Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika písemného projevu ve výuce cizích jazyků na českých středních školách se zaměřením na jazyk ruský
Malá, Alena ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Fenclová, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou výuky písemného projevu na českých středních školách se zaměřením na ruský jazyk. V teoretické části autor zmiňuje základy lingvistické, psycholingvistické a didaktické. Definuje písemný projev a mapuje jeho situaci v různých metodických směrech ve výuce cizích jazyků. Dále prezentuje požadavky na písemný projev v základních dokumentech: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio, mezinárodní zkoušky z ruského jazyka ТРКИ (Тест русского языка как иностранного) a česká státní maturitní zkouška z ruského jazyka. V praktické části nejprve podrobně analyzuje vybrané učebnice, které se využívají k výuce slohu na základních školách v Rusku a Česku a oba přístupy porovnává. Poté zkoumá vybrané učební soubory ruského jazyka české provenience, které se používají k výuce ruského jazyka v České republice, se zaměřením na cvičení vedoucích k rozvoji písemného projevu. Dále hodnotí výsledky získané z dotazníků, které byly zadány studentům ruského jazyka (absolventům středních škol) a učitelům, kteří ruský jazyk na středních školách vyučují. Cílem bylo zjistit jejich vztah k písemnému projevu v ruském jazyce a jejich praktické zkušenosti a problémy. Výsledkem práce jsou nově vytvořená cvičení na rozvoj písemného projevu pro ruský jazyk, pro úrovně...
Jazykové vzdělávání pro konkurenceschopnost absolventů ŠAVŠ - tvorba výukových modulů v německém jazyce s ohledem na soudobé trendy ve výuce odborného cizího jazyka
Žáčková, Martina ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Primárním záměrem této rigorózní práce bylo na základě studia odborné literatury a vlastních praktických zkušeností vypracovat nejefektivnější model výuky odborného cizího jazyka a jeho funkční uplatnění ve výuce. Součástí práce je zavedení a ověření nového koncepčního pojetí výuky vzhledem k specifickým cílům studijní skupiny, které vyplynuly z šetření na výzkumném vzorku respondentů studujících na Škoda Auto Vysoké škole (dále jen ŠAVŠ). Úvodní část práce tvoří báze teoretických východisek, která je nutná pro tvorbu výukového konceptu v odborném cizojazyčném vyučování. Jsou zde rozpracovány hlavní zásady vedení vyučovacího procesu, dále se tato část zabývá teoretickou rovinou výuky odborného jazyka a východisky tvorby sylabů pro danou výuku. Teoretická část je ukončena pojednáním o lingvodidaktických problémech při osvojování německého odborného jazyka. V praktické části jsou uvedeny návrhy nových metodických opatření, které vyplynuly z ověření a závěry empirického výzkumu, které zanalyzovaly požadavky potřeb praxe na jazykové znalosti nastupujících absolventů a nároky studentů ŠAVŠ na výukové materiály z hlediska motivačního v procesu učení se cizímu jazyku. V obou případech bylo použito dotazníkové šetření. Po shrnutí všech vstupů k dané problematice je nastíněn nový koncept výuky německého...
Katechetická práce s dětmi v Královehradecké diecézi CČSH
Klásková, Františka ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Tonzarová, Hana (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce se věnuje tématu katechetické práce s dětmi v Církvi československé husitské. Po uvedení do souvislostí líčí toto téma ze dvou úhlů pohledu. Nejprve se věnuje teoretické části katechetiky, která popisuje, jak má katecheze dětí teoreticky probíhat. Poté ukazuje, jak doopravdy probíhá v Královéhradecké diecézi CČSH. Tyto dvě části jsou shodně rozděleny do tří úseků. Porovnáním těchto úseků jsem dospěla k závěru, že ve fundamentální katechetice se praxe s teorií shoduje. Ve formální katechetice si v základních bodech též odpovídá, ale praxe zde spíše může inspirovat teorii, než aby teorie inspirovala praxi. V materiální části dochází k největším rozporům, a to především v oblasti materiálů, které CČSH (ne)nabízí. Neshoda v této materiální části katechetiky je zásadní, a pokud nedojde opět ke shodě, nemohou být vyřešeny problémy, se kterými se praxe potýká.
Odhady v matematice na základní škole
HRANÍČEK, Antonín
Tato diplomová práce s názvem Odhady v matematice na základní škole je vytvořena jako pomocný výukový materiál. Seznamuje čtenáře s pojmem matematický odhad a předkládá mu jeho základní dělení. Poskytuje názorné návody, jak odhady vytvářet a obsahuje i množství příkladů, které slouží k systematickému procvičování a trénování schopnosti odhadovat. Podoba jednotlivých příkladů navíc ukazuje, kde všude je možné, ale i vhodné odhadování rozvíjet. Ke konci celé práce jsou uvedeny i badatelsky orientované úlohy s požadavky odhadu.
Výuka rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole
HORKÁ, Šárka
Cílem diplomové práce je náhled do výuky rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole. První část práce se zabývá průzkumem výuky této problematiky na vybraných základních školách různých krajů České republiky. Další část tvoří kritická didaktická analýza dostupných učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ. Druhá část diplomové práce obsahuje vlastní návrh výukového materiálu s tematikou rasové a národnostní problematiky.
Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole
PŘIBYLOVÁ, Andrea
Téma diplomové práce je Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu hydrologie a oceánografie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů.Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování hydrologické a oceánografické náplně učiva a struktury učebnic.
Výuka geomorfologie na základní škole
TUHÁ, Lucie
Téma diplomové práce je Výuka geomorfologie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu geomorfologie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů. Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování geomorfologické náplně učiva a struktury učebnic.
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.