Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,313 záznamů.  začátekpředchozí16310 - 16313  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

Analýza sociálního a ekonomického rozvoje obce Mikulov
Čada, Ondřej ; Husák, Jakub (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálního a ekonomického rozvoje obce Mikulov, která leží v Jihomoravském kraji. Úvodní teoretická část vymezuje základní pojmy, kterými jsou veřejná správa, samospráva, charakteristika obce a jednotlivé orgány obce. Dále práce přibližuje regionální rozvoj a podrobně vysvětluje regionální politiku v EU a v ČR. V závěrečné kapitole teoretické části jsou uvedeny jednotlivé koncepty místního rozvoje. Počátek druhé praktické části je věnován základní charakteristice obce Mikulov včetně historie území. Stěžejní částí diplomové práce je analýza současné sociálně ekonomické situace Mikulova se zaměřením na demografickou charakteristiku, ekonomické prostředí, trh práce, občanskou vybavenost, kulturu, sport a volný čas, cestovní ruch, dopravní a technickou infrastrukturu a životní prostředí. Závěry vyplývající z jednotlivých oblastí jsou zobrazeny v souhrnné SWOT analýze. Na závěr práce jsou identifikované klíčové návrhy oblastí rozvoje Mikulova.

Jazykové prostředky francouzštiny v oblasti kulinářství a jejich didaktické využití
Pauerová, Eva ; Špaček, Jiří (oponent) ; Loucká, Hana (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na francouzské jazykové prostředky komunikativní oblasti kulinářství na základě rozboru psaných textů, konkrétně kuchařských receptů, jídelních lístků a publicistických textů obsahujících rady o zdravé výživě. Je rozdělena do dvou základních částí. První část se věnuje typologickému vymezení daných textů a je dále rozdělena do tří oddílů. Nejprve se zabývá kuchařskými recepty, poté texty s radami o výživě a nakonec jídelními lístky. V každém oddílu je nejprve proveden rozbor typu textu z hlediska komunikativní situace, kde jsou sledovány pragmatické podmínky produkce textu se zaměřením na cílového adresáta a prostředky, kterými jsou vyjádřeny komunikativní funkce. Následuje část věnovaná organizaci diskurzu, tedy konkrétním použitým slohovým postupům. Obecný rozbor je zakončen analýzou jazykových prostředků, a to morfosyntaktických i lexikálních. Na závěr je věnován prostor několika konkrétním textům daného typu, na které je použit stejný postup, tedy rozbor zaměřený na pragmatickou rovinu, diskurzivní rovinu a jazykové prostředky.

Nasazení ITIL v malé a střední firmě
Pelcman, Jan ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Práce se zabývá možnostmi nasazení metodiky ITIL a jejích metod best practice v prostředí malých a středních firem. Hlavním cílem je dokázat, že tato metodika je použitelná nejen ve velkých podnicích a korporacích, ale právě i v sektoru malých a středních firem. První část práce definuje pojem malý a střední podnik a jeho specifika, dále se zabývá definicí základních pojmů, se kterými se pracuje dále v textu, jako je služba, proces, best practice atd. Dále demonstruje důležitost řízení informatiky a některé přístupy k řízení. V druhé části je popsána samotná metodika ITIL, její charakteristické znaky a stručná historie, dále se hovoří o určení a obsahu jednotlivých knih ITIL s důrazem na knihy věnující se provozu IT služeb. Třetí část se věnuje nasazení ITIL v sektoru malých a středních firem, podmínkám implementace ITIL, postupem samotné implementace a navrhuje klíčové procesy nezbytné pro IT malé a střední firmy. Dále definuje přínosy nasazení ITIL i omezení a překážky implementace v tomto sektoru. Poslední část se zabývá implementací procesu Incident Management v konkrétní SMB firmě, popisuje stav před a po zavedení procesu. Věnuje se také podpůrnému softwarovému nástroji tohoto procesu, jeho možnostmi a s ním spojenými náklady. Nakonec na průzkumu spokojenosti zaměstnanců této firmy dokazuje, že zavedení tohoto procesu a jeho podpůrného SW nástroje se pozitivně odrazilo na vnímání IT podpory mezi vedením firmy a jejími zaměstnanci.

Analýza procesu vstupu firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy
Žáčková, Veronika ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem vstupu španělské firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy s jejími klíčovými produkty - klasickým lízátkem Chupa Chups a bonbóny Smint. V práci je nejprve společnost představena a zasazena do konkurenčního prostředí, poté se práce věnuje formám a chronologii vstupů do jednotlivých zemí a nakonec práce analyzuje mezinárodní marketingovou strategii společnosti Chupa Chups. V práci jsou analyzovány také problémy, se kterými se společnost v procesu vstupu na mez. trhy potýkala.