Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí147 - 152  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Open Access jako nový trend ve vědecké komunikaci na českých vysokých školách
Vyčítalová, Lucie
Příspěvek zmapuje situaci z hlediska otevřeného přístupu k vědeckým výstupům na českých vysokých školách a zároveň se zaměří na podpůrné aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR. Ve druhé části příspěvku bude představena Digitální knihovna Univerzity Pardubice, její začlenění do struktury univerzity a zároveň její napojení na významné světové systémy a služby.
Prezentace: nusl-71447_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71447_2 - Stáhnout plný textMP4
Monitoring užívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol
TEPLÁ, Simona
Česko patří mezi země, kde lze sledovat zvyšující se trend nadměrného pití alkoholu a jeho konzumace je v naší společnosti běžným a tolerovaným jevem stejně jako kouření tabákových výrobků. Tolerance společnosti je v této oblasti vysoká. Experimentování s návykovými látkami u vysokoškoláků je nedílnou součástí tohoto období, proto se má práce zaměřila právě na ně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o jednotlivých společensky tolerovaných návykových látkách (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) a o související problematice. Dále jsou zde popsána specifika vysokoškolské populace. Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol z hlediska jejich preference a postoje k těmto látkám. Současně práce ověřovala dvě předem stanovené hypotézy. Pro ověření hypotéz bylo zvolenou metodou dotazování pomocí techniky dotazníků. Dotazníky byly určené studentům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor pro sběr dat z dotazníku je tvořen celkem 213 respondenty. Hypotéza H1 předpokládala, že studenti vysokých škol užívají společensky tolerované návykové látky ve vyšší míře během zkouškového období. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza H2 předpokládala, že život na vysokoškolské koleji podporuje a zvyšuje užívání společensky tolerovaných návykových látek. Zjištěné výsledky hypotézu potvrdily. Postoj studentů ke společensky tolerovaným návykovým látkám je převážně kladný. Práce přinesla nové poznatky a zmapovala situaci v oblasti zneužívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů VŠ a může tak sloužit k provádění účinné prevence zaměřené k této specifické skupině.
Internetová reklamní kampaň vzdělávací instituce
Novák, Michal ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Terciární vzdělávání prochází a bude procházet mnoha změnami, které budou vyvolány jak politickými, demografickými, ale také tržními změnami. Na tyto změny musí vedení vysoké školy určitým způsobem zareagovat, aby se vyhnulo existenčním potížím, které mohou následovat. Jednou z cest je využití marketingových nástrojů pro propagaci vlastních vzdělávacích programů. Tato kvalifikační práce se zabývá podstatou marketingového řízení vysoké školy a její vzájemné souvislosti s propagací školy navenek. Identifikuje možnosti jak efektivně propagovat vysokou školu na internetu s konkrétní ukázkou tvorby internetové marketingové kampaně Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze s cílem zvýšit poptávku po bakalářském vzdělávacím programu na této fakultě.
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce
Kočiříková, Eva ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku zapojení absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trh práce. Teoretická část ukazuje na výhody i nevýhody statusu absolventa VŠ, představuje současné trendy v zaměstnanosti této skupiny a nabízí známé způsoby podpory uplatnění v rámci spolupráce akademické a podnikatelské sféry. Praktická část vychází z poznatků získaných zpracováním teoretické části a je založena na analýze aktuální vnímané úrovně absolventů VŠE mezi významnými firmami spolupracujícími s VŠE a na analýze spokojenosti se systémem této spolupráce. Poslední část práce je orientována na konkrétní doporučení pro zvýšení uplatnění absolventů VŠE.
Výuka základů informatiky na vybraných univerzitách
Štumpa, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Jelínková, Šárka (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základů informatiky na vybraných univerzitách v České Republice. Do srovnání jsou zahrnuty čtyři vysoké školy. Vysoká škola ekonomická v Praze a Česká zemědělská univerzita v Praze zastupují ve výběru státní vysoké školy. Soukromé vysoké školy jsou zastoupeny Vysokou školou finanční a správní v Praze a Metropolitní univerzitou Praha. V práci jsou definovány vlastní základy informatiky, které jsou rozděleny na dvě oblasti. První se zabývá schopností práce s počítačem a aplikačním softwarem, druhá zkoumá úroveň práce s informacemi. Dále jsou v práci analyzovány vstupní znalosti studentů vysokých škol vzhledem k definovaným základům. Po výběru a popisu srovnávacích kritérií následuje vlastní srovnání. To je rozčleněno do tří úrovní, ve kterých jsou srovnávány schopnosti práce s aplikačním softwarem, teoretické znalosti a ostatní relevantní faktory. Závěr práce shrnuje výsledky srovnání a naznačuje směr řešení vzniklých problémů.
Analýza výuky softwarového inženýrství na VŠ v ČR
Štolbová, Milena ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
V práci je nejprve softwarové inženýrství zařazeno mezi ostatní informatické disciplíny, dále je zde charakterizován tento obor, jeho vývoj a jeho odlišení od počítačové vědy. Následuje hodnocení výuky softwarového inženýrství na různých vysokých školách v České republice, tzn. kde se vyučuje a co spadá do vyučované látky. Práce je zakončena statistikami přijatých studentů na studijní obory týkající se softwarového inženýrství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí147 - 152  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.