Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Minimalizace rizik úvěrového rozhodovacího procesu banky
Skovajsa, Radek ; Kryštof, Zdeněk (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Práce ve své teoretické části popisuje vývoj českého bankovnictví s důrazem na jeho porevoluční přerod v podmínkách tržní ekonomiky. Na konkrétní případové studii je demonstrován rozhodovací úvěrový proces banky, který je založen na metodice a postupech směřujících k maximální eliminaci úvěrového rizika. Současně je však prezentován i mírně modifikovaný subjektivní názor na rozhodnutí o konkrétním obchodním případu. Je zdůrazněno, že každé rozhodnutí banky musí být v souladu s pravidly ČNB. Závěr celé práce potvrzuje maximální úsilí tuzemských bank o minimalizaci rizik při svém rozhodovacím procesu, což se odráží i v současném stabilním vývoji českého bankovnictví.
Řízení peněžních toků v zemědělském podniku
Konečný, Zdeněk ; Kovařík, Milan (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice podnikové likvidity. Zaměřuje se jednak na řízení pohledávek z obchodního styku, ale také na optimalizaci peněžních prostředků a vhodné krátkodobé investování přebytečné hotovosti. Obsahuje i finanční plán na nejbližší 4 roky.
Posuzování bonity klienta z pohledu banky, úvěrový proces a analýza klienta
Prokopová, Marta ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Kubíková, Dagmar (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení bonity klienta a rozhodnutí o poskytnutí úvěru. V rámci této práce bych rovněž chtěla poukázat na důležitost finanční analýzy, která je základem pro hodnocení rizikovosti klienta, a od které se odvíjí konečné rozhodnutí o poskytnutí úvěru. V teoreticko-metodologické části práce se věnuji definicím, vysvětlení pojmů a metodám, které se týkají úvěrového procesu a finanční analýzy. Ve druhé části práce nejprve za pomoci finanční analýzy posuzuji finanční zdraví a stabilitu společnosti "Firma, a.s.". Následně,prostřednictvím zvoleného ratingového modelu, vyhodnocuji jeho bonitu a podle výsledků se rozhoduji o tom, zda úvěr poskytnout či nikoliv.
Hodnocení bonity klienta
Štorkánová, Lenka ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato bakalářská práce probírá problematiku hodnocení bonity klienta, tj. schopnost klienta dostát řádně a včas veškerým svým závazkům vůči bankám a ostatním finančním institucím. Základem této práce je rozvést jednotlivé metody a postupy sloužící k ohodnocení bonity klienta využívané v současném bankovním prostředí. V teoretické části jsou definovány důležité pojmy související s danou problematikou finančních rizik a úvěrového procesu, a předvedeny jednotlivá opatření a procesy analýzy schopnosti klienta dostát svým závazkům. Jsou zde popsány přístupy k hodnocení fyzických a právnických osob. V praktické části je představena metodika finanční analýzy, kterou banky často využívají, a v závěru je zaměřena na postupy jednotlivých bank působících v České republice.
Hypotéční úvěrování
Kohlíčková, Jana ; Jablonský, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pohledu dohledové autority, vlády a dalších subjektů finančního trhu na hypoteční úvěry a nutnost jejich poskytování klientům. Dále řeší charakteristické vlastnosti a typy hypotečních úvěrů a vliv nových regulací na jejich poskytování. V poslední kapitole jsou zmíněny další regulace, které se bezprostředně týkají hypotečních úvěrů, jako je odměňování pracovníků, zpřísnění kapitálových požadavků apod.
Hypoteční úvěry a jejich analýza v ČR
Vrublová, Eva ; Brada, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na hypoteční úvěry a jejich analýzu na trhu v České republice. V první části je uvedena právní úprava, jakou se hypoteční úvěry řídí, dále je popsána základní charakteristika a podstata hypotečních úvěrů a v závěru této části jsou formulovány základní poznatky o problematice bonity klientů. Druhá část je zaměřena na výhody a nevýhody, které hypoteční úvěry poskytují. Jsou zmíněny zejména nízké úrokové sazby, daňové zvýhodnění a ostatní možnosti zvýhodnění poskytované státem. Poslední část je věnována analýze hypotečních produktů čtyř bankovních domů. V té jsou srovnávány úrokové sazby, výše úvěrů, doba fixace, poplatky a přístup bank k bonitě klientů v praxi. Celkové vyhodnocení je provedeno formou dvou fiktivních domácností, které žádají o hypoteční úvěr, každá s jinými kritérii. Cílem bakalářské práce je pro zmíněné domácnosti vybrat nejvýhodnější hypoteční úvěr, který lze u vybraných bankovních domů získat.
Hodnocení bonity klienta
Jeřábek, Michal ; Radová, Jarmila (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou problematiky týkající se bonity klienta, tzn. hodnocení schopnosti klienta dostát řádně a včas svým závazkům vůči bankám a ostatním finančním institucím. Jádrem práce je teoretické zpracování metod a informací sloužících k určení bonity klienta a následně popis metod a informací, které využívají v současnosti české banky. Teoretická část práce se v úvodní kapitole zaměřuje na uvedení daného tématu do širších souvislostí z pohledu finančních rizik a úvěrového procesu. V dalších kapitolách jsou postupně popsány postupy analýzy bonity fyzických osob a analýzy bonity právnických osob. V praktické části se práce zaměřuje na analýzu bonity klienta z pohledu jednotlivých bank.
Rozvoj hypotečního úvěrování v České republice
Cyprysová, Veronika ; Witzany, Jiří (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem hypotečního úvěrování na území České republiky. Na začátku práce jsou popsány hypoteční úvěry obecně -- jejich charakteristika, vlastnosti, historie, zajištění a dále samotný proces schvalování hypotečního úvěru od žádosti o úvěr až po splacení hypotéky. Definuje základní pojmy hypotečních zástavních listů a řízení úvěrového rizika. Praktická část práce obsahuje analýzu počtu nově poskytnutých hypotečních úvěrů od počátku 90. let 20. století až po současnost a zobrazuje jejich závislost na vývoji úrokových sazeb z hypoték.
Spotřebitelské úvěry na českém trhu a zadlužování domácností
Šedivý, Ctibor ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá neúčelovými, nekaretními, nezajištěnými hotovostními spotřebitelskými úvěry a zadlužováním českých domácností. Definuje základní pojmy týkající se těchto úvěrů, vymezuje působnost příslušných zákonů, ilustruje vývoj zadlužování a poskytuje možná východiska pro předlužené domácnosti. Snaží se porovnat vybrané produkty spotřebitelských úvěrů u bankovních a nebankovních poskytovatelů. Osvětluje čtenáři ekonomickou teorii a jejím cílem je dopomoci k lepší orientaci klientů, která může být pro zkušeného čtenáře samozřejmostí, ovšem z praxe víme, že finanční gramotnost v České republice není uspokojivá.
Model pro ohodnocení bonity klienta v pojišťovně
Píška, Vladimír ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Slánský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení bonity klienta v české komerční pojišťovně. Skládá se ze dvou hlavních logických celků ? přípravy teoretického modelu bonity klienta a jeho praktického ověření na reálných datech jedné české pojišťovny. Příprava modelu bonity klienta se přidržuje postupu popsaného v metodice CRISP-DM. Postupně jsou prozkoumány současné způsoby sledování bonity klientů v českém bankovním i nebankovním sektoru a je rozebrán způsob určování bonity klienta v amerických pojišťovnách. Následuje samotné sestavování modelu bonity klienta v pojišťovně. Nejdříve jsou nalezeny oblasti ke sledování a z těchto oblastí jsou vybrány vhodné ukazatele bonity klienta. Přípravu modelu uzavírá nastavení vah u jednotlivých ukazatelů a popis sledovaných kategorií bonity klienta. Druhý logický celek se zabývá aplikací připraveného modelu bonity klienta v praxi. Popsána je fyzická architektura řešení, příprava datové základny, použitá skóringová aplikace a převedení modelu bonity klienta do této aplikace. Dalšími popsanými kroky jsou testování modelu na vzorku dat a na kompletním portfoliu klientů spolupracující pojišťovny. Výsledky jsou analyzovány a zobrazeny v grafech. Poté jsou obdržené výsledky porovnávány s očekávanými výsledky. Diplomová práce končí diskuzí k využití bonity klienta v reálných procesech pojišťovny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.