Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,672 záznamů.  začátekpředchozí15663 - 15672  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.48 vteřin. 

Uplatnění marketingu v sektoru služeb
Jedličková, Lucie ; Čermák, Lubomír (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uplatněním marketingu v sektoru služeb, konkrétně v advokacii. Cílem bylo provést analýzu uplatnění marketingu v dané advokátní kanceláři. Na základě vhodných metod byl sledován a vyhodnocen aktuální stav marketingové gramotnosti v určené advokátní kanceláři. Výsledkem provedených analýz bylo definování bariér, překážek, rezerv a příležitostí při uplatňování marketingu v této advokátní kanceláři. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti marketingu služeb, uvádí do oblasti advokacie a seznamuje s použitými metodami. Praktická část analyzuje současný stav v advokátní kanceláři. Pomocí vhodných metod jsou navržena opatření, směřující k eliminaci bariér, překážek a rezerv a k využití existujících příležitostí.

Zavedení přenosu daňové povinnosti na vybrané zboží
Pinďák, Adam ; Zídková, Hana (vedoucí práce) ; Čejková, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku režimu přenesení daňové povinnosti na dodání elektřiny a plynu, který byl na toto zboží v České republice zaveden 1. února 2016. Hlavním cílem práce je zhodnotit, zda po zavedení tohoto režimu na vybrané zboží na našem území došlo k odstranění daňových úniků v podobě kolotočových podvodů, a pokusit se odhadnout výši daňových úniků v období před jeho zavedením. Dalšími tématy, kterými se tato práce zabývá, je vysvětlení principu kolotočových podvodů a opatření přijímaných s cílem jejich odstranění, jakož i zhodnocení současného stavu aplikace tohoto režimu v České republice a ostatních členských státech Evropské unie. Na základě analýzy ukazatelů přeshraničního obchodu bylo zjištěno, že v období po zavedení režimu přenesení daňové povinnosti v České republice výrazně poklesla hodnota těchto ukazatelů v důsledku možné eliminace kolotočových podvodů s tímto zbožím. Současně byl vypočten odhad výše daňových úniků za období šesti měsíců před zavedením tohoto režimu ve výši 1,05 mld. Kč.

Struktura odborového tisku v letech 1945-1948
Seemanová, Petra ; Sekera, Martin (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Struktura odborového tisku v letech 1945 - 1948" je zaměřena na období od května 1945 - 25. října 1948. První část práce se soustřeďuje zejména na popsání dobové situace. Nejdříve z hlediska politiky, posléze z hlediska utváření Ústřední rady odborů (ÚRO) a Revolučního odborového hnutí (ROH). V práci jsou stručně představeni vrcholní funkcionáři ÚRO, kteří měli vliv na utváření odborového tisku, zejména je pak vyzdvižena postava šéfredaktora tisku ÚRO a dobového předsedy Svazu českých novinářů Otakara Wünsche. Na jeho příkladu je zde ukázán vliv KSČ na členy jiných politických stran. Práce se taktéž snažila poukázat na propojení odborů s politikou, konkrétně s politikou komunistické strany a jejich ovlivňování poválečného tisku. Dále jsou zmíněny také problémy, které počátky vydávání tisku provázely. Týkaly se především nedostatku kvalifikovaných redaktorů, ekonomické situace jednotlivých periodik i jejich čtenářů. Ve druhé části je pak popsána samotná struktura tisku. Tisk je rozdělen do základních kategorií: denní tisk, funkcionářské časopisy, odborné časopisy, populární a všeodborové časopisy. Pro úplnost je dále zmíněn také svazový tisk a závodní tisk. Práce je pak shrnuta v závěru.

Concept of Childhood in Fyodor Sologub's prose
Tyulkina, Maria ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
NÁZEV Koncepce dětství v próze F. K. Sologuba ABSTRAKT: Následující práce se zabývá tématem dětství v tvorbě ruského spisovatele, prozaika a pedagoga F. K. Sologuba. Práce předkládá biografii, sleduje formování spisovatelovy osobnosti, vnímání okolního světa, názory a zájmy. Soustřeďuje se taktéž na události, které určovaly šíři a význam dětské problematiky pro Sologuba. Zohledněna jsou zde i málo známá fakta ze spisovatelova dětství, která ovlivnila témata následující tvorby a v neposlední řadě i způsob jejich zobrazení v dílech samotných. Biografie je doplněna názory kritiků a Sologubových současníků, kteří se zabývali jeho dílem a formovali tak i jeho vnímání. Hlavními tématy rozboru jsou: dualistické pojetí světa, dětská smrt, víra v Boha, sváteční povídky, dětský patriotismus. Ideální dětský svět je zobrazen v románu Tvořená legenda. Práce sleduje i zákonitost v přístupu k tématu dětství u autorů 19. a 20. století ve srovnání s analýzou díla F. K. Sologuba. Vykreslen je i význam dvou literárních směrů - dekadence a symbolismu, jejich představitelem F. K. Sologub byl. Otázky, které si autor kladl, zůstávají aktuální i v dnešní době. KLÍČOVÁ SLOVA: Ruská literatura, F. K. Sologub, symbolismus, dekadence, dětství

A Contribution to the History of the Locality of Zátoň
FABIÁNOVÁ, Nikol
Diplomová práce Ein Beitrag zur Geschichte der Gemeinde Zátoň se zabývá zmapováním dějin této pošumavské obce. Úvodní kapitoly jsou věnovány obecně dějinám Šumavy a oblasti Sudet. Prostudování specifik historického vývoje této části země zasazuje události, k nimž došlo po 2. světové válce, do jasnějšího kontextu. Práce se soustřeďuje především na události 20. století, kdy došlo k výrazné a nezvratné proměně celého regionu z důvodu odsunu německy mluvícího obyvatelstva. Ke sběru materiálů pro tuto práci byla použita odborná literatura a vzpomínky pamětníků nebo jejich potomků.

Molière v moderním českém divadle
Menoušková, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského autora Jean-Baptiste Poquelina zvaného Molière a jeho odkazu v moderním českém divadle. Charakterizuje francouzskou společnost sedmnáctého století a hlavní rysy soudobých filosofických a uměleckých stylů s důrazem na klasicistní dramatickou tvorbu. Dále shrnuje Molièrův život a dílo, které následně člení podle žánrových, formálních a tematických kritérií. V rámci daného členění detailně analyzuje jeho nejvýznamnější hry, reprezentující jednotlivé kategorie. V další části se věnuje moderní české divadelní scéně. S důrazem na dobový kontext zkoumá vývoj této scény od konce druhé světové války po současnost. Podává komplexní přehled Molièrových her uváděných v jednotlivých obdobích a hodnotí vliv kulturně-historického kontextu na konkrétní inscenace. V tomto hodnocení se opírá o informace z dobového tisku a propagační materiály daných divadel a mapuje tak současnou českou molièrovskou divadelní scénu. Na základě dotazníkového šetření vyhodnocuje vztah současných českých diváků k divadlu, stejně jako k Molièrovi a jeho hrám.

Krabice plná světla
Přibylová, Květoslava ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci Krabice plná světla, osobnost a myšlenky Nielse Bohra jako inspirace pro vědeckopopulární film se z pozice tvůrce zabývám základními principy a podobou typického současného vědeckopopulárního filmu. Považuji tuto podobu z velké části za neutěšenou, povětšinou plochou a postrádající přesah. Snažím se rozklíčovat z čeho pramení a ukazuji, že úzce souvisí s představou vědy v obecném povědomí, která stojí na základech newtonovsko-karteziánského paradigmatu. Tedy zejména na idejích měřitelnosti, objektivity a matematizace. Současně se zamýšlím nad vztahem vědění a moci, vědou jako určitou ideologií, a tím pádem souvislostí mezi vědeckopopulárním a ideologickým filmem. Ve druhé části práce hledám inspiraci pro umělecky hodnotnější a především mnohovrstevnatější dokumentární filmy o vědě. Nacházím ji v myšlenkách dánského fyzika a myslitele Nielse Bohra.

Problematika využití církevních památek v současné české společnosti
Johnová, Eva ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kauerová, Vlasta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití církevních památek nacházejících se na území Olomouckého kraje. Metodologická část zahrnuje stručnou charakteristiku Olomouckého regionu, historický vývoj střední a severozápadní Moravy a popis legislativního zázemí církví a náboženských společností v České republice. V závěru metodologické části jsou zmíněny dvě nejvýznamnější církevní správní organizace v Olomouckém regionu - Arcidiecéze olomoucká a Ostravsko-opavská diecéze. Samotná praktická část se zabývá pozitivními i negativními příklady vybraných církevních staveb Olomouckého kraje. V závěru práce jsou shrnuty možnosti ekonomizace církevních památek v Olomouckém regionu, které zohledňují chronický nedostatek finančních prostředků církví a náboženských společností.

Praktická dramaturgie velkého činoherního domu
Rubenová, Sylvie ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Cílem diplomové práce Praktická dramaturgie velkého činoherního domu (Je možné v Národním divadle vytvářet vědomou uměleckou koncepci?) je pokusit se reflektovat praktické zkušenosti získané během první sezóny na pozici dramaturga činohry Národního divadla moravskoslezského a na jejich základě pojmenovat specifika a problematiku dramaturgie velkého činoherního domu v regionálním městě. NDM je čtyřsouborové divadlo provozující dvě velké scény (Divadlo Jiřího Myrona a Divadlo Antonína Dvořáka) a malou scénu (zkušebna v Divadle Antonína Dvořáka), na nichž všech působí soubor činohry. Nejde tedy o klasický jednosouborový činoherní dům jako takový (jako např. Divadlo Na Vinohradech), ale podstatné je, že v ostravském divadelním kontextu plní právě tuto funkci. Velkou roli ve fungování činohry NDM samozřejmě hrají dva “systémy”, jichž je součástí: tzn. Národní divadlo moravskoslezské (tedy i ostatní soubory a jeho celková profilace) a ostravská divadelní scéna, proto považuji za nutné zpočátku nastínit širší kontext, jenž činohru NDM jako jeho podmnožinu z velké míry ovlivňuje. Součástí této práce je i snaha o pojmenování úlohy kmenového dramaturga v tomto typu divadla, jakými prostředky se může (a musí) podílet na směřování a formování souboru, s krátkodobým i dlouhodobým výhledem, vycházející samozřejmě z konkrétní zkušenosti v tomto konkrétním divadle. Cílem není věnovat se minulosti činohry NDM, tedy analýze historických tendencí tohoto souboru, ale její současné situaci, tzn. přítomnosti a možné budoucnosti. Na základě rozboru aktuálního repertoáru a nadcházejících dramaturgických plánů se budu věnovat možnostem a omezením nejen této činohry, ale velké činohry vůbec.

MONOLOG JAKO AUTENTICKÁ VÝPOVĚD V KONTEXTU MODERNÍHO DRAMATU
Hýča, Martin ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Práce se zabývá pojmem monologu a monologičnosti jako svébytného výrazového prostředku moderního dramatu. Pojem monologu je vymezován v rámci jeho vztahu k dialogu, a to jak v rámci teoretického uvažování o divadle a dramatu, tak z hlediska uplatnění zmíněných pojmů v běžném životě. Jako základ zde slouží teoretické statě Jana Mukařovského a Jiřího Veltruského. Proti koncepci monologu jakožto nedostatku dialogičnosti je dále navrhováno chápání monologu jako útočiště autenticity, jako prostoru pro autentickou výpověď. Myšlenky jsou prostřednictvím obecné úvahy uvedeny v souvislost s moderním dramatem a ilustrovány na příkladech z konkrétních dramatických textů. Práce ústí v úvahu o dialogu mezi jevištěm a hledištěm jako východisku z monologické situace na jevišti.