Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multimediální pomůcka pro samostudium matematiky pro základní školu
BRADÁČOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tvorbou multimediální pomůcky pro samostudium matematiky pro základní školu. Touto pomůckou je interaktivní software, konkrétně webové stránky bez nutnosti připojení k internetu na CD. Především je určena pro domácí přípravu žáků, kteří ve škole zameškají, nestihnout látku pochopit, nebo si učivo potřebují jen připomenout, procvičit. Zároveň ji lze využít i během hodiny. V rámci diplomové práce bylo zpracováno téma řešení rovnic. Součástí diplomové práce je i praktické ověření žáky základní školy a porovnání jejich výsledků se žáky, kteří s pomůckou nepracovali.
Využití počítače na prvním stupni ZŠ při výuce tématu Přirozená čísla do 1000.
SELUCKÁ, Eva
Má diplomová práce je zaměřená především na pracovní listy vytvořené v programu SMART Notebook 10, určené pro 3. ročník základní školy. V úvodu se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v mnou vytvořeném materiálu. Dále porovnávám dostupné učebnice, které se vztahují k tématu matematiky ve třetí třídě základní školy. Hlavní část obsahuje metodickou příručku pro uživatele pracovních listů vytvořených v programu SMART Notebook 10. Zaměřuje se zejména na ovládání, využití a správný postup vypracování jednotlivých úloh. V závěru své práce shrnuji závěry z hodin a hodnotím své zkušenosti získané odučením vybraných pracovních listů na základní škole.
Matematický aparát termodynamiky
TESAŘOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce se zabývá použitím matematického aparátu v termodynamice, konkrétně použitím diferenciálního počtu funkcí více proměnných. Hlavní důraz je kladen na matematická odvození teoretických základů termodynamiky, např. Maxwellových relací. Dále jsou vysvětleny lineární diferenciální formy, pomocí kterých jsou definovány termodynamické zákony. V práci jsou uvedeny řešené příklady k objasnění matematických postupů. K porozumění této práce je nutná znalost analýzy, konkrétně diferenciálního počtu.
Matematizace ekonomie: mýtus či realita
Vachunová, Petra ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Práca sa zaoberá mierou matematizácie v ekonómii. Ako významná miera matematizácie je chápaná taká miera pri ktorej matematické vzdelanie pomáha k úspešnému absolvovaniu ekonomických predmetov. Za pomoci využitia počtu bodov z predmetu 55F100 Matematika pro ekonomy I sa práca snaží určiť mieru matematizácie predmetov 5EN202-5EN252 Mikroekonomie I a 5EN203-5EN253 Makroekonomie I vyučovaných na Vysokej škole ekonomickej v Prahe. Významnú mieru matematizácie sa nepodarilo zvolenou metódou potvrdiť. Práca dochádza k záveru, že matematické zručnosti potrebné pre absolvovanie týchto predmetov študenti získavajú mimo kurzu 55F100.
Sbírka řešených úloh z diferenciálního a integrálního počtu pro studenty Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Č. Budějovicích
KOZELKA, Vojtěch
Práce obsahuje teorii nutnou k pochopení příkladů, dále řešené příklady, které studentům pomohou pochopit užitečnost dané problematiky v praxi, a také neřešené příklady s výsledky, díky nimž si budou moci zopakovat a procvičit nastudovanou látku. Sbírku bude možno využívat nejen při hodinách matematiky, ale i pro samostatnou práci studenta, k dalšímu procvičení a lepšímu pochopení probírané látky.
Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ
ŠERÝ, Michal
Jednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu. Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost.
Matematika na internetu
CHOCHOLATÁ, Monika
Tato práce analyzuje webové stránky, které se zabývají matematikou a výukou matematiky. Jedná se zejména o stránky vysokých škol a univerzit. Teoretická část obsahuje možnosti, které internet nabízí při výuce matematiky. V praktické části hodnotíme webové stránky podle čtyř funkcí. Toto téma je rozšířeno o SEO test a zájmové weby věnující se popularizaci matematiky.
Metrické úlohy ve stereometrii
KREPSOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou metrických úloh ve stereometrii a je rozdělena do dvou částí. První část je zaměřena na teorii odchylky přímek a rovin, kolmost přímek a rovin, vzdálenost bodů, přímek a rovin. V této části najdete souhrn vět a definic a základní příklady k procvičení. Druhá část obsahuje sbírku pracovních listů pro studenty. Tato sbírka zahrnuje řešení příkladů z pracovních listů v matematickém programu GeoGebra. Řešení jsou určena pro učitele. Pracovní listy a jejich řešení byly testovány studenty během výuky v posledním ročníku gymnázia. Tato práce je určena pro výuku, samostudium a testování.
Výuka stereometrie s využitím software Elica - DALEST
KRČMÁŘ, Roman
Tato diplomová práce je zaměřena na počítačový software Dalest Elica a jeho uplatnění ve výuce stereometrie na základní škole. Obsahem práce je několik řešených příkladů pomocí tohoto dynamického 3D softwaru pro výuku stereometrie na základní škole. Práce má poskytnout pedagogům efektivní náhled na problematiku tohoto softwaru a rovněž vysvětlit, proč použít Dalest Elicu ve výuce. Součástí práce je rovněž CD s video-návody na obsluhu softwaru.
Výuka geometrie s podporou programu Elica DALEST se zřetelem na nonverbální komponenty
KAŇKA, Martin
Tato diplomová práce se zabývá aplikacemi Elica DALEST, které jsou součástí projektu DALEST (Developing Active Learning Environment for Stereometry), který má za cíl vytvoření vhodného nástroje pro výuku stereometrie. V projektu Elica DALEST je celkem 13 aplikací, tato práce se zabývá sedmi z nich. Cílem práce je vytvoření materiálu pro seznámení učitelů matematiky s možnostmi jednotlivých aplikací. Tento návod bude vytvořen i ve formě video návodů, které naleznete na přiloženém na CD. Dílčím cílem mé diplomové práce je představit vytvořený materiál učitelům v praxi na základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.