Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Environmentální vzdělání a environmentální chování v rozvoji regionu
Trávníčková, Klára ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělání a environmentálního chování pro rozvoj Ústeckého kraje a navržení východiska k této problematice. Dílčím cílem je zjištění úrovně environmentálního vzdělávání na středních školách a mezi veřejností. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod analýzy, syntézy a komparace. Praktická část práce je založena na kvantitativním i kvalitativním sociologickém šetření. Kvantitativní šetření bylo provedeno prostřednictvím dotazníků mezi studenty středních škol a veřejností z Ústeckého kraje. Kvalitativní průzkum byl proveden mezi aktéry podílející se na environmentálním vzdělávání z téhož regionu. V závěru diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělávání na středních školách a environmentálního chování mezi veřejností v regionu a navržena doporučení.
Zhodnocení a úpravy naučné stezky Ressl
Pecharová, Michaela ; Kupka, Jiří (vedoucí práce) ; Emil, Emil (oponent)
Podkladem této bakalářské práce je shromáždění co nejvíce dostupných informací o naučné stezce na vrchu Ressl, kde je hlavním cílem stanovení či navržení případných úprav a návrhů na zlepšení, a to z důvodu zvýšení návštěvnosti této lokality, zejména pro účely rekreační, naučné,pro zachování harmonického vztahu mezi člověkem a přírodou a společnou ochranou tohoto území. V první polovině se tato práce zabývá charakteristikou a základními informacemi o naučné stezce Ressl, jejím zmapováním, seznámením a zhodnocením. Ve druhé polovině se práce zabývá případnými úpravami či návrhy na zlepšení této stezky z důvodu výše zmíněných.
Možnosti venkovní výuky environmentální výchovy v městské školce MŠ Čéčova
ŽIŽKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá výukou environmentální výchovy předškolních dětí ve věku od 3 do 6 let ve venkovním prostředí. Teoretická část je zaměřena na popis základních principů, obsahů a prostředků pro výuku environmentální výchovy v mateřské škole jako průřezového tématu vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zdůrazněny jsou venkovní formy výuky, při kterých dochází k praktickému seznamování se světem kolem nás a vzbuzení potřeby pečovat o přírodu a život v ní, protože tvoří nepostradatelné součásti životního prostředí člověka. Neméně důležitá je i kapitola o bezpečnosti při tomto způsobu vyučování. Praktická část je zaměřena na přípravu a popis konkrétních možností venkovní výuky environmentální výchovy v rušných částech města České Budějovice v okolí MŠ Čéčova a jejich využití v souladu se školním vzdělávacím programem této vybrané školy.
Možné způsoby spolupráce rodiny a mateřské školy v oblasti environmentálně zaměřených projektů
SKALÁKOVÁ, Jana
Předkládaná bakalářská práce pojednává o možných způsobech a formách spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Zároveň pojednává o zapojení rodičů do aktivit a projektů mateřské školy a o tom, jak rodiče pro tyto aktivity a projekty získat.
Environmentální výchova a vzdělávání na základních školách, ve školních družinách a jejich vzdělávacích programech
SCHÖNBEKOVÁ, Hana
Práce se zabývá environmentální výchovou a vzděláváním v České republice. Charakterizuje problematiku terminologie a shrnuje legislativní a kurikulární dokumenty týkající se tohoto tématu. Konkrétně se zaměřuje především na environmentální výchovu a vzdělávání zahrnuté ve školních vzdělávacích programech a vzdělávacích programech školských zařízení. Na příkladech třech základních škol a jejich družin v Českých Budějovicích ukazuje způsoby, jakými lze environmentální výchovu a vzdělávání do vzdělávacích programů zahrnout a splnit tak cíle dané státem.
Výukový program o zvířatech v mateřské škole.
OTISKOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce reaguje na aktuální znalosti dětí předškolního věku a snaží se o jejich přiblížení k přírodě a živočichům. Práce obsahuje výukový vzdělávací program vyučovacího bloku ve školním roce, který zahrnuje získávání a osvojování si znalostí nejen o domácích a hospodářských zvířatech, ale i o jiných živočiších. Umožňuje dětem prohloubit znalosti v oblasti environmentální výchovy, osobní prožitek a zkušenosti se zvířaty. Po aplikování výukového vzdělávacího programu se výsledky dětí předškolního věku zlepšily oproti dětem, u kterých nebyl program aplikován.
Využití přírodních a druhotných materiálů při výtvarných činnostech v MŠ
VÁCLAVKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s přírodním a druhotným materiálem v mateřské škole. Hlavním cílem práce je vytvoření praktického zásobníku výrobků z přírodních a druhotných materiálů. Tento zásobník společně s vyhodnocením výroby některých nápadů přímo s dětmi (včetně fotografií) tvoří praktickou část práce. Teoretická část se zabývá problematikou psychického vývoje dítěte předškolního věku a také přibližuje oblast environmentální výchovy v mateřské škole s odkazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Hmyz jako modelová skupina v environmentální výchově v mateřské škole.
KREJČÍ, Ivana
Tato práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole a tím, jaké je povědomí dětí předškolního věku o hmyzu. Cílem práce je zjistit, jak děti hmyz vnímají a podle kterých materiálů učitelé a učitelky mateřských škol pracují. Tímto výzkumným šetřením se zmapuje dostupnost daných materiálů a na základě toho je vytvořen vlastní výukový program pro děti, který jim poutavou formou hmyz přiblíží.
Výukové programy "Zdravá výživa a regionální potravina"
KUBÍKOVÁ, Marcela
Abstrakt Cílem práce je vypracování výukového programu s modifikacemi pro žáky středních škol s důrazem na environmentální téma "Zdravá výživa" na základě analýzy role školního stravování ve vzdělávání žáků a studentů k udržitelnému rozvoji a k rozvoji udržitelných systémů produkce, distribuce a konzumace potravin v ČR. V teoretické části práce a přípravné fázi tvorby výukového programu s tematickými bloky zaměřenými na zdravou výživu a regionální potravinu proběhl sběr a studium didaktických a metodických materiálů, kurikulárních dokumentů soustavy ČR v praktické části je uveden nový výukový program s názvem Nutriční gramotnost, určený pro studenty středních škol a středních odborných učilišť vhodný pro environmentální téma "Zdravá výživa". Tato část dále obsahuje jeho evaluaci a vyhodnocení využitelnosti programu v praxi.
Potenciál CHKO Křivoklátsko pro Environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ
MÜLLEROVÁ, Barbora
Obsahem bakalářské práce je zjištění významu CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Nejprve byla provedena terénní šetření, díky nimž byly zjištěny informace o celkovém charakteru zájmového území a o jednotlivých naučných stezkách v CHKO Křivoklátsko. V rámci sběru informací v terénu byla oslovena a požádána o spolupráci ZŠ Křivoklát. Teoretická část práce se zabývá postavením tématu práce v kurikulárních dokumentech platných v České republice, kdy byly prostudovány Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Školní vzdělávací program a tematické plány ZŠ Křivoklát a vybrané učebnice zeměpisu s platnou doložkou MŠMT. Na základě všech získaných informací byl sestaven formulář a provedeno pilotní šetření mezi žáky 6. a 9. třídy ZŠ Křivoklát. Pilotní šetření znalostí žáků se týkalo ochrany přírody v České republice a místního regionu CHKO Křivoklátsko. Na základě výsledků pilotního šetření a ostatních získaných informací o zájmovém území byl subjektivně vyhodnocen význam CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Následně byly navrhnuty náměty pro širší využití CHKO Křivoklátsko ve výuce, které mohou být předmětem podrobnějšího zpracování v diplomové práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.