Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení snímků pořízených pomocí UAV
Martináková, Veronika ; Setnický, Viktor (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím bezpilotních prostředků (UAV) pro účely fotogrammetrie a mapování. V první části je popsán bezpilotní systém použitý při snímkování, legislativní omezení vyplývající z provozu UAV, plánování a realizace letu. Druhá část je orientovaná na zpracování výsledků, konkrétně na testování přesnosti dat získaných z bezpilotního prostředku v kombinaci s GNSS modulem a bez něj. Data jsou vyhodnocena ve 3. třídě přesnosti dle ČSN 01 3410 Mapy velkých měřítek – základní a účelové mapy. Přiblíženy jsou i teoretické základy, z nichž práce vychází. Cílem práce je poukázat na efektivní využití GNSS modulu Emlid Reach a bezpilotních prostředků v geodézii.
Design multikoptéry
Picek, Matěj ; Pelikán, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zaměřil na návrh elektrické multikoptéry pro běžné a pokročilé uživatele. Hlavním záměrem bylo přinést jednoduché a praktické řešení dronu, které bude odpovídat současným funkčním a estetickým standardům průmyslového designu v leteckém průmyslu. Celý koncept dronu je navržen tak, aby jeho uživateli co nejvíce zpříjemnil a zefektivnil používání a přenos. Díky své jednoduchosti, malým rozměrům a skladné konstrukci dron zabere minimální prostor při přepravě a je téměř okamžitě připravený k použití.
Quadrocopter - stabilizace polohy pro autonomní let
MRÁZEK, Aleš
Bakalářská práce se zabývá obecnou problematikou autonomního letu multikoptér v prostoru. V práci je problematika rozdělena do několika dílčích částí, které jsou následně popsány. Pro demonstraci možného řešení je použita vývojová platforma Crazyflie a senzor Kinect spolu s knihovnou počítačového vidění OpenCV.
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Řízení stability kvadrokoptéry
Nejedlý, Jakub ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Dílo pojednává o fyzikálních zákonech ovlivňujících chování kvadrokoptéry jako mobilního robota. Popisuje metody řízení pohybů a stability. Výsledkem teoretické analýzy práce je vytvoření simulačního modelu. Dále zachycuje praktický vývoj software řídící jednotky reálného stroje se samostatným závěrem, srovnání simulačních a praktických experimentů a popis pracovního postupu tvorby fyzikálního systému.
Možnosti rozvoje a zajištění bezpečnosti dálkově řízených letadel (RPAS) v ČR
Habrnal, Lukáš ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Hodaň, Viktor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje a zajištěním bezpečnosti dálkově řízených letadel (RPAS) v ČR. Práce je rozdělena do 3 hlavních částí: legislativní, technické a bezpečnostní. V legislativní části najdeme současné a připravované předpisy pro RPAS. Technická část popisuje vývoj bezpilotního letectví až k dnešním civilním RPAS, které jsou popsány na příkladech používaných v ČR. V poslední části je věnován prostor oblastem, které, především z bezpečnostního hlediska, omezují rozvoj RPAS.
Multicopter Attitude Estimation Using Dynamic Model
Baránek, R.
The paper is focused on attitude estimation of multicopters. Specifically the use of dynamic model of multicopter in the attitude estimation algorithm is investigated. The examined algorithm is compared to the standard algorithm GPS-INS, which do not need any information of the vehicle dynamics. Both algorithms are tested in simulations. The use of dynamic model provides bounded errors of attitude estimates even without GPS measurements. The drawback is the need for a good dynamic model of the multicopter and its parameters.
Multicopter - dynamický model
Musil, Filip ; Němeček, Jakub (oponent) ; Kraus, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce Multicopter - dynamický model se zabývá základními principy letu multicopteru a určováním jeho polohy v prostoru. Další část práce je věnována rešerši možných metod sestavení dynamického modelu a její následné implementaci v prostředí Matlab/Simulink. Cílem této práce je vytvoření zjednodušeného dynamického modelu multicopteru, který má za cíl přiblížit chování letounu v reálném prostředí.
Návrh a realizace řídicího systému vzdušného průzkumného prostředku
Šnajder, Patrik ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámení se s vícerotorovými létajícími prostředy typu multicopter, dále návrh a praktická realizace řídicího systému leteckého vícerotorového prostředku za účelem vzdušného průzkumu. Řídicí systém by měl v prostoru zjistit náklon a natočení multicoptery a tím zajistit její stabilizaci. Seznámení se s elektronickými komponenty nutnými pro let vícerotorových prostředků. Praktické měření charakteristik akčních členů a pro tento účel vytvořit experimentální přípravek.
Létající robot pro geofyzikální účely
Mocek, Jurij ; Veverka, Petr (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout konstrukční řešení pro dálkově řízený létající stroj s důrazem na svislý start, vznášení se na jednom místě a svislé přistání. Jedna část práce je věnována měření tahu. Ke konci se zabývá řešením konstrukce létajícího robota.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.