Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky
Gröger, Roman ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje práci letadlových pístových pohonných jednotek a jednopákové systémy jejich ovládání. V první části jsou popsány charakteristiky pístových motorů a jejich regulační veličiny. Druhá část popisuje práci pístových motorů se stavitelnou vrtulí. Třetí a čtvrtá část pojednává o jednopákových systémech ovládání pístové pohonné jednotky, uvádí jejich porovnání a možné problémy vznikající při jejich ovládání.
Návrh energetických systémů využívajících vodík jako palivo
Slováček, Adam ; Kermes, Vít (oponent) ; Houdková, Lucie (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je shromáždit poznatky v oblasti výroby a využití vodíku. V této práci je část věnovaná srovnáním doposud existujících procesů výroby vodíku, kde převážnou většinu zaplňují fosilní paliva. Další část je věnována podkladů k nové studii založené na několika vybraných patentech a pokusu o provedení experimentu slibujícího novou metodu rozkladu vody. Na základě dostupných dat bude provedena energetická bilance a navrženy energetické systémy využívající vodík jako palivo. Závěrem jsou zhodnoceny budoucí možnosti v oblasti vodíkové energetiky.
Prodlužovače dojezdu elektromobilů
Kroupa, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o prodlužovačích dojezdu elektromobilů se zaměřením především na pístové spalovací motory. V první části jsou naznačeny důvody použití prodlužovače dojezdu a je také vysvětlen princip použití této koncepce v pohonné soustavě elektromobilu. Dále jsou stanoveny požadavky na spalovací motor sloužící jako prodlužovač dojezdu a z nich vyplývající parametry pro jeho vývoj. Druhá část práce pojednává o motorech konkrétních výrobců. Tři motory jsou rozebrány podrobně s důrazem především na vývoj, technické parametry a provozní režim. Jsou uvedeny i další prodlužovače s jejich základními parametry. V závěru je zmíněn přínos prodlužovačů dojezdu a je nastíněn další možný vývoj v této oblasti.
Paroplynová elektrárna s spalovacími motory
Kubik, Martin ; Caha, Tomáš (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování a výpočet technologického schématu pro paroplynovou elektrárnu s pístovými motory spalující těžký topný olej. Jsou analyzovány požadavky pístových motorů na úpravu TTO a je navržen technologický postup přípravy paliva. Součástí práce jsou analýzy vhodnosti umístění, možnosti provozu a také variantní řešení teplárny s pístovými motory. Výhodnost variant je posouzena v ekonomickém modelu při uvažování elektrárny jako zdroje v základním zatížení a poskytující podpůrné služby. Výsledky mají sloužit pro posouzení realizovatelnosti investičního záměru.
Možnosti konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulový
Skládal, Zdeněk ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulové motory Walter M601 nebo Pratt & Whitney Canada PT6. Práce se zaměřuje na finanční analýzu vlastního provedení přestavby, potřebných prostředků pro certifikaci, schválení do provozu v České republice a stanovení návratnosti investice. Dále se zabývá vypracováním návrhů letových a výkonových charakteristik, provozních nákladů pro oba navrhované motory a porovnáním se současnými charakteristikami a provozními náklady.
Termodynamika turbovrtulových motorů
Halama, Tadeáš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou termodynamiky turbovrtulových motorů. V úvodu je čtenář seznámen s historií leteckých motorů, po které následuje porovnání pístových a turbovrtulových motorů. V této části je také popsán princip práce těchto motorů, jejich hlavních charakteristik a především výhod. Hlavní část práce je věnována samotné termodynamice turbovrtulového motoru, hlavně z hlediska algoritmu výpočtu. V této části nebylo opomenuto odvození vztahu pro tahovou sílu vrtulového pohonu. Poslední část popisuje současné vývojové trendy při navrhování a samotné konstrukci letadlových pohonných jednotek spolu s přednostmi turbovrtulového pohonu.
Unconventional design for internal combustion engines
Šenkýř, Miroslav ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The work is focused on unconventional concepts for internal combustion engines, namely, internal combustion engines of unusual structures. These are the engines that have different shapes of combustion chamber, shapes of shafts and specific output from the conventional concepts. This paper describes an unconventional engines as the Wankel engine and the Nutating engine. The work explains the construction, operating principle, advantages and disadvantages. Due to the continuous improvement of structures of these engines they have the future prospects in the aviation industry.
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
Pístové motory letadel
Nepraš, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem pístových motorů letadel. Pozornost je věnována známým, netradičním nebo jinak zajímavým konstrukcím pístových leteckých motorů převážně z období druhé světové války. Před samotným popisem konkrétních pístových motorů je zařazena část, která pojednává o historickém vývoji a část o vrtulích. V další části je uvedeno rozdělení a hlavní požadavky na pístové motory letadel. Hlavní část práce tvoří vybrané pístové motory, jejich popis a technická data.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.