Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,190 záznamů.  začátekpředchozí16173 - 16182další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Srovnání vybraných dopravních systémů Amsterdamu a Prahy
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preference, tarify a prostorové uspořádání, integrovaný dopravní systém a prostředky používané v hromadné dopravě. Cílem praktické části je analýza základních data z historie, dopravních a tarifních systémů, používaných jízdenek a druhů dopravních prostředků. Třetí část pak srovnává dopravní systémy obou měst.

Analysis of the railway transportation in New York City
Krupa, Stanislav ; Melechovský, Jan (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Kolejová doprava v městě New York je jedna z nejstarších a nejrozsáhlejších na světe. Základním nosním systémem městské přepravy je právě metro, nebo taky "Subway", které vzhledem na vysokou hustotu obyvatelstva plní nezbytnou roli při pohybu osob na území Manhattanu, Bronxu, Queens a Brooklynu. Samotný systém se napájí na příměstské a specifické druhy přepravy, co zvyšuje jeho přepravní proud a radí mezi nejvíc vytížené systémy kolejové přepravy na světě. Budoucnost metra se nese v znamení rozšiřování tratí a výstavby úplně nové linky T. Významným momentem je i současná hospodářská krize, která nutí správní a plánovací orgány metra v New Yorku přehodnotit investiční záměry. Celkově systém operuje spolehlivě, čelí ale početným výzvám v budoucnosti, aby zabezpečil přepravu pro víc než 8 mil obyvatel města.

Analýza MHD v Moskvě
Romanova, Ksenia ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se pokusila popsat systém MHD v Moskvě. První část práce je teoretická. Při psáni této časti jsem používala odbornou literaturu, především "Osobní přeprava" a "Dopravní procesy v cestovním ruchu" . Ve druhé časti práci popisuji současný stav MHD v Moskvě. Tady charakterizuji jednotlivé systémy veřejně dopravy ve městě. Popisuji sítě, dopravní prostředky, vozovny, nejdůležitější dopravní uzly, systém kontroly, tarifní systém a dopravní společnosti působící v Moskvě. Poslední část mé práce obsahuje informace o budoucím vývoji veřejné dopravy ve městě.

Problematika MHD v Českých Budějovicích
Čarková, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
- teoretická část - MHD základní charakteristika - infrastruktura v MHD - dopravní prostředky - dopravní procesy - význam MHD a ID - turistický provoz - dopravní ceniny - praktická část - historie - Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. - vozový park - integrovaná doprava - tarify a ceny - linky a tratě - problémy MHD v ČB

Možnosti současných velkoměst v kulturogické perspektivě. Příklad Paříže
Kozel, Petr ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Ortová, Jitka (vedoucí práce)
V následujfci práci se budeme zabývat vztahem člověka a jeho prostředi. Teoretický rámec zde bude tvořen převážně urbánnf ekologii a zároveň teorii architektury a urbanismu. Právě dvě posledně jmenované disciplfny, architektura a urbanismus, jsou dle našeho názoru zcela zásadni pro existenciálni rámec lidského bytí. Vycházime z konstatováni, že většina lidstva žije a hlavně bude žit v urbanizovaném prostředí. Člověk v současném světě masové komunikace, fragmentované společnosti, nejasnosti vlastni identity a dalšfch problémů je konfrontován s prostředim, v němž se nedokáže plně orientovat. Jedna ze základnfch lidských potřeb je však právě potřeba porozuměni okolnimu světu, touha po pochopeni vztahů mezi člověkem a jeho okolfm (srov. Ortová, 1999). 5 Člověk si vytváří prostředí, ve kterém existuje, města a architekturu, z pochopitelných utilitárnfch důvodů, jako je přístřeší, prostor pro práci, soužití s ostatními lidmi atd. Ačkoli jsou samy o sobě tyto důvody utilitární, jejich vymezení, strukturace, je uchopitelná pouze v rámci celku lidského života a kultury. Potřeba střechy nad hlavou je univerzální a vychází z fyziologické konstituce člověka. Každá historická epocha ovšem vytváří střechu nad hlavou jinak, protože se mění představa o pojmu bydlení a o jeho formě, významu a smyslu. Jakým způsobem se...

Porovnání systémů MHD v Hradci Králové a Pardubicích
Hůlková, Romana ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Chovancová, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o všech důležitých ukazatelích v městské hromadné dopravě ve dvou městech. Pozornost je věnována hlavně uspořádání linek, jízdních řádů, označníkům zastávek, vozovému parku a informačním centrům. Porovnání těchto ukazatelů umožňuje zjistit zda mají porovnávaná města podobné systémy městské hromadné dopravy, či zda jsou mezi nimi nějaké zásadní rozdíly. Pokud došlo ke zjištění, že zde rozdíly existují, je také vysvětleno čím jsou způsobeny.

Sociální a ekonomická analýza rozvoje města Špindlerova Mlýna
Kroftová, Tereza ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Socioekonomickou analýzu zaměřím na současné období. Hlavním bodem rozvoje je cestovní ruch, který je podporován přeshraničními projekty. Zhodnotím projekty, které jsou zaměřeny na zlepšení infrastuktury. Budu se zabývat otázkami financování a využitím Evropských fondů. V další části práce se zaměřím na spolupráci mezi pěti českými a pěti polskými obcemi, která má za cíl vytvořit "krkonošský turistický koridor". Zpracuji dotazník na téma spokojenosti obyvatel. Ve své práci zhodnotím investice roku 2008 a strategický plán rozvoje roku 2007 až 2010, který je soustředěn především na zlepšení občanské vybavenosti, rozvoj infrastuktury a zpracování nového územní plánu. V poslední části zmíním problém výstavby nového vysokohorského střediska, proti kterému stojí Krkonošský národní park. Tento projekt překračuje hranice chráněného území a velmi zasahuje do Národního parku.

Problematika život ohrožujících stavů v akutní medicíně
KELBLOVÁ, Kateřina
Problematika život ohrožujících stavů v akutní medicíně Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak sestry na pracovišti intenzivní medicíny v průběhu výkonu svého povolání zvládají a prožívají nejčastější krizové situace. Teoretická část obecně charakterizuje akutní péči, její členění na tři stupně, personální vybavenost lůžek, vzdělání a kompetence sester, které v tomto oboru pracují. Také podrobněji popisuje možné akutní, život ohrožující stavy, které mohou vyústit až v náhlou zástavu oběhu. Popsány jsou zde i specifika kardiopulmonální resuscitace ve zdravotnickém zařízení a stres, který k tomuto oboru patří. Pro dosažení výše zmíněného cíle byly stanoveny celkem 4 dílčí cíle: Zjistit míru připravenosti sester na těchto odděleních pracovat. Zjistit, zda ovlivní specializační studium připravenost na krizové situace. Zjistit, zda se mění postoj sester ke krizovým situacím po uplynutí určité doby praxe. Zjistit prožívání a zvládání krizových situací u sester v tomto oboru. Praktickou částí této práce je zrealizovaný kvalitativní výzkum formou polostandardizovaných rozhovorů s osmi sestrami a následná obsahová analýza, která byla zpracována pomocí techniky otevřeného kódovaní. Stanoveno bylo 23 kategorií a u některých byly stanoveny ještě podkategorie. Pro lepší přehlednost u kategorií 2,3,7,9,10 a 19 byla data vložena do kategorizačních tabulek. Prokázalo se, že polovina sester, které uvedly SZŠ jako jediné absolvované studium ho hodnotí jako nedostačující v přípravě; pouze jedna ze sester, která již absolvovala specializační vzdělání, se cítila připravená na jednotce intenzivní péče pracovat. Částečnou připravenost uvedla sestra s absolvovaným studiem na vyšší odborné škole. Míru připravenosti lze hodnotit i dle pocitů popisovaných sestrami v době těsně po nástupu na oddělení intenzivní péče. Pouze jedna uvedla, že se cítila dobře, ostatní popisovaly strach a stres. Z toho plyne, že sestry nejsou těsně po nástupu na oddělení intenzivní péče dostatečně teoreticky připraveny a zažívají jisté potíže, např. stres. To vede k hypotéze č.1: Po nástupu na oddělení intenzivní péče nejsou sestry dostatečně teoreticky připraveny. Ukázalo se, že specializační studium absolvovalo celkem 6 sester, jedna ho dokončila již před nástupem na JIP a u jedné studium právě probíhá. Všechny sestry toto studium vidí jako prospěšné a uvádí, že se nyní cítí připravené; pouze sestra, která nemá absolvované žádné studium v oboru intenzivní péče se necítí být na krizové situace v současné době připravena. Z výzkumné otázky vzešla hypotéza č.2: Specializační studium má pozitivní vliv na zvládání krizových situací sestrami. K dosažení třetího cíle se porovnalo zvládání krizových situací na začátku praxe a v současné době. Totožné odpovědi v obou kategoriích měly tři sestry. Dvě neuvedly žádné stavy jako krizové a pro jednu je boj o pacientův život stále zatěžující situací. Dvě sestry vyměnily resuscitaci za žádné krizové situace, konflikty na pracovišti uvedla jedna a zbylé dvě popsaly jen nevýznamné změny. Při přímém dotazování však sestry, kromě jedné, uváděly, že délka praxe má pozitivní vliv na zvládání krizových situací. Délka praxe a určitá ritualizace výkonů zvyšuje u sester pocit klidu a jistoty, ne vždy ovšem kvalitu poskytované péče. Cíl čtyři zjišťovala výzkumná otázka: Jaké pocity mají sestry při řešení krizových situací? Nejčastěji rozvahu a klid, pak racionální myšlení, rychlost v rozhodování a určitou formu stresu. Při dotazu na možné důvody k odchodu z oddělení, sestry často zmiňovaly problémy v managamentu, kolektivu a mezilidských vztazích; úplně spokojeny jsou v zaměstnání pouze dvě. Z odpovědí vyplynulo, že sebekontrola hraje v krizových situacích velkou roli. Výsledky této bakalářské práce by mohly být inspirací pro manažery v ošetřovatelství.

City logistika a problémy velkých aglomerací - New York City
Zaoralová, Lenka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit podobu city logistiky a dopravní obslužnosti New York City a vymezit základní problémy s ní spojené. Teoretická část se zaměřuje na obecná východiska distribučních procesů, logistických technologií založených na dopravě a koncept city logistiky obecně. V praktické části je potom okomentován stav a trendy v osobní nákladní dopravě, distribuci zboží a skladování v newyorském regionu, největší problémy dopravní obslužnosti aglomerace a strategie jejich řešení. Závěr obsahuje shrnutí a doporučení.

Diagnostika dětí s mentálním postižením (regionální studie)
Drobná, Veronika ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
The diploma thesis focuses on one of the most difficult factors of human life: facing a fatal situation, such as a personal loss and/or serious psychic problems. These situations fall into category of existential trauma. Firstly, the thesis deals with the existential trauma from a theoretical point of view. Examples of different types of crises and appropriate therapies are given. Most of them are well-known and documented, therefore more space have been given to two not such widespread approaches. Namely, The In-depth Aberactive Psychotherapy and The Return along the Trace of Time. The second part of the thesis is practical, consisting of five case studies. In the form of dialogue, the trauma of individual persons is introduced, followed by the description of particular solutions. First two clients have not undergone any therapy, the second two have solved their situation with the help of the two methods mentioned above. The last chapter of the thesis contains the comparison, summary and evaluation of all cases.