Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otočný sloupový jeřáb plnícího vozu koksárenské baterie
Hurník, Štěpán ; Plachký, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení otočného sloupového jeřábu plnícího vozu koksárenské baterie, který slouží k práci s kusovými břemeny, opravám a údržbě plnícího vozu a čištění stoupaček baterie. V první části této práce byla zvolena daná koncepce řešení. U této koncepce byla navrhnuta hlavní ocelová konstrukce jeřábu, která byla následně zkontrolována pevnostní analýzou pomocí MKP programu I-DEAS NX 11. Dále byl s využitím zadaných parametrů uskutečněn výpočtový návrh hlavních součásti zdvihového a pojezdového mechanismu. Závěrem této práce je uvedeno shrnutí výsledků zadaných cílů. Přílohu této práce tvoří výkres celkové sestavy jeřábu.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Juda, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 16 000 kg. Práce obsahuje výpočty základních parametrů zdvihu (průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, návrh elektromotoru, převodovky, frekvenčního měniče, zubových spojek a brzdy zdvihového mechanismu), pevnostní kontrolu lanového bubnu a výpočet ložiska pro uložení lanového bubnu. Součástí práce je výkres sestavení přesněji výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a výkres svarku lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 10000 kg / M5
Drábík, Michal ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 10 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši dnes vyráběných jeřábových koček a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních částí zdvihového mechanismu, jako jsou: průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, volba a návrh elektromotoru, převodovky, brzdy, frekvenčního měniče, zubové a bubnové spojky. Poslední kapitola je věnována pevnostnímu výpočtu lanového bubnu, trvanlivosti ložiska, kontrole pevnosti svaru a radiálního zatížení. Součástí práce je výkresová dokumentace sestavy zdvihového mechanismu a svařence lanového bubnu.
Výpočty jeřábových lan
Fiala, Lukáš ; Basista, Filip (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem ocelových lan jeřábů. Konkrétně se jedná o výpočet lan mostového jeřábu vyráběného společností KRÁLOVOPOLSKÁ a.s. o nosnosti do 25 000 kg, který je umístěn v hale ocelárny. Dále je v práci proveden výpočet zdvihových lan odlišného mostového jeřábu, pro možnost porovnání výsledků. Řešení obou příkladů zahrnuje výpočet provedený pomocí platných norem ČSN 27 0100, DIN 15020-1, FEM 1.001 a ČSN EN 13001-3-2. Dle dosažených výsledků jsou závěrem zhodnoceny postupy výpočtů a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Tomeš, Jakub ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu pro nosnost 10 000 kg. Práce obsahuje návrh základních částí zdvihového mechanismu – průměru lana, lanového bubnu a kladek. Součástí je také volba standardizovaných dílů, jako jsou elektrický motor, jeřábová převodovka, pružná spojka či bubnová brzda. Poslední kapitola je věnovaná pevnostnímu výpočtu lanového bubnu a výpočtu životnosti ložiska spolu s návrhem svarů a těsného pera. Výstupem bakalářské práce jsou výkresy svarku lanového bubnu a sestavy zdvihového mechanismu.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Julínek, Petr ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem základních parametrů zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena o maximální hmotnosti 16 000 kg. V práci se navrhuje průměr lan, rozměry lanového bubnu, rozměry kladek, elektromotor, převodovka, ložisko uložení. Jednotlivé kapitoly obsahují zdůvodnění volby jednotlivých zařízení.
Posouzení traverzy mostového magnetového jeřábu 15t
Bartušek, Filip ; Jelínek, Petr (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá některými částmi mostového magnetového jeřábu o jmenovité nosnosti 15 tun. Tento jeřáb je určen pro provoz v ocelárně k manipulaci se sochory pomocí magnetů zavěšených na traverze. Tato práce je zaměřena na návrh zdvihového a pojezdového ústrojí kočky, volbu jednotlivých komponent na základě příslušných norem a výpočtů. Dále je pak provedena kontrola magnetové traverzy z hlediska její únosnosti dle normy ČSN EN 13001.
Návrh horního nosníku dvousloupového regálového zakladače
Kuděla, Jan ; Kozok, Zbigněv (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem horního nosníku dvousloupového regálového zakladače. V úvodu práce je provedena rešerše skladovacích systémů a popis základních částí regálového zakladače. Dále je proveden návrh kladkového uspořádání s výpočtem lan, kladek a hřídelů a současně návrh kladkového uložení lanového vedení k protizávažím. Následuje návrh pohonu dvojice navijáků synchronizovaných elektronickým kardanem. V poslední části práce je provedena dynamická analýza pohybu zvedacího vozíku v závislosti na velikosti břemene a rozložení břemene s ohledem na dynamický účinek působení protizávaží.
Otočný sloupový jeřáb plnícího vozu koksárenské baterie
Hurník, Štěpán ; Plachký, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení otočného sloupového jeřábu plnícího vozu koksárenské baterie, který slouží k práci s kusovými břemeny, opravám a údržbě plnícího vozu a čištění stoupaček baterie. V první části této práce byla zvolena daná koncepce řešení. U této koncepce byla navrhnuta hlavní ocelová konstrukce jeřábu, která byla následně zkontrolována pevnostní analýzou pomocí MKP programu I-DEAS NX 11. Dále byl s využitím zadaných parametrů uskutečněn výpočtový návrh hlavních součásti zdvihového a pojezdového mechanismu. Závěrem této práce je uvedeno shrnutí výsledků zadaných cílů. Přílohu této práce tvoří výkres celkové sestavy jeřábu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.