Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předpoklady zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v regionech
HOFFMANN, Jan
Cílem diplomové práce bylo na základě analýzy současné situace a trendů maloobchodního trhu navrhnout možnosti zvýšení konkurenceschopnosti spotřebních družstev, zlepšit tak jejich tržní postavení a dosáhnout požadované úrovně služeb zákazníků v českém maloobchodním prostředí. Zjištěné výsledky poukazují na shodu odpovědí zákazníků prodejen spotřebních družstev s ostatními zákazníky maloobchodního trhu, zejména na oblast zavádění moderních technologií v obchodě, které nejsou zákazníky zcela vyžadovány a raději by uvítali rozšíření stávajících maloobchodních služeb v podobě čitelných informací na obalech. Zákazníci prodejen spotřebních družstev kladně hodnotí možnost zavedení věrnostního programu, jež by bylo vhodné provést na centrální úrovni, aby daný věrnostní program byl dostupný všem zákazníkům prodejen spotřebních družstev. Implementací zjištěných a zároveň navrhovaných řešení by mohlo dojít k rozšíření stávající základy zákazníků prodejen spotřebních družstev a zlepšování jejich postavení na českém maloobchodním trhu.
Ekonomika a řízení vybraného podniku maloobchodu (Walmart)
PINCOVÁ, Kristýna
Předmětem bakalářské práce ?Ekonomika a řízení vybraného podniku maloobchodu? je zkoumání, analyzování prostředí, ve kterém maloobchodní řetězec působí a zhodnocení finanční situace podniku. První část práce zahrnuje teoretický základ dané problematiky, především vymezení základních pojmů z obchodu a maloobchodu. Druhá část zahrnuje analýzu amerického maloobchodu. V třetí části dochází k popisu společnosti Wal-Mart. Získané teoretické poznatky jsou aplikovány v rámci situační analýzy na společnost Wal-Mart.
Environmentální dopady plánované prostorové expanze velkoplošného maloobchodu v České republice v roce 2008
Nezávislé Sociálně Ekologické Hnutí - Nesehnutí, Brno ; Koželuh, Jiři
Výzkum hodnotil plánovanou prostorovou expanzi se zaměřením na environmentální vlivy. Odhalil, že současný systém plánování není udržitelný a vede ke vzniku sídelní kaše, nárůstům intenzit dopravy v nezanedbatelných měřítcích a k záboru volných ploch. Dokládá, že neexistence či neúčinnost regulací je nebezpečná jak pro životní prostředí, tak potenciálně i pro vybavenost měst obchodem a službami. Výzkum uvádí, že je třeba hledat účinná opatření k posílení regulačních mechanismů, která jsou popsána v kapitole 5, ale zabývají se pouze regulací z pohledu ochrany životního prostředí. Aby tato regulace byla účinná, je nezbytné přijmout další opatření, které poskytnou nástroje pro regulaci obecním samosprávám a ke kooperaci krajských samospráv a ministerstev. Je nezbytné zabývat se také omezením ekonomické moci maloobchodních řetězců, která zahrnuje mimo jiné podporu drobných obchodníků a výrobců či omezení otevírací doby. Návrh těchto opatření přesahuje rozsah tohoto výzkumu. Výzkum poukazuje na nutnost rychlého zásahu.
Nákupní řetězce - nové výzvy: Geografie - územní plánování - ekologie - lidská práva - lokální ekonomika - účast veřejnosti - samospráva - média - občanská společnost
Nezávislé Sociálně Ekologické Hnutí - Nesehnutí, Brno
Sborník obsahuje práce: Pavel Bednář: Internacionalizace a trendy maloobchodu v ČR, Jana Spilková: Proměny nákupního chování českých zákazníků, Jiří Koželuh: Územní plánování a prostorová expanze maloobchodu, Jana Koukalová: Diskriminace a systémové porušování práv zaměstnanců obchodních řetězců, Stanislav Kutáček: Penězům na stopě, Eva Slavíková: Kauza Hobby Market - případová studie, Michael Bail - Pavel Ehrlich: Výzkum preferencí obyvatelstva městské části Brno-Ivanovice ohledně stavby Hobby marketu, Jaroslav Hrdina - Karolina Krátká: Lokální kampaň proti nekoncepční výstavbě supermarketů na Tišňovsku, Martin Hyťha: Kácení kolem supermarketů Lidl a možnost řešení sporných kauz uzavřením smlouvy, Vít Kouřil - Lenka Sedláková: I padlý strom vrhá stín, Milan Štefanec: Účast veřejnosti v rozhodovacích procesech v případech výstavby velkých nákupních center. Výzkum byl podpořen v rámci finančního mechanismu EHP, Nadace občanského rozvoje Norských fondů a Ministerstvem životního prostředí.
Analýza privátních značek v prostředí českého retailingu
Křepelová, Soňa ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza privátních značek a vnímání privátních značek ze strany spotřebitelů. Teoretická část se zabývá značkami, strategickým řízením značek, privátními značkami, vývojem na světovém a českém trhu. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu výrobků privátních značek a výzkumu mezi koncovými spotřebiteli. Na základě analýzy je navrženo doporučení obchodním řetězcům ke zvýšení podílu privátních značek na celkových prodejích.
Retailing v Bělorusku
Biazrukaja, Aksana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
V diplomové práci věnuji svoji pozornost vývoji maloobchodu v Bělorusku v posledních letech a možnostem vstupu na běloruský trh zahraničních retailerů. Nejprve jsem se zabývala popisem aktuální situace v Bělorusku, a to jak ekonomické tak politické. Následně jsem pokračovala popisem maloobchodního trhu, jeho základních ukazatelů, nejpoužívanějších způsobů prodeje a druhů prodejen a marketingovou komunikací. Popsala jsem spotřebitelské chování běloruského zákazníka a možnosti vstupu na běloruský maloobchodní trh zahraničních sítí.
Možnosti rozšiřování obchodních služeb v rámci skupiny COOP
HOFFMANN, Jan
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení poskytovaných služeb skupiny COOP a navržení možností jejich rozšíření za účelem zvýšení konkurenceschopnosti na trhu. Teoretická část je věnována oblasti spotřebního družstevnictví, od jeho vzniku až po současnou situaci na českém maloobchodním trhu v návaznosti na charakteristiky trhu, zákazníka a nabízené produkty. Na základě získaných dat z projektu Vize skupiny COOP byla vypracována vlastní práce prostřednictvím dotazníkového šetření týkajícího se hodnocení současných služeb a možností jejich rozšíření. Dosažené výsledky jsou z části totožné se strategií skupiny COOP. Respondenti dotazníkového šetření by zejména uvítali rozšíření stávajícího sortimentu a umístění technologických zařízení do prodejen za účelem zjednodušení nákupu. Dalším výsledkem vlastní práce je otevřenost zákazníků k zavádění bonus programů, které zákazníkům umožňují čerpání určitých výhod při nákupu zboží. Implementací navrhovaných řešení získá skupina COOP stálý okruh zákazníků a posílí tak svou dosavadní pozici na maloobchodním trhu.
Systém řízení a ekonomiky vybrané maloobchodní jednotky
JANDOVÁ, Tereza
Předmětem bakalářské práce Systém řízení a ekonomiky zvolené maloobchodní jednotky je zhodnocení současného stavu systému řízení a ekonomiky společnosti PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA, s. r. o. Na základě této analýzy jsou identifikovány silné a slabé stránky společnosti a stanovena možná opatření a návrhy vedoucí ke zlepšení. První část práce zahrnuje teoretický základ dané problematiky, především vymezení základních pojmů z obchodu, maloobchodu a finanční analýzy. V druhé části jsou pak získané teoretické poznatky dané problematiky aplikovány.
Strategie malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu
Čiháková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je představit obchodní strategii malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu. Pozornost je nejprve věnována samotnému maloobchodu, jeho definici a také klasifikaci, jež používá Český statistický úřad. Tato problematika je doplněna o porovnání ekonomických ukazatelů velkých a malých firem činných v oblasti maloobchodu v České republice. Práce se dále zabývá strukturou maloobchodních firem a uvádí konkrétní příklady největších společností a aliancí operujících na českém trhu. Další část práce je potom zaměřena na obchodní strategii, jež tyto společnosti a aliance aplikují. Jejich obchodní strategie je následně konfrontována se strategií malé prodejny zapojené pod obchodní značku SPAR, které se věnuje hlavní část této práce. Základní fakta o prodejně a popis její strategie je doplněn o výzkum spokojenosti zákazníků s prodejnou.
Vývoj maloobchodu v ČR po roce 1993
Nymsa, Jakub ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Práce na základě dostupných statistických údajů a výsledků agenturních šetření zachycuje hlavní vývojové trendy odvětví maloobchodu a maloobchodní sítě v České republice spolu se změnami postavení českých obchodníků a nákupního chování spotřebitelů od roku 1993 do současnosti s přesahem do roku 2010.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.