Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Rizika odměn a trestů u dětí mladšího školního věku
Králová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá riziky odměn a trestů u dětí mladšího školního věku. Téma je analyzováno z několika různých směrů. Nejprve poukazuji na odlišnost vnímání odměn a trestů v minulosti a v současnosti, dále jej hodnotím z pohledu tří psychologických směrů, behaviorismu, humanistické psychologie a kognitivní psychologie. Ve stěžejní části práce určuji pomocí syntézy českých i zahraničních zdrojů hlavní rizika, která mohou nastat při odměňování a trestání. Také uvádím důvody, proč je práce zaměřena právě na období mladšího školního věku. Z poznatků této práce vyplývá, že rizika odměn a trestů jsou reálným problémem, o kterém se ale příliš nemluví, a ani není zcela znám jejich význam pro rozvoj osobnosti dítěte, a to i přes to, že výzkumy prokazují, jak mohou být odměny a tresty kontraproduktivní. Práce je určena hlavně rodičům, pedagogům a vychovatelům, kterým může pomoci zamyslet se nad negativními důsledky odměňování a trestání. Klíčová slova odměny, tresty, rizika, hodnocení, výchova, vzdělávání, děti, motivace, mladší školní věk, pochvala, výchovné prostředky
Trestná činnost mládeže, její vývojové trendy a možnosti prevence.
NETUŠILOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá trestnou činností mládeže.Zejména se zaměřuje na vývojové trendy trestné činnost mládeže a na preventivní aktivity realizované v Jihočeském kraji. Cílem teoretické části práce je vymezení klíčových pojmů a všeobecné seznámení s touto konkrétní oblastí delikvence. Praktická část pomocí statistických údajů analyzuje konkrétní trestnou činnost mládeže a její aktuální trendy a mapuje existující preventivní aktivity státu, s podrobnějším zaměřením na Jihočeský kraj. Pomocí dotazníkového výzkumu provedeného se studenty se pokusím zjistit, zda, v jakém rozsahu a jakým způsobem se respondenti s preventivními aktivitami setkali. Pokusím se také potvrdit předpoklad, že "preventivní aktivity státu aktuálně a v plném rozsahu reagují na aktuální trestnou činnost mládeže, specificky v Jihočeském kraji".
Pozitivní rodičovství - výchova bez používání trestů
NEUHÖFEROVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem fenoménu výchovy bez trestů a samotným Pozitivním rodičovstvím, jež se danou výchovou zabývá. Vymezuje základní pojmy a definice potřebné pro pochopení daného tématu. Popisuje základní styly rodinné výchovy a vymezuje nevhodné výchovné metody. Odpovídá na otázku proč je užití direktivních metod ve výchově neefektivní. Popisuje další výchovné styly zabývající se výchovou bez užití trestů. Také se zabývá problémem výchovy bez trestů ve vztahu k psychologii morálního vývoje dítěte a k etické otázce problému. Práce je přínosem pro vychovatele a rodiče, jelikož předkládá popis a shrnutí základních výchovných metod bez užití trestů, od kterých se v dnešní společnosti stále více upouští a je tedy důležité vědět, jak ve výchově postupovat bez trestání.
Možnost poskytovatelů obecně prospěšných prací na Táborsku
PEJŠOVÁ, Martina
Práce se zabývá možnými poskytovateli pro výkon trestu obecně prospěšných prací na Táborsku. Jedná se o eventualitu nově vzniklých poskytovatelů v okolních obcích Tábora, které nejsou v registru poskytovatelů u PMS ČR. Teoretická část podává přehled o historii alternativních trestů, kam trest obecně prospěšných prací spadá. Ve zkratce obsahuje charakteristiku Probační a mediační služby a její cíle. Dále náležitosti a činnosti pracovníka PMS v rámci práce s klientem před rozhodnutím soudu a po jeho rozhodnutí. V práci je zmíněna i ochrana zdraví osob při výkonu trestu. Teoretickou část završuje kapitola přímo vznikajících poskytovatelů pro výkon trestu OPP. Jak se dá zjistit které obce a města v registru jsou. Co musejí učinit, aby mohly být poskytovateli, a jaké náležitosti je třeba dodržovat i jak spolupracovat s prvním klientem. Praktická část obsahuje analýzu u neregistrovaných malých obcí na Táborsku. Jejich možnosti poskytnutí výkonu trestu OPP. Zároveň jejich specifika k volbě osoby, které by možnost poskytnutí u nich v obci dali. Vyšel z toho jakýsi profil upřednostňovaného člověka pro poskytnutí výkonu trestu OPP. Většina nově oslovených obcí by šanci osobě vykonat trest dala. Upřednostňovaly by manuálně zdatného muže, české státní příslušnosti středního věku, mezi třiceti a padesáti lety. Zároveň by ale ve většině případů, umožnili i výkon trestu mladistvým osobám. Ovšem třeba lidé s jakoukoliv závislostí by moc šancí na výkon neměli, stejně jako lidé, pro které by byl lepší výkon práce o víkendu. Kromě zimního období byly všechny ostatní přibližně stejně aktivně zastoupeny. Obce by s Probační a mediační službou kontakt ve většině případů bez problémů navázali. Ve spojitosti s vyhlášenou dílčí amnestií v lednu tohoto roku, téměř všechny obce míní, že měla dopad na ukládání trestu OPP a to spíše negativně.
Česká rodina na počátku 21.století- postoj k trestání dětí
ZADRAŽILOVÁ, Aneta
Téma práce a problematika, kterou se věnuje bakalářská práce zní Česká rodina na počátku 21. století- postoj k trestání dětí. V teoretické části se vyskytuje charakteristika rodiny a její funkce. Součástí je i historický nástin, který poukazuje na vývoj rodiny od středověku, až po současnost. Další kapitola se věnuje výchově, do které patří způsoby a vzory ve výchově. Kapitola poukazující na metody výchovy se rozděluje na dvě částí, kam se řadí odměna, ale i tresty jako je fyzický nebo psychický a s nimi i spojená velmi tenká hranice, která rozlišuje neškodný trest od týrání. Další nezbytná část práce je věnována klíčovým dokumentům a snaze po právní stránce chránit dítě. Poslední kapitola srovnává to, jestli je lepší užívat trest psychického formátu nebo spíše fyzického.Cílem práce je zjistit, jaké jsou postoje vybraných generací (v rámci rodiny) k trestům jako tradičním nástrojům výchovy. V této práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Zkoumaným objektem jsou vícegenerační rodiny (rodiče a prarodiče). Zjišťování informací od respondentů se provádělo za pomoci strukturovaného polostandardizovaného rozhovoru. Dotazováni byli rodiče a prarodiče 3 rodin z okresu Třebíč, na jejich názory týkající se výchovy a postojích k trestání dětí. Rozhovor se skládal z 5 předem připravených otázek, na které odpovídalo celkem 12 zástupců jednotlivých rodin.Výsledky výzkumu potvrdily, že dnešní rodiče svoje výchovné metody od výchovných metod svých rodičů ve větší míře nikterak nepozměnili. Proto nejčastější užívanou praktikou jsou pořád tresty i toho fyzického charakteru. Respondenti ani nesouhlasí s navrhovanou změnou zákona, která by trestání dětí zakazovala, jelikož se obávají, že by to vedlo k přílišné demokracii dětí a rodiče by nad nimi ztratili veškerou kontrolu. Práce by mohla sloužit pro odborníky, kteří se zabývají problematikou trestů dětí.
Druhy trestů podle trestního zákona
Lehocký, Tomáš ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice trestání za spáchané trestné činy. Stěžejním tématem je systém trestání a druhy trestů podle nového trestního zákoníku. Okrajově se práce zabývá trestným činem, pachatelem trestného činu a znaky skutkové podstaty trestného činu.
Analýza příčin neúspěšnosti žadatelů v rámci Fondu malých projektů Euroregionu Silva Nortica
Jandová, Kristýna ; Weingärtnerová, Markéta (vedoucí práce) ; Jílek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou příčin neúspěšnosti žadatelů v rámci Fondu malých projektů Euroregionu Silva Nortica. Cílem práce je prostřednictvím metody analýzy a komparace identifikovat nejčastější příčiny neúspěchu žadatelů při předkládání projektových žádostí a definování nápravných opatření pro eliminaci nejčastějších příčin neúspěchu. V teoretické části se práce zaměřuje na základní informace o přeshraniční spolupráci a euroregionech, konkrétněji dále na Euroregion Silva Nortica a Fond malých projektů tohoto euroregionu. V praktické části jsou analyzovány informace poskytnuté Administrátorem Fondu malých projektů a výsledky dotazníkového šetření. Vzájemnou komparací této analýzy jsou identifikovány příčiny neúspěchu žadatelů a definována nápravná opatření pro jejich eliminaci.
Pedagogické a psychologické aspekty vztahu pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku
ČEČÁKOVÁ, Marcela
Práce se zabývá vztahe pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku, na který nahlíží z pedagogicko-psychologického hlediska. Nejprve je ukázán vztah na pozadí filozoficko-historickém. Dále pak charakterizuji klíčové pojmy, upozorňuji na aspekty podporující rozvoj vztahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.