| |
|
Organizační struktura, kultura, strategie a řízení firem v 21. století
Kočová, Lenka ; Dědina, Jiří (advisor) ; Kavan, Tomáš (referee)
Práce je zaměřena na organizace 21. století a jejich vývoj v členění na čtyři základní oblasti ? organizační kultura, strategie, řízení, organizační struktura. Cílem je shrnutí nových trendů v oblasti managementu spojených se začátkem 21. století a popis nových typů organizací vznikajících v důsledku globalizace podnikatelského prostředí. 21. století přináší změny v organizační struktuře, změny pracovní náplně manažerů, změny strategie a nové trendy, jako například větší důraz na sociální odpovědnost firem či etické hodnoty. Tyto nové trendy jsou doloženy příklady firem z praxe.
|
|
Koncept spolupráce podniků a vysokých škol
Kopecký, Jan ; Žid, Norbert (advisor) ; Koucká, Jaroslava (referee)
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi podniky a vzdělávacími institucemi týkajících se vzdělávání a budoucího uplatnění studentů na trhu práce. Cílem je navrhnout koncept spolupráce podniků a škol, který by komplexně tyto vztahy pokrýval. Práce definuje předpoklady fungování potřebných procesů v rámci firmy, které jsou ukryty v práci oddělení Human Resources. Na těchto základech práce definuje cíle firem pro spolupráci se školami a navrhuje programy a aktivity, které tuto spolupráci určují. Práce zároveň mapuje předpoklady na straně škol, přínosy a klíčové prvky spolupráce.
|
|
Možnosti sledování a měření spokojenosti zákazníka
Polívka, Jiří ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
Práce se zabývá vzájemným postavením firmy a zákazníka v současném tržním prostředí. Významem orientace veškerých podnikových činností na zákazníka. Přínosy z dlouhodobého vztahu se zákazníkem. Uvádí možnosti měření spokojenosti zákazníka. Nahlíži na stížnost jako na příležitost k nápravě a zabývá se důvody odchodů zákazníků. Obsahuje průzkum spokojenosti zákazníků firmy ALCAR BOHEMIA s. r. o. Zkoumá, zda je rozdíl mezi spokojeností velkých a malých zákazníků a konstruuje index jejich spokojenosti.
|
| |
| |
|
ITIL and its Possibility of Utilization in the SMB
Matějka, Marek ; Bruckner, Tomáš (advisor) ; Pavelka, Jan (referee)
Práce se zabývá možnostmi využití nejlepších praktik ITIL v prostředí malých a středních podniků (SMB). Hlavním smyslem je pak zhodnocení ITIL z pohledu SMB sektoru a nalezení styčných ploch, které jsou pro tyto firmy aplikovatelné. Jednotlivé kapitoly se pak věnují konkrétním cílům. První obsahová kapitola definuje pojmy a uvádí čtenáře do problematiky. Text se postupně zaměřuje na problematiku malých a středních firem, jejich ekonomické situace a manažerského přístupu. Další část je věnována stručnému popisu knihovny ITIL. Poslední část této kapitoly se zaměřuje na význam vyspělosti procesů pro firmy i ITIL. Druhá kapitola popisuje stav ITSM a IT governance v malých a středních firmách, nastiňuje problémy, kterým tato oblast čelí. Jsou zde také vybrány některé IT procesy, které by mohly být podporovány ITIL. Poslední obsahová kapitola se věnuje popisu vybraných ITIL procesů, způsobu jejich zavedení v SMB firmách a některým omezením. Na konci je okrajově zmíněn software pro podporu ITIL procesů. Největší autorův přínos lze spatřovat ve faktu, že se dané problematice vůbec věnoval. K dané problematice existuje jen velmi málo relevantních zdrojů. Autor ve své práci využívá nejen je, ale i zdroje z oblasti managementu či ekonomiky. Autorovy závěry jsou kromě literatury postaveny i na jeho zkušenostech z praxe.
|
| |
|
Analysis of the process of entrance of Chupa Chups S.A. on international markets
Žáčková, Veronika ; Bílková, Jana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Diplomová práce se zabývá procesem vstupu španělské firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy s jejími klíčovými produkty - klasickým lízátkem Chupa Chups a bonbóny Smint. V práci je nejprve společnost představena a zasazena do konkurenčního prostředí, poté se práce věnuje formám a chronologii vstupů do jednotlivých zemí a nakonec práce analyzuje mezinárodní marketingovou strategii společnosti Chupa Chups. V práci jsou analyzovány také problémy, se kterými se společnost v procesu vstupu na mez. trhy potýkala.
|
|
Podpora aktivit neziskových organizací ze strany velkých firem
Pilná, Lucie ; Macháčková, Jaroslava (advisor) ; Fabianek, Jan (referee)
Diplomová práce si klade za cíl prokázat roli a důležitost firemního dárcovství ve financování aktivit neziskového sektoru. Firemní filantropie se v posledních letech rozvíjí i v konceptech společenské odpovědnosti firem působících v České republice. Pro neziskové organizace je firemní dárcovství stále podstatnější zdroj financování jejich aktivit. S využitím případových studií čtyř velkých firem působících v České republice se práce zabývá formami firemní podpory, typy podporovaných projektů, kritérii výběru podporovaných projektů a konkrétním financováním ve zvolených firmách.
|