Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv médií na prohlubování konzumních forem chování
MÁLEK, Ondřej
Tato práce se pokouší blíže nahlédnout kauzální nexus mezi konzumním chováním a způsobem jeho zobrazení v médiích. Cela práce je rozdělena do dvou základních částí. Ta první představuje jisté teoretické východisko, jehož optikou se v nejobecnější rovině nastiňuje způsob, jakým je člověk formován mediálními institucemi. Mimo to, že média jako taková intenzifikují působení kulturních vzorců, jejichž prostřednictvím se učíme pojímat a dekódovat svět, v němž žijeme, stejně jako se jejich prostřednictvím socializujeme a učíme se chápat místo, jež zaujímáme uvnitř společenské struktury což je jejich funkce kulturální média, zejména specifická forma mediálních textů, jako je pop-kultura nebo reklama, figurují také ve své ideologické funkci, která zaštiťuje ustálené způsoby produkce. K dekonstrukci těchto textů je využito práce Rolanda Barthese: Mytologie. Ten vychází z lingvistické teorie Ferdinanda de Saussurea, která rozkládá rovinu znaku do dvou dalších členů, jimiž je označující a označované (signifiant a signifikát). Barthes tuto základní strukturu obohacuje o tzv. sekundární semiologický systém, který parazituje na této základní symbolické struktuře a původní znaky, plně nabyté smyslem, vpisuje do zcela nových formací, čímž nabývají své ideologické podstaty. Druhá část práce je zaměřena především na subjekt a způsob jeho vztahování se k druhým a ke světu. Tato část práce se pokouší odhalit některá "slabá" místa v subjektivním teritoriu, do nichž proniká ideologické působení a která jsou následně tímto působením unášena, aby sloužila rekulturalizaci daného stavu věcí. Tento náhled je samozřejmě přizpůsoben současnému stavu a nečiní si nárok na univerzální platnost, ačkoliv některé psychologické komponenty zůstávají v zásadě neměnné. Přesto je třeba brát ohledy na zcela mimořádnou povahu ideologické formace, v níž se nacházíme a jejíž některé aspekty dosud nemají své historické předchůdce.
Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.
Hervíř, Petr ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce pojednává o sémiotice, z ní odvozené analýzy, a zaměřuje se na analýzu vybraných reklamních spotů firmy Apple Inc. V první řadě definuje sémiotiku, sémiotickou analýzu a pojmy v ní obsažené, následně na základě těchto poznatků analyzuje spoty společnosti do hloubky z několika pohledů v závislosti na sémiotice.
Barthesova sémiotika obrazu
STUDENÝ, Dominik
Práce se bude zabývat sémiotikou vizuálního sdělení, jak byla tematizována v díle Rolanda Barthese. Představí Barthesovy úvahy týkající se "řeči" či "rétoriky" vizuálního znaku, jeho struktury i moţných manipulativních mechanismů jeho fungování. Na jejich základě bude analyzovat vybraná vizuální sdělení, objevující se v kultuře dvacátého a počátku jednadvacátého století.
Testování komunikačního sdělení
CÍSAŘOVÁ, Alena
Cílem diplomové práce s názvem "Testování komunikačního sdělení" bylo vytvoření komunikačního sdělení pro generický produkt a zkoumání jeho působení na spotřebitele. Za generický produkt byla zvolena sůl, jelikož obsahuje pouze ty vlastnosti, které jsou nutné pro její fungování a člověk s ní přichází každodenně do styku.
Sémiotická analýza reklamních sdělení zaměřených na děti a mládež
PĚŠKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Sémiotická analýza reklamních sdělení zaměřených na děti a mládež" je rozborem vybraného vzorku reklamních sdělení z časopisu Bravo Girl! zacíleného na mladé dívky. Metodou využitou v této práci je sémiotická analýza vycházející především z textů Rolanda Barthese. Práce je pomyslně rozdělena do dvou částí, v teoretické části vysvětluji základní pojmy, se kterými sémiotika pracuje. V části praktické zprvu představuji samotný časopis, posléze již prezentuji rozbor šesti vybraných reklam.
Typologie a sémiotika ženských postav v díle Ladislava Klímy
ADAMCOVÁ, Eva
Bakalářská práce se soustředí na dílo Ladislava Klímy, a to především na jeho ženské postavy. Teoretická část práce se věnuje sémiotice a sémiotickým teoriím několika odborníků. Praktická část je věnována nejdříve tématu postavení ženy ve společnosti v historii a v době vzniku díla Ladislava Klímy. Dále se v praktické části objevuje kapitola o ženách v Klímově životě. Následují kapitoly, které se zabývají konkrétními ženskými postavami Klímových knih a jejich srovnáním s podobnými postavami, které se vyskytovaly v dobové literatuře a filmu.
Hudba jako znak
JAROLÍMOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou hudebního znaku. Jakým způsobem lze hovořit o hudebním znaku a jaké prvky hudebního materiálu se mohou stát znakem? To jsou základní otázky, kterými se budeme zabývat. Práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje obecné teorii znaku. Pomocí historického přehledu stěžejních příspěvků filosofů a myslitelů odhalíme základní pojmy a problémy sémiotiky. Ve druhé části se podíváme na historickou reflexi hudebního znaku s cílem zjistit, jakým způsobem se v jednotlivých vývojových obdobích evropské hudby zacházelo s hudbou a hudebním znakem. Ve třetí části se zaměříme jednak na hudební sémiotiku, ale přihlédneme také k určitým problémům hudební estetiky a psychologie. Na závěr přehledně shrneme odpovědi na výše položené otázky.
Módní značka jako forma sebepojetí
Šlechta, Martin ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hřivňák, Tomáš (oponent)
Tato práce se věnuje významu módy a roli, jakou módní značky hrají v sebepojetí jedince a konkrétně jakým způsobem se stávají zdrojem výrazu jeho osobnosti. Značka se na základě zvážení svojí identity, positioningu a cílové skupiny snaží prostřednictvím určitého výrazu v podobě produktu, reklamy a dalších aktivit vyvolávat v lidech dlouhodobě a konzistentně představu určité ikonické osobitosti, kterou lze popsat s pomocí archetypů. Každý člověk má vedle toho sklony tíhnout k některým archetypům více (podle svých motivací) než k jiným, čímž se projevuje jeho osobnost. Tu se snaží navenek demonstrovat prostřednictvím určitého výrazu v podobě stylu oblékání, který mu poskytne vhodná značka. Spotřebitel se tedy se značkou potkává v bodě, který hovoří o osobnosti (v podobě určitého archetypu).
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.