Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,541 záznamů.  začátekpředchozí1490 - 1499dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Informovanost pedagogů mateřské školy o rodině dítěte z pohledu rodiny
ŠVARCOVÁ, Hana
Bakalářská práce ?Informovanost pedagogů mateřské školy o rodině dítěte z pohledu rodiny? se zabývá oblastí komunikace mezi rodinou a školou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k rodině a jejím funkcím, osobnosti pedagoga mateřské školy, odborné kvalifikaci a kompetencím pedagoga mateřské školy, funkcím mateřské školy, druhům sociální komunikace a průběhu komunikace mezi rodinou a mateřskou školou. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli rodiče dětí navštěvujících některou z vybraných mateřských škol ve znojemském a třebíčském regionu. Výzkumný problém byl definován takto: ?Do jaké míry má být pedagog mateřské školy informován o rodině dítěte, a to z pohledu rodičů dítěte?? Otázky kvantitativního šetření tedy směřovaly především k tomu, co je z pohledu rodičů důležité, aby pedagogové v mateřské škole věděli o rodině dítěte. Dále se vztahovaly ke způsobu komunikace mezi rodiči a mateřskou školou.
Návrh na založení mateřské školy
TOKOVOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá založením veřejné mateřské školy. V první části se zaměřuje na základní pojmy, co je mateřská škola, cíle předškolního vzdělávání, jaké druhy mateřských škol máme. Jsou zde uvedeny legislativní kroky, které jsou nezbytné, pro zřízení. Dále zkrácený popis zákonů a vyhlášek, které jsou nápomocny k pochopení legislativy České republiky. V další části je již představen návrh na založení mateřské školy Krteček. V jednotlivých kapitolách je charakterizován vzdělávací program školy, interiér a exteriér budovy, technické vybavení školy, pedagogičtí a provozní zaměstnanci, organizační řád a struktura. Na závěr je zde uveden režim dne dětí a Školní vzdělávací program.
Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.
Sledování plnění spotřebního koše ve vybraných mateřských školách
ZIMMELOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce v teoretické části bylo nejprve nastínění problematiky stravování v mateřských školách, vysvětlit pojem spotřební koš a následně analyzovat jednotlivé složky spotřebního koše z hlediska přínosu pro dětský organizmus. V praktické části je nejdříve vysvětlen princip výpočtu spotřebního koše. Hlavním cílem praktické části je analyzovat spotřební koš v oslovených mateřských školách a pak na základě sestaveného kritéria hodnocení provést zhodnocení plnění spotřebního koše v jednotlivých mateřinkách.
Motivace ke škole u předškolních dětí
KEJVALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá motivací ke škole u předškolních dětí. Teoretická část začíná popisem předškolního věku dítěte. Dále se zaměřuje na změny související s nástupem do školy, na školní zralost a připravenost. Je zde také zahrnuto pojetí vzdělávání v mateřské škole a na prvním stupni základní a školy. V praktické části popisuji průběh a výsledky výzkumu, který měl za cíl zjistit, na co se děti do školy těší, co očekávají a čeho se obávají. Ve výzkumu jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a analýza kresby.
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.
Spontánní činnosti dětí v mateřské škole a školní družině
PETŘÍČKOVÁ, Marie
ANOTACE Cílem mé práce je porovnat rozdíly mezi spontánními činnostmi dětí před nástupem do základní školy a po zahájení školní docházky. V teoretické části práce vysvětluji pojem hra, historie hry, dělení her, klasifikace principu her a objasňuji osobnost učitelky a vychovatelky ve vztahu ke spontánním hrám předškolního a školního věku. V praktické části provádím výzkum volné hry v mateřské škole a ve školní družině. Výzkum probíhá formou dotazníku pro učitelky základní školy i mateřské školy a dotazováním předškolních a školních dětí. Na závěr provádím výzkum her v mateřské škole a školní družině. Bakalářská práce je doplněna o tabulky a grafy.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ ZAHRADY V CÍRKEVNÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE V LIPENSKÉ ULICI V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH PRO ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVU DĚTÍ VE VĚKU 3 {--} 7 LET.
JAKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce {\clq}qMožnosti využití zahrady v Církevní mateřské škole v Lipenské ulici v Českých Budějovicích pro enviromentální výchovu dětí ve věku 3 {--} 7 let`` se zamýšlí nad využitím a přínosem zahrady v mateřské škole pro všestranný rozvoj dítěte předškolního věku. Zaměřuje se hlavně na oblast pěstitelských činností a zahradničení. Teoretická část pojednává o funkcích zahrad v mateřských školách, o vhodném uspořádání a vybavení zahrad, o zastoupení enviromentální problematiky v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a specifikách předškolní výchovy. V praktické části je využita metoda dotazníku pro zjištění zájmu a názoru na přínos těchto aktivit pro děti v Církevní mateřské škole Lipenská (CMŠ). Dále je použita metoda přímého pozorování se záznamy do záznamových archů pomocí škálové stupnice. Tato metoda slouží ke zjištění všestranného rozvoje osobnosti dítěte ve vybraných výstupech ze Školního vzdělávacího programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,541 záznamů.   začátekpředchozí1490 - 1499dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.