utvářet vztah dětí ke zvířatům. Vytvořit metodické listy s náměty, soubory návodů a obrázky, které navazují na výukové programy o zvířatech realizovaných Českým nadačním fondem pro vydru. V teoretické části jsou formou literární rešerše zpracovány informace o vztahu dětí v mateřských školách ke zvířatům a přírodě. Práce se zabývá využitím environmentální výchovy a jejích prvků v mateřských školách. Je také objasněn vliv zvířat a přírody na vývoj dítěte předškolního věku a s tím i rizika a úskalí tohoto vztahu.
Environmentální pokusy v mateřské škole
ANDĚLOVÁ, Romana
Bakalářská práce "Environmentální pokusy v mateřské škole" pojednává o otázkách pokusu v mateřské škole. Formou literární rešerše zpracovává informace o využití této metody v mateřské škole, o jejím použití z hlediska podmínek, metodického postupu, vhodnosti pro předškolní věk, materiálního vybavení a bezpečnosti. Součástí práce je seznam vybraných pokusů vhodných pro předškolní věk a pracovní listy vytvořené pro každý konkrétní pokus.
Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou
PINTNEROVÁ, Anna
Diplomová práce Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou je příspěvkem k didaktice dějepisu. Obhajuje důležité postavení regionálně dějinného a environmentálního vzdělávání spolu s Výchovou ke vztahu ke kulturně historickému dědictví v dějepisné výuce,a to zejména na 2. stupni základní školy. Zmíněné aspekty dějepisného vzdělávání jsou sledovány ve vybraných vzdělávacích dokumentech, které určovaly podobu základního školství v 90. letech 20. století i ve finálním produktu této reformy ? v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Hlavní výstup práce představuje učebnice regionálních dějin Vltavotýnska Lidé od řeky, ve které se odrážejí nabyté poznatky. Pracovní učebnice obsahuje jak úkoly vlastní pracovnímu sešitu, tak delší texty a obrazový materiál, které žáka poutavou formou seznamují se základním dějinným vývojem mikroregionu a jsou cenným příspěvkem k žákově environmentálnímu vzdělávání.
Předpokládané znalosti z ekologie v učebnicích ZŠ
VÁCHA, Robert
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá rámcovým vzdělávacím programem - jeho vymezením a obsahem. Zvláště se zaměřuje na vzdělávací obor Přírodopis a průřezové téma Environmentální výchova. V práci je vymezen pojem učebnice, jsou popsány funkce učebnice ve vzdělávacím procesu a způsoby analýzy učebnic. Teoretická část se zabývá také didaktickými testy. Praktická část je věnována rozboru a srovnání vybraných řad učebnic. Předkládá také návrh jednoduchého testu v rámci výzkumu znalostí z ekologie u žáků základních škol a hodnotí výsledky pokusného pilotního průzkumu.
Environmentální problematika na stránkách časopisů pro děti a mládež
MARKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá environmentální problematikou na stránkách časopisů pro děti a mládež. V teoretické části se zaměřuji na průřezové téma Environmentální výchova, které vychází z Rámcového vzdělávacího programu a napomáhá mladým lidem ve školním prostředí utvářet společensky žádoucí chování a hodnoty nezbytné pro naši budoucnost. Praktická část se zabývá analýzou obsahu stanovených titulů, která ozřejmí výskyt stanovené problematiky. Důležitou součástí je začlenění časopisů do výuky environmentální výchovy. Nedílnou částí je vypracování výukových jednotek a jejich realizace na druhém stupni základní školy.
Průřezové téma Environmentální výchova ve výuce fyziky
PALIVEC, Zdeněk
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku propojení environmentální výchovy a výuky fyziky na základní škole. Popisuje teorii environmentální výchovy a přístup RVP, rozebírá jednotlivé druhy učebnic fyziky a hodnotí je z hlediska environmentální výchovy. Dále navrhuje fyzikální projekty s environmentální složkou pro různé ročníky ZŠ a popisuje jejich realizaci. Nakonec informuje o postojích žáků k propojení environmentální výchovy a fyziky pomocí dotazníkového šetření a vyvozuje závěry a doporučení pro lepší provázanost těchto témat.
Využití lesního ekosystému v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole.
BOLEHOVSKÁ, Alena
Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá environmentální výchovou a jejím zařazením do vzdělávacího působení v mateřské škole. Jsou zde nastíněny alternativní směry ve školství a jejich vztah k environmentální výchově. Teoretická část práce rovněž obsahuje shrnutí dostupné literatury, která se zabývá přírodovědným vzděláváním v mateřské škole. Praktická část je věnována čtyřdílnému projektu Lesní ekosystém v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole, který byl aplikován v praktickém vyučování. V průběhu realizace projektu byly pokládány výzkumné otázky zjišťující aktuální úroveň znalostí dětí na přírodovědné téma. Výsledky dotazování byly zaneseny do tabulek a grafů.
Využití recyklovatelného odpadu v činnostech mateřské školy
SCHAFFERHANS, Vladislava
Bakalářská práce se zabývá především tříděním odpadu a jeho zpracování v mateřské škole. Teoretická část se věnuje třídění a recyklaci odpadu a jeho začlenění v environmentální výchově v mateřských školách, začlenění v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a problematice odpadu. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníku v oblasti nakládání s odpadovým materiálem, dále jsou zde uvedeny možnosti využití odpadových materiálů při výtvarných činnostech vhodné pro předškolní děti, popis praktických realizací a projekt zaměřený na třídění odpadu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.