Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  začátekpředchozí1473 - 1482dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
PŘÍPRAVA PRACOVNÍKŮ S DĚTMI A MLÁDEŽÍ: POHLED NA DOBROVOLNÍKA A ZAMĚSTNANCE, MOŽNOSTI JEJICH DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
MAREŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem přípravy pracovníků s dětmi a mládeží a pohledem na zaměstnance spolu s dobrovolníkem a možnostmi jejich dalšího vzdělávání. Jednotlivé texty jsou logicky řazeny dle témat. Práce nejprve vymezuje používané termíny a následně řeší problematiku kvalifikačních předpokladů pro výkon činnosti pracovníků s dětmi a mládeží a to dle zákona o pedagogických pracovnících a Národní soustavy povolání. Mimo zaměstnanců také práce řeší podmínky vzdělávání dobrovolníků pracujících s dětmi a mládeží. Ukazuje, jaké by měli mít znalosti, dovednosti a kompetence. V neposlední řadě práce stručně vymezuje důležité dokumenty týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků a zabývá se tématikou institucí nabízející další vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru si práce poznatky ověřuje v kvalitativním výzkumu s šesti respondenty.
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.
Význam moderních informačních komunikačních technologií v životě aktivních seniorů
SEDLÁKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá významem moderních informačních komunikačních technologií (ICT) v životě aktivních seniorů. Teoretická část diplomové práce pojednává biologická, psychologická a sociální témata stárnutí jako základní vymezení současného pojetí problematiky stáří. Zabývá se informační a počítačovou gramotností, metodami a formami vzdělávání seniorů s ohledem na získání znalostí a dovedností v oblasti používání moderních komunikačních prostředků. V praktické části práce je interpretován kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit význam ICT pro aktivní seniory, četnost a míru využívání technologických prostředků. V závěru práce jsou výsledky výzkumu diskutovány, v jaké míře ovlivňují kvalitu života aktivních seniorů a jako možné formy komunikace pro informování seniorů o kulturních událostech a jejich aktivizaci ve společenském životě.
VZDĚLÁVÁNÍ JAKO NÁSTROJ PRO VYŠŠÍ UPLATNĚNÍ SENIORŮ NA TRHU PRÁCE
Pospěchová, Michaela ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Štípek, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stárnutím populace a možností adaptace seniorů na změny probíhající ve společnosti. V dnešní době nových technologií a inovací je pro starší populaci čím dál obtížnější zůstat déle ekonomicky aktivní. Cílem práce je analyzovat vliv, zájmového vzdělávání na univerzitách třetího věku, na aktivní účasti seniorů na trhu práce. Posoudím vliv kurzů U3V na schopnost a motivaci seniorů na pracovním trhu v České Republice. Respondenti budou rozděleni na jednu skupinu z hlavního města Prahy a druhou z menšího města Uherského Hradiště. Předpokládaný počet respondentů bude 100. Na základě dotazníkového šetření zjistím, zda procento zaměstnaných studentů nebo absolventů U3V, je větší než průměr pracujících seniorů v ČR. Respondenti budou rozřazeni do pětiletých věkových skupin. Dále tuto skutečnost porovnám s pracovním nasazením důchodců v Německu. V teoretické části jsou vymezeny základní používané pojmy týkající se seniorské populace, U3V a trhu práce. Dále budou popisovány motivace ke studiu, vývoj univerzit a portfolio vzdělávacích kurzů. Praktická část obsahuje metodu dotazníkového šetření na základě kvantitativního výzkumu a SWOT analýzu univerzit. Závěrem páce bude potvrzení nebo vyvrácení hypotézy.
Firemní kultura a motivace zaměstnanců jako součást podnikové strategie zvýšení konkurenceschopnosti firmy
Chlupová, Petra ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce spojuje v teoretické části firemní strategii, podnikovou kulturu a motivaci a vzdělávání zaměstnanců. Jsou představeny jednotlivé okruhy a zdůrazněna důleţitost jejich vzájemného propojení. V druhé části je představena společnost Unicorn a.s. -- vize, cíle a strategie majitele Vladimíra Kováře. Je zde také přiblíţena firemní kultura, vzdělávání a procesy pro řízení lidských zdrojů. Obsahem třetí části je dotazníkové šetření - úvod do problematiky, zvolené metody sběru dat a stanovené hypotézy. Cílem dotazníku je zjistit, jakým způsobem vnímají zaměstnanci firemní kulturu, systém vzdělávání a nabízené benefity. V závěru jsou uvedeny a okomentovány získané výsledky - na základě nich potom potvrzeny či vyvráceny hypotézy.
Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce
Martinů, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce je odpovědět na otázku, zda nabídka absolventů škol v Plzeňském kraji odpovídá potřebám trhu práce. V první kapitole jsou objasněny základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce. Následující část popisuje vzdělávací soustavu a trh práce v České republice. Je zde zmíněn také legislativní rámec a základní strategické a koncepční dokumenty českého školství. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou všech stupňů vzdělávací soustavy v Plzeňském kraji, dále se zaměřuje na trh práce v kraji, s nímž souvisí také poslední část práce. V ní je provedena analýza volných pracovních míst evidovaných úřady kraje a je popsána situace absolventů jednotlivých typů škol na trhu práce. Z výsledků práce vyplynulo, že nabídka absolventů vyšších odborných a vysokých škol v kraji potřebám trhu práce odpovídá. U školství středního je situace složitější - absolventů některých oborů je na trhu práce nedostatek - především vyučených v technických oborech, jiných naopak přebytek - vyučených v oborech gastronomie a maturantů v oborech ekonomických. Ze strany Plzeňského kraje je patrná snaha tuto situaci řešit tak, aby vzdělávací soustava vyhovovala požadavkům trhu práce.
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
SAMKOVÁ, Martina
Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje historii OSV, její tematické okruhy, cesty realizace, principy, postavení v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vztah k ostatním průřezovým tématům. Výzkumná část obsahuje analýzy školních vzdělávacích programů šesti základních škol z hlediska OSV, rozbor dotazníků pozorovatele učebních jednotek pracujících s tématy OSV a rozbor sebereflektivních dotazníků učitelů těchto jednotek.
Využití hry jako metody k rozvoji kompetence k řešení problémů
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá hrou jejími vlastnostmi, kategoriemi, přínosem a je primárně zaměřena na možnosti využití hry jako metody určené pro rozvoj kompetence k řešení problémů. Řeší, jakým způsobem může hra přispívat k učení se řešit problémy. Zároveň upozorňuje na to, že je vhodné využívat ve výchově a vzdělávání (edukaci) i nové metody určené k rozvoji kompetence k řešení problémů, jako např. hru. Proto se práce snaží upozornit na výhody zařazování her určených pro rozvoj kompetence k řešení problémů nejen do předškolní výchovy a školní výuky, ale i do volnočasových aktivit a rodinné výchovy. Dále je v práci podrobně rozebrána kompetence k řešení problémů, jako jedna z klíčových kompetencí. Práce si klade za cíl podrobně seznámit s možnostmi využití hry a herních programů v problematice rozvoje kompetence k řešení problémů.
Zkušenosti středního managementu sester s motivováním, týmovým vedením a zvyšováním odborné způsobilosti u jejich podřízených.
NOVÁKOVÁ, Tereza
K tomu aby sestra mohla, a aby především byla schopná vykonávat své povolání minimálně na standardní úrovni, potřebuje od svých přímých nadřízených nejen materiální vybavení, ale především pak jejich morální podporu. Také dostatečné vědomosti a zkušenosti jsou důležité pro vykonávání této profese. Dále potřebuje vidět smysluplnost ve své práci a mít pocit jistoty. Tato práce má tři cíle, jimiž jsou: Cíl 1: Zmapovat, jak sestry středního managementu motivují své podřízené k efektivnějšímu vykonávání jejich profese. Cíl 2: Analyzovat zkušenosti sester středního managementu s týmovým vedením. Cíl 3: Zmapovat, zda a jakým způsobem sestry středního managementu motivují své podřízené k zvyšování jejich odborné způsobilosti. K výzkumnému šetření byla využita kvalitativní výzkumná metoda. Pro sběr dat byla použita technika hloubkového rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen čtrnácti sestrami ve vedoucích pozicích. Výpovědi jednotlivých sester byly shrnuty v kategorizaci. Ta je rozpracována do šesti základních skupin, jimiž jsou: motivační faktory, demotivační faktory, složení pracovního týmu, práce v týmu, vzdělávání a registrace.
Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji
HOREHLEĎOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem "Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji" se zabývá problematikou romské menšiny a jejím vzděláváním. Vzdělání a vzdělávání je v současné době klíčovým předpokladem pro vzestup romského etnika a jeho začlenění do společnosti. V teoretické části této práce je popsána charakteristika, původ a dělení Romů a historické souvislosti vývoje Romů na našem území. Zmínili jsme současné problémy pojící se s romskou menšinou, jako jsou například sociální exkluze, diskriminace, aj. Další kapitoly byly věnovány romské kultuře, rodině a výchově. Nejpodstatnější kapitolou je vzdělávání, jelikož celá práce byla orientována tímto směrem. Uvedli jsme zde také současný stav vzdělanostní úrovně romského etnika. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na vzdělávání romského etnika v oblasti středoškolského studia. Výzkum byl zpracován systémem sekundární analýzy dat a kvantitativního zhodnocení dotazníku. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké typy středních škol žáci romského etnika upřednostňují, zda studia dokončují nebo ukončují předčasně a zda jim během studia pomáhá asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Dále jsme zjišťovali, jestli romští studenti středních škol využívají státních dotací ke studiu. Preferovanými typy středních škol byly nejčastěji mezi Romy střední odborná učiliště. Jen malá část respondentů si vybírala obory ukončené maturitní zkouškou. Tento výsledek měl rovněž potvrdit nebo vyvrátit formulovanou hypotézu, která zní: Romská menšina dokončuje středoškolské vzdělání. Hypotéza byla vyvrácena, jelikož převážná většina romských žáků středních škol studium nedokončila. Práce poukazuje i na faktory ovlivňující postoje romského etnika ke vzdělání a vzdělávání. Výsledky práce jsou přínosné pro praxi. Se školami zapojenými ve výzkumu byla navázána spolupráce. Zpětnou vazbou jim byly poskytnuty výsledky výzkumu. Pro školy mohou tyto informace znamenat lepší orientaci v tom, co studenti od vzdělávání očekávají, jak k němu přistupují, jakým volbám studia dávají přednost. Zároveň mohou výsledky výzkumu posloužit jako informační a edukační materiál pro širokou veřejnost i odborníky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   začátekpředchozí1473 - 1482dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.