Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Kadučáková, Mária ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
KADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti. Praha, 106 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce se věnuje metodám práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku za účelem rozvoje jejich čtenářské gramotnosti. Cílem práce je seznámit se se specifiky čtenářů mladšího školního věku, analýza knihovníka v dětském oddělení a propojení těchto dvou elementů pro dosažení souhry v rozvoji čtenářské gramotnosti. Práci můžeme rozdělit do tří hlavních částí, a to teoretické, analytické si empirické. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teorii v oblasti čtenářské gramotnosti, specifik dětí mladšího školního věku, dále se zaměřuje na pracovní prostředí dětských knihovníků, jejich kompetence a dovednosti, zejména v oblasti pedagogiky a základní metody práce s dětmi. Následující dvě kapitoly mají analytický charakter a zkoumají podporu čtenářské gramotnosti v zahraničí. Součástí je analýza a srovnání podpory čtenářské gramotnosti dětí ve dvou zkoumaných zemích, v České republice a na Slovensku. Zároveň jsou tyto dvě země součástí třetí, empirické části, která porovnává metody práce,...
Slovní úlohy v matematice v kontextu čtenářské a matematické gramotnosti
MEDVIĎOVÁ, Markéta
Cílem mé práce je ukázat spojitost řešení slovních úloh v matematice v kontextu čtenářské a matematické gramotnosti. Bude sestaveno deset slovních úloh s různým matematickým obsahem, s delším zadáním náročným na čtenářskou gramotnost. U všech úloh bude uvedeno správné řešení. V praktické části práce budou úlohy zadány k řešení vybraným žákům na vybraných školách. Výsledky jejich řešení budou následně vyhodnoceny a zveřejněny.
Výzkum čtenářství dnešní mládeže ve věku 12 - 15 let
HÁJKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výzkum čtenářství dnešních mladistvých z Českých Budějovic a z Prahy. Výsledky výzkumu z obou měst budou navzájem porovnávány. Výzkumné šetření je zaměřeno na motivaci ke čtení (školní a městské knihovny, doporučení učitelů, podpora rodičů) a na zjištění, jakou roli hraje četba ve skladbě volnočasových aktivit dětí. Dále poukazuje na zastoupení české a světové literatury v četbě mládeže a zkoumá žánrové hledisko.
Realizace čtenářských dílen na ZŠ
TISCHLEROVÁ, Barbora
Předkládaná diplomová práce se zaměřila na zařazení metody čtenářská dílna do výuky v hodinách českého jazyka a literatury na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, jejíž hlavní cíl je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem. Součástí teorie je tedy vymezení definice čtenářská dílna, čtenářská gramotnost a popis Výzvy č. 56, která se mimo jiné zaměřila na podporu rozvoje čtenářství na českých školách. V této části jsou také charakterizovány jednotlivé výukové metody zaměřující se na rozvoj čtenářství a český i mezinárodní výzkumy zjišťující úroveň čtenářské gramotnosti u žáků. Praktická část se snaží několika kvalitativními výzkumy zhodnotit přípravu a realizaci projektu Výzva č. 56 na jedné základní škole. Byly provedené rozhovory s pedagogy a paní ředitelkou, z nichž vyplynuly klady a zápory čtenářských dílen. Prostřednictvím přímého pozorování metody při hodinách českého jazyka a literatury byly zaznamenány reakce žáků na četbu a práci s textem. Součástí praktické části je také charakteristika materiálů, které v rámci projektu na základní škole vznikly. Cílem těchto výzkumů je zjistit, jak na tuto metodu reagují učitelé i žáci, zda přinesla do vyučování nový rozměr vzdělávání a zda bude i nadále v hodinách praktikována.
Didaktická interpretace Čapkových děl v literární výchově pro druhý stupeň ZŠ
TESAŘOVÁ, Terezie
Cílem diplomové práce Didaktická interpretace Čapkových děl v literární výchově pro 2. stupeň základních škol je zmapovat, nakolik jsou díla Karla Čapka zastoupena v jednotlivých řadách čítanek pro 2. stupeň základní školy, dále zhodnotit jejich výběr a představit vlastní koncepci zahrnující Čapkovu tvorbu. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá současným postavením literární výchovy, otázkou čtenářské gramotnosti a dalšími činiteli ovlivňující literárně výchovný proces. Dále jsou zaznamenány metody, s nimiž se lze setkat v hodinách literární výchovy. Podrobněji jsou popsány ty metody, které se zaměřují především na rozvoj čtenářské gramotnosti. Na základě odborné literatury je popsána didaktická interpretace, její postavení, funkce, determinanty a zásady. Práce stručně popisuje Čapkovo dílo. Stěžejní část pak tvoří analýza čítanek několika nakladatelství Alter, Fraus, Nová škola, Prodos a SPN. Práce se zabývá nejen tím, kolik úryvků z díla Karla Čapka v daných čítankách nalezneme, ale všímá si i žánrového zastoupení a uvedených návrhů k textům. Po zhodnocení je představen vlastní koncept, který se snaží obsáhnout celé Čapkovo dílo.
Rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním a mladším školním věku
TAUŠNEROVÁ, Olga
Práce je zaměřena na rozvoj (před)čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Hlavním cílem výzkumného šetření je metodologicky specifikovat metody rozvoje čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku používané na vybrané MŠ a ZŠ v Lubech. Teoretická část se zabývá klíčovými pojmy zkoumané problematiky a popisuje metodické přístupy vhodné pro práci s touto věkovou skupinou s důrazem na rozvoj klíčových čtenářských kompetencí. V praktické části jsou představeny praktické činnosti, které pomáhají k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Na konkrétních příkladech zahrnuje praktické listy určené pro rozvoj čtenářské gramotnosti pro předškolní a mladší školní věk. Jedním z hlavních cílů této práce bylo vytvořit metodický materiál, který by byl vhodnou pomůckou pro pedagogy pracující s danou věkovou skupinou dětí. Při zpracování jsou použity metody sběru dat, které jsou založeny na pozorování ve dvou typech zařízení: v předškolní třídě MŠ Luby a v první třídě ZŠ Luby. Součástí práce jsou také standardizované rozhovory s pedagogy daných zařízení. Na základě analýzy získaných dat je napsána závěrečná reflexe.
Doporučená četba na prvním stupni základní školy
ŠMIKMÁTOROVÁ, Veronika
Diplomová práce na téma Doporučená četba na prvním stupni základní školy je zaměřena na zmapování dnešní situace doporučené četby. Teoretická část se zabývá charakteristikou a vymezením základních pojmů tohoto tématu, tedy čtenářem, dětským čtenářstvím, čtenářskou gramotností a mimočítankovou a doporučenou četbou. Výzkum je zaměřen na učitele prvního stupně základních škol a je založen na dotazníkovém šetření. Cílem výzkumu je zjištění, jaké postavení má v současné době doporučená četba na prvním stupni základní školy, zda je zadávána a jak ji učitelé organizují.
Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce)
PARÝZKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce s názvem Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce) se zaměřuje na možné způsoby rozvoje čtenářských dovedností v hodinách anglického a českého jazyka prostřednictvím učebnic na druhém stupni základních škol. Teoretická část se zabývá teorií čtenářských dovedností v rámci čtenářské gramotnosti, vymezením pojmů čtení s porozuměním, čtenářský záměr či čtenářská strategie. Dále se tato část věnuje rozvoji čtenářských dovedností na základě typologie metod a předkládá typy úloh, které jejich rozvoj usnadňují. V závěru teoretické části jsou uvedeny dva mezinárodní výzkumy, výzkum PISA a PIRLS, které testují úroveň čtenářských dovedností patnáctiletých žáků. Součástí praktické části je popis typů textů, otázek a dovedností vyskytujících se v testech PISA, z nichž jsem vycházela během analýzy jednotlivých textů, úloh a jimi rozvíjených dovedností v učebnicích českého a anglického jazyka pro 8. ročník základní školy. Cílem práce je prostřednictvím analýzy textů a úloh ve zvolených učebnicích anglického a českého jazyka pro 8. ročník ZŠ zjistit, zda dochází k rozvoji čtenářských dovedností testovaných výzkumem PISA a zda dochází k cílenému propojování čtenářských dovedností v českém a v anglickém jazyce, za předpokladu, že víme, že čtenářské dovednosti v mateřském jazyce a v cizím jazyce jsou spolu úzce spjaty, že žák, který je dobrým čtenářem v mateřském jazyce, si přenáší své čtenářské dovednosti i do jazyka cílového.
Opičí kúra aneb "Nečtení může zabíjet. Pozor opice!"
Zadembská, Marika ; Čadra, Martin
Hororová beseda o obžerství, hromadě toxického jídla, hororové dietní kůře a velice nepříjemné opici. Chcete vědět víc? Věnujte se naplno smrtelnému hříchu obžerství nebo navštivte naši požírací besedu. Ukázka besedy pro teenage publikum. Jak to děláme a cítime my.
Rodina a čtení pohádek
NĚMCOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá čtením pohádek v rodinách. Teoretická část seznamuje s rodičovskými postoji, dále s postoji k pohádkám a ke čtenářství, se čtenářskou gramotností a jejím rozvojem. Z psychologického hlediska se věnuje vlivu pohádek na dítě, jejich nezastupitelnosti v předškolním období, a tématu rituálů. V praktické části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu, prostřednictvím kterého byl zjišťován postoj rodičů k pohádkám a čtenářství. Zda vnímají smysl čtení pohádek pro děti, pro jejich rozvoj, orientaci v emočním prožívání a pochopení životní cesty. Dále bylo zjišťováno, zda se pohádky objevují jako rituál před usnutím, jejich celková frekvence a časování. Jaké vlivy působí na tuto problematiku týkající se čtení pohádek v rodinách. Co sami rodiče považují za rituál, a jaké další večerní rituály se v rodinách vyskytují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.