|
Internetová reklama a její právní aspekty
Petrova, Evgeniia ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá právními aspekty internetové reklamy. Jejím cílem je zjistit právní úpravu internetové reklamy a porovnat s právními předpisy v Rusku. Také zjistit efektivnost této úpravy a zároveň posoudit, zda dostatečně chrání spotřebitele. Dále se dotknout problematiky spammingu, prozkoumat jeho přínosy pro výrobce či prodejce i negativa pro spotřebitele, a také porovnat právní úpravy v této oblasti v České republice a v Rusku.
|
|
Změna právní formy podnikání ze společnosti s ručením omezeným na akciovou společnost
ČERVENCOVÁ, Barbora
Bakalářská práce pojednává o změně právní formy podnikání ze společnosti s ručením omezeným na akciovou společnost. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První část je věnována nejdůležitějším poznatkům souvisejícím s daným tématem. Praktická část obsahuje konkrétní příklad této změny u vybrané společnosti. Proces transformace je rozebrán na jednotlivé kroky, které předcházejí úspěšné přeměně. Pro naplnění daného cíle jsou dále vyhodnoceny právní, účetní i daňové aspekty související s přeměnou vybrané společnost s ručením omezeným na akciovou společnost v podmínkách České republiky.
|
|
Digitálna knižnica 2013
Pejšová, Petra ; Vyčítalová, Hana
Účelem zahraniční cesty byla účast PhDr. Petry Pejšové a Mgr. Hany Vyčítalové na konferenci Digitálna knižnica 2013, která se konala od 15. dubna 2013 do 17. dubna 2013 na Slovensku v hotelu Družba v Jasné pod Chopkom. PhDr. Petra Pejšová zde 17. 4. 2013 přednesla příspěvek s názvem „Jak využít citační manažery pro spojení publikační činnosti a šedé literatury?“, ve kterém seznámila účastníky konference s možností, jak zlepšit služby repozitáře pomocí zapojení citačních manažerů.
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |
|
Právní aspekty splavnění Vltavy v jižních Čechách
MACHART, Ondřej
Cílem bakalářské práce je zanalyzování právních aspektů projektu splavnění Vltavy v jižních Čechách, zejména právní vztahy vznikající ze smlouvy o dílo ve výstavbě, jež byla uzavřena během projektu a porovnat některé vybrané části této smlouvy s §536 - §565 obchodního zákoníku, jež smlouvu o dílo upravují. Dalším cílem je zanalyzovat financování celého projektu, především z pohledu Operačního programu Doprava Evropského fondu pro regionální rozvoj.
|
|
Právní aspekty ústavní výchovy v dětském domově
BADÁŇOVÁ, Petra
Bakalářská práce poskytuje aktuální souhrn informací v oblasti aspektů ústavní výchovy ve světle veřejné kritiky a připravovaných legislativních změn, a jejich možné přijetí v praxi. Šest na sebe navazujících kapitol této práce analyzuje současný systém náhradní péče, jak charakteristikou výkonů s ním úzce spojených, tak i působností všech složek v systému ústavní výchovy, přičemž je následná pozornost v souvislosti se zmíněnými body zaměřena na rozbor kritických aspektů a s tím spojenou možnou nápravu v podobě transformace tohoto systému, která právě ústí v přepracování stávající právní úpravy. Výzkumná část práce prostřednictvím kvantitativního výzkumu reflektuje skutečnost, že dětské domovy vítají přijetí navrhované novely zák. č. 109/2002 Sb., ačkoliv nejsou ještě v mnoha bodech schopna přizpůsobit svoji činnost v souladu s těmito připravovanými legislativními změnami, a to zejména v bodech vyžadujících součinnost při výkonech multidisciplinárního charakteru a materiální podporu státu.
|
|
Právní postavení společníka v s. r. o.
Vaněčková, Karolína ; Kalinová, Miluše (vedoucí práce) ; Koucká, Jiřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o právním postavení společníka ve společnosti s ručením omezeným. V úvodní části definuje základní charakteristiky s.r.o. v ČR. Dále se zaměřuje na osobu společníka - kdo a jak se může společníkem stát. Stěžejním bodem práce je část věnovaná právům a povinnostem společníka. V závěrečné kapitole jsou shrnuty způsoby ukončení účasti na s.r.o.
|
|
Product placement a jeho právní aspekty
Antonova, Antonina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Filip (oponent)
Diplomová práce upravuje problematiku product placementu v České republice a jeho právní aspekty. Product placement je rozebrán jak z hlediska marketingového, tak i z právní stránky. Práce se zabývá právními předpisy, jejichž ustanovení dopadají na product placement. Dále jsou uvedeny příklady výskytu product placementu v české právní praxi. Autorka uvádí své vlastní návrhy a doporučení úpravy této problematiky.
|