Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpoplatnění dopravní infrastruktury v Běloruské republice
Liasun, Alina ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním výbraných oboru dopravní infrastruktury v Běloruské republice. První část práce je věnována obecnému popisu dopravní infrastruktury země, která spojuje Evropské státy s Ruskou federaci a státy Pobaltí. Důraz kladen na skutečný stav, kvalitu, rozvoj daných oborů. Druhá část práce - popis principů a nástrojů zpoplatnění. Z důvodu progresivního rozvoje silniční infrastruktury a odlišnosti metod jejího zpoplatnění větší pozornost věnována nástrojům zpoplatnění pozemní komunikace daného typu dopravy. Ve světě existuje několik systémů určených pro výběr poplatků za použití pozemní komunikace. Jeden způsob je založen na principu časového zpoplatnění, jako jsou například dálniční známky. Další způsob je tzv. výkonový systém zpoplatnění (mýto). V Bělorusku nefungue princip časového výběru poplatků za použití pozemní komunikace, proto v práci podrobněji popsan systém výkonového zpoplatnění. Poslední část diplomové práce je věnována problematice zpoplatnění vybraných oblastí dopravní infrastruktury v Bělorusku. Důraz kladen na jvíce využívaným oblastem, jako jsou železniční a silniční doprava, ale letecké a říční dopravě taky věnovana pozornost.
Analýza projektu mýtného v Praze z pohledu internalizace externalit
Rychetský, David ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
V této práci se zabývám zavedením mýtného v centru Prahy. Mýtné zde zkoumám jako jeden z nástrojů internalizace externalit. Automobilová doprava způsobuje v centrech měst vysoké externality, a proto existuje tendence tento problém pomocí různých opatření řešit. Konkrétní projekt na zavedení mýtného v Praze sice přinese internalizaci externalit z automobilové dopravy, ale vzhledem k vysokým nákladům se z hlediska společnosti jako celku nevyplatí.
Charging for road transport in London
Koscelník, Štefan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kiovsky, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je popis a hodnocení projektu zpoplatnění silniční dopravy ve městě Londýn. V teoretické části je zpracována problematika dopravy v městských podmínkách, její základní druhy, problémy a možné přístupy k jejímu řešení. Součástí je i popis elektronických systémů mýtného jako nástrojů používaných v řízení dopravy ve městě. Praktická část se zabývá použitím video-detekční technologie zpoplatnění silniční dopravy ve městě Londýn. Zahrnuje proces přípravy a realizace projektu, jeho základní principy fungování a úpravy provedené během doby jeho fungování. Následuje zhodnocení projektu z hlediska vlivu na dopravu, obchodní aktivitu a kvalitu ovzduší ve městě. V závěru práce jsou doporučení pro případnou realizaci podobného systému zpoplatnění v podmínkách města Prahy.
Toll impact on the costs in international truck transport
Mruz, Peter ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Bielený, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání a vyčíslení dopadu zavedení elektronického mýta na náklady dopravců v exportní přepravě Prešov (SK) -- Werlte (DE). Pozornost je věnovaná podrobné analýze nákladů mýta v rámci emisních norem nákladních automobilů Euro II, Euro III a Euro V. Analýza jednotlivých nákladů mýta se skládá z vyčíslení jednotlivých nákladů na kilometr, celkových ročních nákladů a nákladů na přepravu v sledovaném období let 2003 a 2010.
Elektronické mýtné systémy ve městech
Verner, Radim ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Svoboda, Lukáš (oponent)
Cílem diplomové práce je popis a zhodnocení dopravy, zejména v prostředí měst, s důrazem na možnosti využití moderních technologií pro řízení a regulaci dopravy v těchto oblastech. První část práce je věnována charakteristice vývoje dopravy v rámci městského urbanizačního procesu. Další kapitoly jsou zaměřeny na nejrozšířenější subsystémy městské hromadné dopravy, problematiku zejména externích nákladů, jež v silniční dopravě vznikají, a možnosti jejího zpoplatnění. V této oblasti je věnován prostor zejména elektronickým mýtným systémům, jejich právnímu rámci, základní architektuře, popisu nejrozšířenějších technologií a interoperabilitě a standardizaci v této oblasti. Ve druhé a hlavní části práce je provedena analýza zhodnocení městských mýtných systémů na příkladě tří velkých norských měst: Osla, Trondheimu a Bergenu. Zde jsou nastíněny hlavní důvody, proč tato města k zavedení těchto systémů přistoupila, jejich základní parametry, dosažené efekty a v neposlední řadě též úvaha nad řešením obdobného systému, který by v budoucnu mohl fungovat rovněž v Praze.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.
Regulace nákladní automobilové dopravy v České Republice se zaměřením na mýtné
Fojtíková, Pavlína ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou regulace nákladní automobilové dopravy v České Republice s důrazem na výkonové zpoplatnění (mýtnou povinnost). Mezi další regulace, o kterých práce pojednává, patří zákazy jízd kamionů a pracovní režim řidičů. Práce je rozdělena na čtyři části. První kapitola pojednává o teorii ekonomické regulace, kterou prezentoval G. Stigler a S. Peltzman. V kapitole druhé je zdůrazněn význam nákladní silniční dopravy a je zde také popsána situace na trhu nákladní dopravy v tuzemsku. Třetí kapitola se zabývá uvalenými regulacemi, přičemž je největší prostor věnován mýtnému systému a výběru mýta. Poslední kapitola pak analyzuje výhody a nevýhody výkonového zpoplatnění a provádí komparaci s vybranými zahraničními státy -- Německem, Rakouskem a Slovenskem. Hodnoceny jsou také další regulace týkající se kamionové dopravy, tedy stanovené zákazy jízd nákladních automobilů a pracovní režim řidičů.
The electronic toll system in Slovakia
Sciranka, Peter ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hrubovčáková, Miroslava (oponent)
Práce se skládá ze čtyř nosných kapitol. V první kapitole se věnuji dopravní infrastruktuře na území SR se zaměřením zejména na silniční dopravu a to dálnice a rychlostní silnice. Další kapitola pojednává o mýtu jako takovém a o různých systémech elkteonického výběru mýta. Třetí a zároveň hlavní kapitola se podrobně zaměřuje na popis fungování mýtného v SR. V závěrečné kapitole hodnotím systém, jeho fungování a pozadí z mého úhlu pohled.
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.